2009-07-04, 20:30
  #265
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Japp, nästan

Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Måste ha varit jävligt stort att få dela en sådan upplevelse med självaste GW.

ett s k Kodak moment! Han såg dock djävligt sliten ut.

Har en bekant som är polis (Rikskrim), han är dock inte lika imponerad av GW...blir faktiskt "svart i synen" när GW kommer på tal.

En av de konstigaste mötena som jag - hitills - varit med om var när min kompis och GW möttes. GW var ute och vallade kräket (vid Huvudstafältet) min kompis (p ga ålderskillnaden, inte direkt "min" kompis utan mer min pappas kompis) och jag pratade, om jag kommer ihåg rätt så berättade han om Holmers bravader under Palme utredningen. I allafall, när de båda möttes så blev det ett mycket kort hej mellan de båda. Inte otrevligt men rätt så "annorlunda". Då min kompis blev så "konstig" så var jag tvungen att fråga honom om detta hade med GW att göra. Han mumlade något om "arbetskygg parasit till besserwisser som alltid kommer ut i medierna när caset är mer eller mindre löst + en skitsnackare av gigantiskt format". Lämnade snabbt detta ämne...Min kompis är en kul och positiv person - 9 av 10 skulle aldrig ens kunna gissa hans yrke men detta möte "skakade" mig.
Citera
2009-07-04, 23:12
  #266
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
ett s k Kodak moment! Han såg dock djävligt sliten ut.

Har en bekant som är polis (Rikskrim), han är dock inte lika imponerad av GW...blir faktiskt "svart i synen" när GW kommer på tal.

En av de konstigaste mötena som jag - hitills - varit med om var när min kompis och GW möttes. GW var ute och vallade kräket (vid Huvudstafältet) min kompis (p ga ålderskillnaden, inte direkt "min" kompis utan mer min pappas kompis) och jag pratade, om jag kommer ihåg rätt så berättade han om Holmers bravader under Palme utredningen. I allafall, när de båda möttes så blev det ett mycket kort hej mellan de båda. Inte otrevligt men rätt så "annorlunda". Då min kompis blev så "konstig" så var jag tvungen att fråga honom om detta hade med GW att göra. Han mumlade något om "arbetskygg parasit till besserwisser som alltid kommer ut i medierna när caset är mer eller mindre löst + en skitsnackare av gigantiskt format". Lämnade snabbt detta ämne...Min kompis är en kul och positiv person - 9 av 10 skulle aldrig ens kunna gissa hans yrke men detta möte "skakade" mig.

Jo, kan faktiskt förstå om GW inte är så poppis bland kriminalare i allmänhet - hans nonchalanta attityd lär göra sig påmind även när han inte sitter i sändning. En polares förra flickväns kompis som jag samtalade med vid ett tillfälle jobbade på tv3 med efterlyst och gav bilden av GW som ganska dryg och tankspridd.

Var det inte någon högt uppsatt inom polisen, som i media, ifrågasatte hans professur?
Citera
2009-07-04, 23:21
  #267
Medlem
StefanHeterJags avatar
Här är iaf en intressant podcast med honom:
"Leif GW Persson, författare och polisprofessor, berättar öppenhjärtligt om 5 minuters "rökare", läckande poliser och annat ur avlyssningens värld"
http://www.bahnhof.se/wb379880/podcast/leif-gw-persson.mp3
Citera
2009-07-05, 02:28
  #268
Medlem
C.s.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Här är iaf en intressant podcast med honom:
"Leif GW Persson, författare och polisprofessor, berättar öppenhjärtligt om 5 minuters "rökare", läckande poliser och annat ur avlyssningens värld"
http://www.bahnhof.se/wb379880/podcast/leif-gw-persson.mp3
Grym, tack för den
Citera
2009-07-05, 11:44
  #269
Bannlyst
Undrar hur många gånger han säger ordet ambivalent i interviewen. Det heter tvehågsen på svenska käre GW. eller är du ambivalent till huruvida det är så?
Citera
2009-07-05, 12:24
  #270
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Din avatar är tamejfan det mest smaklösa jag har sett. En bild på den där döda tjejen i Teheran som ligger i en sjö av sitt eget blod hade du kunnat bespara oss.
I beg to differ, det är snarare en hyllning till ifrågavarande tjej...
Citera
2009-07-05, 12:26
  #271
Medlem
Alldeles oavsett vad man tycker om den gode GW så är det beundransvärt att han varit så konsekvent i sitt sätt att vara. Han har samma stil nu som när jag såg honom första gången på TV, sent 70-tal. Integritet?

Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Undrar hur många gånger han säger ordet ambivalent i interviewen. Det heter tvehågsen på svenska käre GW. eller är du ambivalent till huruvida det är så?

Om nu SAOL är något att hänga i din julgran så finns ambivalent där, till skillnad från interviewen.
Citera
2009-07-05, 12:30
  #272
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corsendonk
Om nu SAOL är något att hänga i din julgran så finns ambivalent där, till skillnad från interviewen.
Här är ett lysande exempel på den messerschmidt-attityd många visar upp på FB. Underbart... eller inte!
Citera
2009-07-05, 15:52
  #273
Medlem
ugglapugglas avatar
Såg Leif i karlstad han såg välnärd ut
__________________
Senast redigerad av ugglapuggla 2009-07-05 kl. 15:56.
Citera
2009-07-05, 16:20
  #274
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C

Var det inte någon högt uppsatt inom polisen, som i media, ifrågasatte hans professur?

Jo,han var en lat typ som bara latade sig och skrev sina egna böcker och inga av handlingar http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_259335.svd
Citera
2009-07-05, 19:30
  #275
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglapuggla
Såg Leif i karlstad han såg välnärd ut

Lite mer information tack! Detaljer!
Citera
2009-07-05, 22:40
  #276
Medlem
Var det inte GW som slutade dricka alkohol varje nyårsafton och var nykter hela våren. Framåt maj började det krypa i tarmen igen o då börjar han supa på nytt... Sen samma visa nästa nyår..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in