2011-09-20, 01:35
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Nu svara jag en sista gång på dina frågor,

Kanske för att han vill varana andra inkl. mig att ge mig ut i skogen med GW.

Han konsentrarade sig på jakten men kunde inte låta bli att dricka alkohol inina han greppade bössan och gick ut i skogen.

Han är en medioker skyttt, Och skaddskjuter mer än genomsnittet av jägare.

GW Gjorde ett dåligt intryck på min polare, Min polare behövde inte "bara ha något säga" när vi träffades.

Nu får du nöja dig med dessa svar.
Nu är tråden berikad med stoff. Om den är påhittad, skarvad eller ärlig får varje läsare bedöma. Onykter med laddat vapen är osnyggt.
Citera
2011-09-20, 21:56
Bannlyst
Fan nu börjar han se trött ut...
Citera
2011-09-20, 22:41
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Fan nu börjar han se trött ut...

Ja, innan har han ju varit så sprudlande glad och vital.
Citera
2011-09-21, 16:15
Medlem
knekt sparvs avatar
GW är cool. Om det inte vore för att både han och jag har stadigt sällskap skulle jag vilja bo i en lägenhet i Göteborg med honom och under djupa diskussioner ta långpromenader längs de ödsliga gatorna om kvällarna. Fast så var det ju hans knä också. :/
Citera
2011-09-21, 21:41
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
GW är cool. Om det inte vore för att både han och jag har stadigt sällskap skulle jag vilja bo i en lägenhet i Göteborg med honom och under djupa diskussioner ta långpromenader längs de ödsliga gatorna om kvällarna. Fast så var det ju hans knä också. :/

Varför inte i Backa eller någon annan förort då ni på plats och ställe kan bese utvecklingen med mysiga bilbränder och tidstypiska stening av polis och brandmän i uniform där Leif GW i högsta grad är ansvarig för såsom enda kriminologen med professors titel på RPS.kan inte fatta hur denna karl fortfarande kan ha ett anseende med tanke på hur polisen fungerar.
Citera
2011-09-21, 22:18
Bannlyst
http://svtplay.se/t/165036/hubinette
Senast redigerad av capodaster 2011-09-21 kl. 22:26.
Citera
2011-09-22, 18:14
Medlem
densistasovjets avatar
Mer pekoral från Leif GW, verkar som om professorn är på säljturne för sin bok.

http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/leif-gw-persson-ar-gustavs-grabb

Tydligen ingen bara relation till morsan.
Citera
2011-09-22, 20:39
Bannlyst
jag tycker han börjar se riktigt stilig ut
Citera
2011-09-26, 22:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Är det någon som vet vilket lag Leif håller på? Träffade honom vid Råsunda när det var derby och då ville han inte säga
Citera
2011-09-26, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det någon som vet vilket lag Leif håller på? Träffade honom vid Råsunda när det var derby och då ville han inte säga
Kvalificerad gissning AIK, knappast dif.
Citera
2011-09-27, 15:31
Medlem
Är GW en arbetargrabb? http://www.expressen.se/kultur/1.2573386/leif-gw-persson-gustavs-grabb

Jag har antagit motsatsen eftersom att det står på wikipedia att han är född i Oscars församling, dvs den kanske finaste delen av Östermalm. Han är uppvuxen på gärdet och i vasastan, inte heller så billigt.

Får inte ihop det här.. Någon som vet?
Citera
2011-09-27, 15:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jhoan
Är GW en arbetargrabb? http://www.expressen.se/kultur/1.2573386/leif-gw-persson-gustavs-grabb
Jag har antagit motsatsen eftersom att det står på wikipedia att han är född i Oscars församling, dvs den kanske finaste delen av Östermalm. Han är uppvuxen på gärdet och i vasastan, inte heller så billigt. Får inte ihop det här.. Någon som vet?

Det torde vara ostridigt, nästan ointressant. Alla delar av Östermalm har haft mindre fashionabla gårdshus, portvaktsbostäder och andra små lägenheter för tjänstefolk och andra serviecegrupper till den bemedlade klassen, även Oscars församling. Om han vuxit upp i Oscars, i Sibirien eller på Gärdet är inget konstigt klasstillhörighetsmässigt.

Däremot poängterar han själv ofta en konsekvens; att hans jämnåriga kamrater var av helt annan klass än honom.

Om recensionen: Jordahl verkar uppfylld av besvikelse på att boken använder psykologiska förklaringar snarare än klassmässiga/sociologiska. Jag gissar att de psykologiska är mer gångbara. Fast med tanke på hur boken marknadsförs förväntade Jordahl sig på goda grunder en berättelse om sitt eget område; klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in