2017-11-02, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Alltså, de som trodde GW skulle stå upp för kvinnorna nu är ju väldigt naiva. Själv har han erkänt att det är först på senare dagar han förstått kvinnornas situation, och jag tror det mer handlar om det ytterst mest basic. Krönikan han skrev till Borgs försvar är ju vedervärdig. Den gick mest ut på att alla män gjort samma sak på fyllan, det var inget speciellt som Borg gjort. Alltså hallå... Nu bjuder han ett till mansäckel till kompis Virtanen på lunch och tycker synd om honom.... det här var ju så länge sedan, oj, oj, stackars liten

Men vad ska han göra då för att det ska passa ett litet obetydligt kryp som dig? GW är knappast något underverk på två styltor som alltid har rätt eller gör rätt, dom här två "kompisarna" har ju knappast gjort sig skyldiga till styckmord utan dom har istället uppträtt fan så illa under diverse fyllor men det betyder inte att GW:s vänskap med herrarna måste upphöra. Stå upp för kvinnorna låter så högtravande, för vem eller vilka kvinnor ska GW stå upp för? De som döms för grova brott (mord/dråp/osv) i domstolar eller de som döms för falsk tillvitelse när det gäller falska anklagelser av sexuell art?

Citat:
I Veckans Brott när det talades om Me too-kampanjen började han dravla på om "att kvinnan har alltid gjort allt i hemmet förr, lagat mat och städat" - som om det har något överhuvudtaget med våld mot kvinnor att göra. Män som betett sig illa mot kvinnor själva och som sedan får uttala sig om deras utsatta situation är inte rätt.

Möjligheten finns ju också att GW inte vill ge stöd åt någon nätpöbel som kastar ur sig anklagelse till höger och vänster med väldigt lite bevis? Och du, det där med våld mot kvinnor är rätt uttjatat vid det här laget. I Sverige nuförtiden så är det tydligen rätt jämställt vad gäller våld mellan könen.

Utan att gissa för mycket så är det inte helt osannolikt att en kriminolog och statistiknörd som GW läst en rad olika studier genom årens lopp vad gäller relationsvåld. Vad tror du själv? Kvinnor är inga heliga kor utan dom begår massvis med tokigheter precis som män.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-11-02 kl. 01:32.
Citera
2017-11-03, 08:20
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Gubben ser inte kry ut, hans jojobantade kommer ta kål på honom snart. Hans knä och höfter lär vara bra pajade. För varje gång som han lyckas gå ner tycks buken bli större när han sedan går upp igen.

Jag gillar inte honom längre men en personlighetstyp som honom ska Sverige ändå vara tacksamma för att de har fått ha. Synd att han blev PK och trist i livets slutskede. Mycket på grund av att hans dotter är gift med en afrikan. Den gode Leif höll inte uppe den intellektuella fanan när det som bäst behövdes.

Dock borde hans hjärta och hjärna få stillas; om du, Palmemördaren, lever och läser här, låt honom få veta vad och vem det handlade om. Han har redan lovat att inte föra vidare någonting. Det kan man unna gubben innan han trillar av pinn. Jag tror han ser sitt liv som fullbordat då.

Jag garvar ihjäl mig, är hon gift med en afrikan säger du? Hahaha! :-) :-) Palmemördaren. :-) :-) :-)

Veckans skratt.
Citera
2017-11-03, 10:27
Medlem
ElakaSofias avatar
Nej GW behöver inte ge något stöd till kvinnorna, men att förringa det som Virtanen har gjort med "det var länge sedan" och samtidigt vara en professionell tyckare i media om diverse brott det är lite äckligt.
Våldtäkt är ett vidrigt brott, drogar man sitt offer samtidigt så att offret inte på något vis kan freda sig då är det ett ännu vidrigare brott.
Att han försvarade Anders Borg det har jag större förståelse för, gubbarna som Borg tog pung-grepp på kunde ha gett honom en rak höger, han var full och dum mot jämbördiga människor det är ursäktligt om han själv ber om riktig ursäkt.

