2023-07-22, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Jisses vilket sinnesslött och irrelevant svammel. Är du full jämt? Jag har förresten en teori om varför rysshatet i Sverige är så starkt. För det är det. Min teori är att det har mer med svenskarnas psykopatologi att göra än med historia eller politik. Svenskar har egentligen ingen identitet längre förutom den man får av etablissemanget. Dessutom får svenskarna utlopp för sina aggressioner på ett sätt som makten inte bara godkänner utan berömmer. Den stackars kuvade, feminiserade och fege svensken ges alltså en möjlighet att få känna inte bara samhörighet genom deltagande i den anti-ryska pöbeln. Nej, nu kan svensken äntligen fara ut i blodtörstiga haranger som undertryckts i hela hans liv och samtidigt få en klapp på huvudet av överheten. Det här är förstås inget vidare manligt beteende utan understryker bara svenskens totala servilitet och brist på allt vad maskulinitet heter. Vad tror du om den psykologiska analysen, Zigge?

Du kan nog inte läsa så bra, va?

Meningslöst att diskutera med en monolog.

Gårdarike var mycket större, det var "landet i öster, det var bördigt".
Citera
2023-07-22, 05:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Är det Ryssland han ser som västs Kartago, eller tvärtom?

Ja, ingemanländarna hör man inte mycket om längre.

Tror han ser USA som Kartago, eller ser det som fakta att den ena eller den andra bara måste förstöras.

Han har någonslags fantasi om att kina kommer fragmenteras dessutom, vilket kommer göra det enkelt för Ryssland att vara den eurasiska supermakten.

Nationalromantism när den är som värst heltenkelt.
Citera
2023-07-22, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tror han ser USA som Kartago, eller ser det som fakta att den ena eller den andra bara måste förstöras.

Han har någonslags fantasi om att kina kommer fragmenteras dessutom, vilket kommer göra det enkelt för Ryssland att vara den eurasiska supermakten.

Äsch, behövs inga kärnvapen, vi gör som ryssen. Vi hamrar skiten till grus med haubitz. Vi omringar inte staden som tyskarna, då blir ju ryssen kvar. Vi lämnar en korridor till skogen.

Där i stenig skogsmark får de bryta ny mark så de kan odla mat... som ryssen gjorde med kulakerna.
Citera
2023-07-22, 08:35
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Du kan nog inte läsa så bra, va?

Meningslöst att diskutera med en monolog.

Gårdarike var mycket större, det var "landet i öster, det var bördigt".

Som om Ryssland inte är bördigt. Men wikipedia har ju fel enligt dig. Vad tycker du om min psykologiska profilering av svenskens rysshat nu då? Visst är det så att du äntligen får känna lite gemenskap när du kan stå och hytta med ditt lilla pekfinger tillsammans med andra Homo Sovjeticus svenskar i rysshatarmobben? Dessutom får du alltså utlopp för alla år av knuten hand i byxfickan och alltihop med överhetens gillande.
Citera
2023-07-22, 08:41
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Axeln Moskva-Beijing är central för båda parter. Själva nyckeln till att besegra hegemonen USA och mardrömsalliansen som Zbigniew Brzezinski en gång beskrev. Det kommer en hel del signaler från Washington nu att man vill avrunda konflikten i Ukraina för att få utrymme att istället mucka gräl med Kina. Neocondårarna lider av en ödesdiger hybris och har inte förstått vilket prekärt läge USA försatt sig i.
Senast redigerad av Worldwatcher 2023-07-22 kl. 08:52.
Citera
2023-07-22, 08:59
Medlem
Citat:
Som om Ryssland inte är bördigt. Men wikipedia har ju fel enligt dig. Vad tycker du om min psykologiska profilering av svenskens rysshat nu då? Visst är det så att du äntligen får känna lite gemenskap när du kan stå och hytta med ditt lilla pekfinger tillsammans med andra Homo Sovjeticus svenskar i rysshatarmobben? Dessutom får du alltså utlopp för alla år av knuten hand i byxfickan och alltihop med överhetens gillande.

Novgorod? Bördigt?

Jag säger ju att de rimligen måste åkt genom dagens Ryssland också på vägen. Södra Ryssland... har väl också den svarta jorden?

Ryssland fanns inte då lilla vän, framförallt inte Moskva,

Du är lite offtopic med psykologiska profiler. Nej, den var inte särskilt imponerande.

