2017-10-26, 12:10
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Hoppas att GW sa åt honom som kompis att man bör inte pressa in kuken i drogade människors munnar. Och att fjortonåringar är inte byxmyndiga.

Naturligtvis antar jag att GW mummlade, det här var inte bra Fredrik, inte bra. Men det går faktiskt vad man än tror att göra skillnad på person och handling, jag tycker F.V är en äcklig idiot både handlingar och som person, men tycker ändå det är lite kul att GW står kvar vid sin kompis sida när skeppet sjunker, det betyder inte att GW försvarar handlingarna i säg.
Citera
2017-10-26, 12:21
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Naturligtvis antar jag att GW mummlade, det här var inte bra Fredrik, inte bra. Men det går faktiskt vad man än tror att göra skillnad på person och handling, jag tycker F.V är en äcklig idiot både handlingar och som person, men tycker ändå det är lite kul att GW står kvar vid sin kompis sida när skeppet sjunker, det betyder inte att GW försvarar handlingarna i säg.

GW kanske drar gränsen vid styckmord innan han fimpar vänskapen.
Citera
2017-10-26, 12:32
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:

Missförstå med flit, gör det. Hade hellre sett du hånade mig för att jag stavade i sig, i säg.¨¨

Jag säger inget om GW borde fimpa vänskapen eller inte, tycker bara det är skönt att han inte fimpar vänskapen för att någon anklagar någon för något. Nu är det väl så att F.V mest sannolikt har gjort en massa skit, men tänk om alla bara fimpade alla kontakter 100% så fort de var ANKLAGADE för något. GW är ju skön som inte bara väljer att svälja och tro på allt som skrivs utan väljer att höra sig för så att BÅDA SIDORNA får berätta sin verision (Det har var innan F.V sjöng ut i media)
Senast redigerad av Copiadyo 2017-10-26 kl. 12:34.
Citera
2017-10-27, 20:25
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Missförstå med flit, gör det. Hade hellre sett du hånade mig för att jag stavade i sig, i säg.¨¨

Jag säger inget om GW borde fimpa vänskapen eller inte, tycker bara det är skönt att han inte fimpar vänskapen för att någon anklagar någon för något. Nu är det väl så att F.V mest sannolikt har gjort en massa skit, men tänk om alla bara fimpade alla kontakter 100% så fort de var ANKLAGADE för något. GW är ju skön som inte bara väljer att svälja och tro på allt som skrivs utan väljer att höra sig för så att BÅDA SIDORNA får berätta sin verision (Det har var innan F.V sjöng ut i media)

GW har ju efter nån flaska gammeldansk varit både tölpaktig och bufflig på Cafe´t både en och 500 ggr. Så risken finns ju att han helt enkelt tror på Virpanans förklaringar.

Jag tror inte han läser på flashback och såleds kanske inte har hela bilden med indicier klar.

Huruvida han själv någon gång gått över gränsen har jag ingen aning om men det hoppas jag inte.
Citera
2017-10-27, 20:29
Medlem
Citat:

Snarare jaktbrott.
Citera
2017-10-28, 07:54
Medlem
Verkar gå riktigt bra för GW nu:
Citat:
Pengarna rullar in i det egna bolaget, han gör aktieklipp på börsen och är konstant i mediernas rampljus.
Leif GW Persson, 72, slår rekord – och hans ekonomi går som tåget.

Citat:
På bara fyra år har hans intäkter fyrdubblats i bolaget Leif GW Persson AB. Bland annat tack vare alla flitiga medieframträdanden, men också för att han nu säljer fler böcker än tidigare.
Bolagets omsättning för 2016 uppgick till 23,5 miljoner kronor. Vinsten efter skatt landade på 7,9 miljoner kronor – mer än dubbelt så mycket som året före. Det gav en utdelning på 5,5 miljoner kronor.
Lönerna?
Personalkostnaderna för de två anställda, Leif GW Persson själv och hustrun Kim Persson, blev drygt 6,4 miljoner kronor.

Citat:
Leif GW Persson äger inga fastigheter men bor i Solna och hyr en gård med jaktmark i Sörmanland.

https://www.expressen.se/dinapengar/gws-klipp-intakterna-kommer-bli-ansenliga/
Citera
2017-10-28, 08:11
Medlem
Vaffeljarns avatar
Alltså, de som trodde GW skulle stå upp för kvinnorna nu är ju väldigt naiva. Själv har han erkänt att det är först på senare dagar han förstått kvinnornas situation, och jag tror det mer handlar om det ytterst mest basic. Krönikan han skrev till Borgs försvar är ju vedervärdig. Den gick mest ut på att alla män gjort samma sak på fyllan, det var inget speciellt som Borg gjort. Alltså hallå... Nu bjuder han ett till mansäckel till kompis Virtanen på lunch och tycker synd om honom.... det här var ju så länge sedan, oj, oj, stackars liten.