Virtanen är vred nu,
går ut fullt i media och ska stämma tidningar, han borde i stället bett offren försöka förlåta hans vidriga beteende, med sann ånger i sinnet.
Men det enda han ångrar är att han någonsin gjorde det, för att det nu skadar honom Virtanen själv han skiter fullkomligt i de som han har skadat, Vet jag det? Ja det ser jag på hur han beter sig.
Är anklagelserna sanna? Om det endast vore en människa som anklagat honom då kunde jag tveka, men inte när det är två våldtäkter som det gås ut med samt ett otal ofredanden mot småflickor.
Citera
2017-11-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Gubben ser inte kry ut, hans jojobantade kommer ta kål på honom snart. Hans knä och höfter lär vara bra pajade. För varje gång som han lyckas gå ner tycks buken bli större när han sedan går upp igen.

Jag gillar inte honom längre men en personlighetstyp som honom ska Sverige ändå vara tacksamma för att de har fått ha. Synd att han blev PK och trist i livets slutskede. Mycket på grund av att hans dotter är gift med en afrikan. Den gode Leif höll inte uppe den intellektuella fanan när det som bäst behövdes.

Dock borde hans hjärta och hjärna få stillas; om du, Palmemördaren, lever och läser här, låt honom få veta vad och vem det handlade om. Han har redan lovat att inte föra vidare någonting. Det kan man unna gubben innan han trillar av pinn. Jag tror han ser sitt liv som fullbordat då.

Hon är näppeligen gift med en afrikan. Hon är gift med en neger. Och Palmemördaren Christer Pettersson är död, precis som Elvis och John F Kennedy. Och GWs bäst före datum har sedan länge passerats. Jag undrar varför han uttalanden kring diverse udda brott fortfarande tilldelas så stort intresse, han är mer än passé
Citera
2017-11-03, 14:53
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Fet igen
Jepp, slafsar gubbfan gåslever dygnet runt eller vad i helvete är det frågan om, han är ju som en stor oformlig hög med frustande stånkande osande fett, går det verkligen inte på något sätt att strypa födo tillförseln till Leffe en aning, nästa hjärtinfarkt kommer ju för fan ta död på eländet, har även uppmärksammat att det klassiska obligatoriska fibblandet med brillorna börjar lugna ned sig en aning men däremot börjar det ivriga A4 bläddrandet tillta som någon sorts kompensation, kanske ett tecken på begynnande senilitet, och det känns ju aningen oroande.
Citera
2017-11-03, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag garvar ihjäl mig, är hon gift med en afrikan säger du? Hahaha! :-) :-) Palmemördaren. :-) :-) :-)

Veckans skratt.

Ett lite luddigt inlägg.

Men dottern hans är inne i PK-värmen för evigt nu, och Gubben måste försvara vansinnet och applicera det på ett helt lands politik.

GW har tappat det mesta. Hans skrockande och fördumning om "vem har sagt att det ska vara lätt?" efter Peter Springares bravader avslöjade honom som fegisen han är.
Senast redigerad av GenesisP 2017-11-03 kl. 17:44.
Citera
2017-11-15, 02:54
Medlem
Zoom008s avatar
Professor? Är det en parodibenämning av den försupne matmissbrukaren. Så pinsamt att se denna sate som har gjort allting, varit på plats vid varje händelse genom åren även om han knappt var född. Idag slog han rekord då han skulle visa ihop med experten hur man utrededer ett bilmord. Jag hade skämskudden framme hela tiden och led med dom övriga två. Han borde åtminstone ha något i munnen som suger upp allt slem när han hummar. Gode Gud, skona oss eller är han bara ytterligare ett bevis på hur illa ställt det är i Sverige. Det går utför.

Sen märkte jag att han ville avsluta ämnet om våldtäktsmän ganska fort då det skulle kunna komma till tals om hans gode vän Fredrik Virtanen. Hur någon enda ens kan imponeras av den här tjockisen har alltid varit en gåta för mig. Han skulle ju banta bort halva sig själv men har istället ökat till det dubbla.
Narcissist och självgod samt en som är bäst, kan och vet allt.

Han vet också alla domar och exakt hur alla brott har gått till. Vad fan ska vi med domstolar till när vi har professor GW?
Citera
2017-11-15, 11:47
Medlem
Citat:
Alltså, de som trodde GW skulle stå upp för kvinnorna nu är ju väldigt naiva. Själv har han erkänt att det är först på senare dagar han förstått kvinnornas situation, och jag tror det mer handlar om det ytterst mest basic. Krönikan han skrev till Borgs försvar är ju vedervärdig. Den gick mest ut på att alla män gjort samma sak på fyllan, det var inget speciellt som Borg gjort. Alltså hallå... Nu bjuder han ett till mansäckel till kompis Virtanen på lunch och tycker synd om honom.... det här var ju så länge sedan, oj, oj, stackars liten.