Jag har inte snackat särskilt mycket om vare sig USA eller Homo Sovjeticus... det har vi ju sett att det sistnämnda inte funkade att skapa med sociala konstruktioner. Jag har fått förklara för dig att Skandinavaien är synnerligen seabased och att kopplingen till Britannien går mycket långt tillbaka. Danerna var med när England bildades i sin nuvarande form. De närmsta allierade i Nato innefattar förutom de nordiska länderna även UK. Det är inte liberal smörja, det är snarast konservativt. Det är den delen av väst som verkligen är 100% seabased. Nå, Finland... men de hänger med oss vet du.

USAs enorma militärmakt gör att de finns överallt.

Om vi återgår till fakta?

Hade du stött, och stödjer, Finlands rätt att vara en suverän nation om Ryssland attackerar? Eller ställer du dig även då på Rysslands sida. Till skillnad från Ukraina då? Motivera gärna ditt svar... men bor du i Sverige behöver vi veta. Finland är vår närmsta allierade.

Och vad heter landet i öster (om Skaninavien) runt t ex Dnepr. Om inte det är Gårdarike, vad heter det då? Det har rimligen ett fornnordiskt namn.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2023-07-22 kl. 09:02.
Citera
2023-07-22, 09:27
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Novgorod? Bördigt?

Jag säger ju att de rimligen måste åkt genom dagens Ryssland också på vägen. Södra Ryssland... har väl också den svarta jorden?

Ryssland fanns inte då lilla vän, framförallt inte Moskva,

Du är lite offtopic med psykologiska profiler. Nej, den var inte särskilt imponerande.

Jag har inte snackat särskilt mycket om vare sig USA eller Homo Sovjeticus... det har vi ju sett att det sistnämnda inte funkade att skapa med sociala konstruktioner. Jag har fått förklara för dig att Skandinavaien är synnerligen seabased och att kopplingen till Britannien går mycket långt tillbaka. Danerna var med när England bildades i sin nuvarande form. De närmsta allierade i Nato innefattar förutom de nordiska länderna även UK. Det är inte liberal smörja, det är snarast konservativt. Det är den delen av väst som verkligen är 100% seabased. Nå, Finland... men de hänger med oss vet du.

USAs enorma militärmakt gör att de finns överallt.

Om vi återgår till fakta?

Hade du stött, och stödjer, Finlands rätt att vara en suverän nation om Ryssland attackerar? Eller ställer du dig även då på Rysslands sida. Till skillnad från Ukraina då? Motivera gärna ditt svar... men bor du i Sverige behöver vi veta. Finland är vår närmsta allierade.

Och vad heter landet i öster (om Skaninavien) runt t ex Dnepr. Om inte det är Gårdarike, vad heter det då? Det har rimligen ett fornnordiskt namn.

Nå, eftersom du inte kan släppa Gårdarike så får jag väl fortsätta historielektionen. Ruserna lade grunden till republiken Novgorod som under medeltiden utgjorde ett enormt område som sträckte sig från Östersjön till Uralbergen. Det var dessutom Hansans östligaste utpost. Det var i Novgorod som kievan rus hade sitt ursprungliga säte. Alltså i dagens Ryssland och inte i Ukraina.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Novgorod_Land#History

Jag är väldigt säker på att min psykologiska profil av den rysshatande mobben i Sverige är spot-on förresten. Men det ligger förstås på det omedvetna planet och därför kan du inte ta till dig den.
Citera
2023-07-22, 09:33
Medlem
Citat:
Nå, eftersom du inte kan släppa Gårdarike så får jag väl fortsätta historielektionen. Ruserna lade grunden till republiken Novgorod som under medeltiden utgjorde ett enormt område som sträckte sig från Östersjön till Uralbergen. Det var dessutom Hansans östligaste utpost. Det var i Novgorod som kievan rus hade sitt ursprungliga säte. Alltså i dagens Ryssland och inte i Ukraina.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Novgorod_Land#History

Jag är väldigt säker på att min psykologiska profil av den rysshatande mobben i Sverige är spot-on förresten. Men det ligger förstås på det omedvetna planet och därför kan du inte ta till dig den.

vad heter landet på färdvägen mot Byzan??
Citera
2023-07-22, 09:45
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
vad heter landet på färdvägen mot Byzan??

Har du fattat nu att rusernas ursprungliga säte låg i Novgorod och att det kallades Gårdarike?