I Veckans Brott när det talades om Me too-kampanjen började han dravla på om "att kvinnan har alltid gjort allt i hemmet förr, lagat mat och städat" - som om det har något överhuvudtaget med våld mot kvinnor att göra. Män som betett sig illa mot kvinnor själva och som sedan får uttala sig om deras utsatta situation är inte rätt.
Senast redigerad av Vaffeljarn 2017-10-28 kl. 08:13.
Citera
2017-10-28, 08:25
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Verkar gå riktigt bra för GW nu:

https://www.expressen.se/dinapengar/gws-klipp-intakterna-kommer-bli-ansenliga/
Hans aktieinvesteringar involverar insiderinformation vilket han själv har erkänt.
Citera
2017-10-28, 08:41
Medlem
Finns det någon vettig person som bryr sig om den gamle stofilen?
Han är lyteskomik möjligen,men intet annat.
Pratade aldrig ur skägget angående massinvandring och försvarar våldtäktsmän som Fredrik Virtanen.
En gammal gube med föråldrad världsbild och en av de som gjort det möjligt.
Citera
2017-10-28, 09:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Alltså, de som trodde GW skulle stå upp för kvinnorna nu är ju väldigt naiva. Själv har han erkänt att det är först på senare dagar han förstått kvinnornas situation, och jag tror det mer handlar om det ytterst mest basic. Krönikan han skrev till Borgs försvar är ju vedervärdig. Den gick mest ut på att alla män gjort samma sak på fyllan, det var inget speciellt som Borg gjort. Alltså hallå... Nu bjuder han ett till mansäckel till kompis Virtanen på lunch och tycker synd om honom.... det här var ju så länge sedan, oj, oj, stackars liten.

I Veckans Brott när det talades om Me too-kampanjen började han dravla på om "att kvinnan har alltid gjort allt i hemmet förr, lagat mat och städat" - som om det har något överhuvudtaget med våld mot kvinnor att göra. Män som betett sig illa mot kvinnor själva och som sedan får uttala sig om deras utsatta situation är inte rätt.
Ja, precis. Det bisarra är den kollektiva felbedömningen att han skulle ha någon särskild input, att han skulle vara någon auktoritet på området.
Citera
2017-10-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Alltså det är ju inte det saken handlar om, att de fortsätter umgås på fritiden, utan att GW försöker släta över hans brottsliga gärningar, men din syn är vanlig i Sverige, det är synd om gärningsmännen.

Hur nära vänner tror du egentligen att Virtanen och GW är? Kom igen.

Käkade lunch med Peter Madsen igår, han hävdar ju själv att han inte har gjort något som bryter mot lagen. Som han beskrev det så hade han i vart fall inte gjort något brottsligt. För det första har det inget med hans jobb att göra, det var privata äventyr. Och ganska åldersdigna, vad jag förstått. Det ska ju ha hänt i somras. Jag gjorde inga särskilda reflektioner än att det verkade tunt. Men det kan väl bara han svara på.

Som ickejurist tycker jag att du är en hycklande pajas.

Precis. Privat får han umgås med vem han vill. Men han ska inte försöka rättfärdiga dåligt/brottsligt beteende och försöka legitimera det med sitt pondus och kändisskap.

Han försökte med Borg - gick ingen vidare. Nu försöker han med Virtanen - kommer inte att lyckas. Han förlorar bara själv på att låtsas inte förstå - eller bry sig.

Leif Mannerström försökte med att "det var mycket värre förr" och att han själv "har varit utsatt för det på förfärliga sätt". Som OM man skulle kunna släta över dagens trakasserier på det sättet.

Hörstadius anser att vi MÅSTE acceptera "livets smuts" och kladdiga händer i berusat tillstånd. Han lyckades inte heller utan fick be om ursäkt.

Det är helt enkelt så att INGEN behöver acceptera några övertramp på sitt arbete och även på fritiden får berusade människor med kladdiga händer hålla sig hemma ifall de inte kan bete sig i offentliga rum.
Citera
2017-11-02, 01:02
Avslutad
Gubben ser inte kry ut, hans jojobantade kommer ta kål på honom snart. Hans knä och höfter lär vara bra pajade. För varje gång som han lyckas gå ner tycks buken bli större när han sedan går upp igen.

Jag gillar inte honom längre men en personlighetstyp som honom ska Sverige ändå vara tacksamma för att de har fått ha. Synd att han blev PK och trist i livets slutskede. Mycket på grund av att hans dotter är gift med en afrikan. Den gode Leif höll inte uppe den intellektuella fanan när det som bäst behövdes.

Dock borde hans hjärta och hjärna få stillas; om du, Palmemördaren, lever och läser här, låt honom få veta vad och vem det handlade om. Han har redan lovat att inte föra vidare någonting. Det kan man unna gubben innan han trillar av pinn. Jag tror han ser sitt liv som fullbordat då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in