I Veckans Brott när det talades om Me too-kampanjen började han dravla på om "att kvinnan har alltid gjort allt i hemmet förr, lagat mat och städat" - som om det har något överhuvudtaget med våld mot kvinnor att göra. Män som betett sig illa mot kvinnor själva och som sedan får uttala sig om deras utsatta situation är inte rätt.

Leif G W har alltid gillat kvinnor och behandlat kvinnor väl.

Han har många intressen och många järn i elden och har aldrig sett på kvinnor på det vidriga sätt andra utpekade män i Metoo kampanjen gör. Leif G W har sin fru och sin familj, och är nöjd med det. Jag tror faktiskt inte han vill ödsla sin tid på att vara elak mot kvinnor, då det faktiskt inte ger något annat än en massa tidspillan på trams.

Jag tror det är så enkelt att de värsta predatorerna känner på sig, att med Leffe håller vi oss på en annan nivå. Därför har män som Virtanen hållit sig inom ramarna när han träffat Leif G W, för de vet vad de kommer undan med när de umgås med olika personer. Att det skulle vara en kompisrelation är en överdrift, då Leif G W är kompis med hela svenska folket och alla känner honom. Att äta lunch ute är inte tecken på en djup kompisrelation. Det är bara Leif G W, som igen är nyfiken och fått vittring på ett brott. För det är brott och brottslingar som är hans hobby.

Det är många äldre gentlemän som fått sig en tankeställare om hur sunkigt livet kan bli när sexuella predatorer går lösa utan att rättsväsendet gör något åt saken, rörande alla ärenden och alla brottslingar. Metoo kampanjen har belyst vidden av den brottslighet som fått pågå ostraffat i ett feministiskt konungarike. En sak som många inte kände till då det är skämmiga saker att berätta och få gehör för i en offentlig debatt.
Citera
2017-11-15, 17:34
Medlem
bill claytons avatar
Skulle inte förvåna mig om det finns lite lik i GW:s garderob från en tid i sitt liv då han var mer vital och potent gällande #metoo.

Men GW är för folkkär och gammal och krasslig och Veckans Brott ett så populärt program och damerna som blev utsatta för GW:s övergrepp på 70 och 80-talet gamla och skrynkliga och icke några kändisar därför kan GW leka god och klok gammal farbror tills han stupar.
Citera
2017-11-21, 20:03
Medlem
AA-suiteds avatar
Har Leif Aspergers syndrom? Det känns som det pga. hans sätt att vara, undvikandet av ögonkontakt, hans intelligensnivå (baserat på IQ-tester och inte bara min hypotes) och hans extrema besatthet av ett och samma ämne vilket råkar vara brott.
Citera
2017-11-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Har Leif Aspergers syndrom? Det känns som det pga. hans sätt att vara, undvikandet av ögonkontakt, hans intelligensnivå (baserat på IQ-tester och inte bara min hypotes) och hans extrema besatthet av ett och samma ämne vilket råkar vara brott.

Min fetning.
Och är det resultatet någon utanför GW Persson som förmedlat?
Han har mått mycket dåligt skriver han idag i husorganet pga kvinnors utsatthet som kommit i dagen genom #metoo.
Oj om man kunnat vara en fluga på väggen när Persson suttit i grabbsnack på krogen...
(Läs bara hans uttalade meningar om en hög kvinnlig polischef).

Först när lögner och hyckleri och feghet och medlöperi krossats i detta land - en dum dröm - kan en förbättring påbörjas.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2017-11-26 kl. 11:57.
Citera
2017-11-26, 18:56
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Min fetning.
Och är det resultatet någon utanför GW Persson som förmedlat?
Leif har förmedlat att han har fått väldigt höga poäng på IQ-test och det låter inte osannolikt när man tittar på vad han säger, vad han skriver och hans karriär som helhet. Jag förstår att många ogillar honom men på denna front är det löjligt att ifrågasätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in