Archeological data shows that in the 9th century Novgorod was already a large settlement (or rather a chain of settlements from the sources of Volkhov and Rurik Gorodishche[10][14] up to Kholopiy Town,[15] opposite of Krechevitsy). Other settlements included Ladoga,[8] Izborsk and possibly Beloozero. Slavic and Finnic tribes inhabited the territory and by the 9th century Scandinavians were also present.[16] The Scandinavians probably called this territory Garðaríki.”
Citera
2023-07-22, 10:07
Medlem
Citat:
Har du fattat nu att rusernas ursprungliga säte låg i Novgorod och att det kallades Gårdarike?

Archeological data shows that in the 9th century Novgorod was already a large settlement (or rather a chain of settlements from the sources of Volkhov and Rurik Gorodishche[10][14] up to Kholopiy Town,[15] opposite of Krechevitsy). Other settlements included Ladoga,[8] Izborsk and possibly Beloozero. Slavic and Finnic tribes inhabited the territory and by the 9th century Scandinavians were also present.[16] The Scandinavians probably called this territory Garðaríki.”

Du svarade inte på frågan... vad hette territoriet på vägen till Byzan? Jag menar att även det var Gårdarike. Och jag påpekar hur extremt mycket viktigare den länken är... det är ju en del av vikingarnas handelskedja Från Dublin till Byzan.

Jag trodde det var Kievriket? Som flyttades till Moskva? Avstånden är lite för stora för att det skall kunna vara båda, men pick your chioce. Är det Novgorod har ju Ryssland noll att säga till om i Ukraina och Putin kan kasta sin fina staty över Vladimir (heter han va?)

Novgorod är inte så viktigt i svensk historia... du vet... Det är Kiev... Det är Dublin.. Det är Wittby och Yorkshire... det är Normandiet... Det nuvarande Englands gränser... Det är Island... Det är Grönland... Det är runorna nere i Istanbul... Det är kolonin i Nordamerika, vikingarna var första europeér där... det var den skandinaviska världen på den tiden. Så gick stafettpinnen från väst till öst. Vikingarna öppnade liksom upp kommunikationerna i den leden.

Novgorod, om det är vikingarna som grundade det... verkar mest vara finnar och lappfolk... Scandinavians were also present... det kommer långt ner på listan, och har inte ett förbrödrande med ryssar som innebörd för svenskarna... förstår du?

Det är först i och med detta kriget som man förstorar upp Novgorod.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2023-07-22 kl. 10:15.
Citera
2023-07-22, 10:15
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Jag trodde det var Kievriket? Som flyttades till Moskva? Avstånden är lite för stora för att det skall kunna vara båda, men pick your chioce. Är det Novgorod har ju Ryssland noll att säga till om i Ukraina och Putin kan kasta sin fina staty över Vladimir (heter han va?)

Novgorod är inte så viktigt i svensk historia... du vet... Det är Kiev... Det är Dublin.. Det är Wittby och Yorkshire... det är Normandiet... Det nuvarande Englands gränser... Det är Island... Det är Grönland... Det är runorna nere i Istanbul... Det är kolonin i Nordamerika, vikingarna var första europeér där...

Novgorod, om det är vikingarna som grundade det... det kommer långt ner på listan, och har inte en förbrödrande med ryssar som innebörd för svenskarna... förstår du?

Ett tips är att du läser mina länkar så du lär dig lite riktig historia och slipper skämma ut dig gång på gång. Ruserna slog sig alltså först ned i Novgorod och därifrån utsträckte man successivt sitt imperium till bl.a Kiev. Senare däremot flyttades rusernas maktcentrum till Moskva. Men det var Novgorod i Ryssland som kallades Gårdarike och det var där Rurik grundade den ruriska ätten.
Citera
2023-07-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ett tips är att du läser mina länkar så du lär dig lite riktig historia och slipper skämma ut dig gång på gång. Ruserna slog sig alltså först ned i Novgorod och därifrån utsträckte man successivt sitt imperium till bl.a Kiev. Senare däremot flyttades rusernas maktcentrum till Moskva. Men det var Novgorod i Ryssland som kallades Gårdarike och det var där Rurik grundade den ruriska ätten.

Håll flabben nu ett tag bara... ett tips är att du lär dig av att lyssna på mig, jag kan en hel del vikingahistoria ser du...

Du försöker få det till att svenskar och ryssar är närstående och allt du har är en jävla utpost i Finnträsk.

Men kom igen nu, du kokar soppa på en liten synål.

Novgorod är inte viktigt, det vet väl alla att dagens mosko0viter gör ansåpråk på att ha Kievriket som vagga!

Var inte en sådan idiot att du nu erkänner att det är fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in