Citat:
Ursprungligen postat av
Geigerzehler
Alltså det är ju inte det saken handlar om, att de fortsätter umgås på fritiden, utan att GW försöker släta över hans brottsliga gärningar, men din syn är vanlig i Sverige, det är synd om gärningsmännen.
Hur nära vänner tror du egentligen att Virtanen och GW är? Kom igen.
Käkade lunch med Peter Madsen igår, han hävdar ju själv att han inte har gjort något som bryter mot lagen. Som han beskrev det så hade han i vart fall inte gjort något brottsligt. För det första har det inget med hans jobb att göra, det var privata äventyr. Och ganska åldersdigna, vad jag förstått. Det ska ju ha hänt i somras. Jag gjorde inga särskilda reflektioner än att det verkade tunt. Men det kan väl bara han svara på.
Som ickejurist tycker jag att du är en hycklande pajas.
Precis. Privat får han umgås med vem han vill. Men han ska inte försöka rättfärdiga dåligt/brottsligt beteende och försöka legitimera det med sitt pondus och kändisskap.
Han försökte med Borg - gick ingen vidare. Nu försöker han med Virtanen - kommer inte att lyckas. Han förlorar bara själv på att låtsas inte förstå - eller bry sig.
Leif Mannerström försökte med att "det var mycket värre förr" och att han själv "har varit utsatt för det på förfärliga sätt". Som OM man skulle kunna släta över dagens trakasserier på det sättet.
Hörstadius anser att vi MÅSTE acceptera "livets smuts" och kladdiga händer i berusat tillstånd. Han lyckades inte heller utan fick be om ursäkt.
Det är helt enkelt så att INGEN behöver acceptera några övertramp på sitt arbete och även på fritiden får berusade människor med kladdiga händer hålla sig hemma ifall de inte kan bete sig i offentliga rum.