2013-03-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du glömde nog ett "inte" i din text. Christer Pettersson klarade Aschbergs lögndeektortest vilket enligt Leif GW alltså talar för att Christer Pettersson inte är Palmes mördare.
Visst fan, blev lite fel där.
Citera
2013-03-17, 20:25
Medlem
Jofs avatar
Ja, ja, han börjar blir lite uppblåst, gnällig och självgod. Men ändå. Härligt ärlig. Säger sanningar som få andra. Han skiter i hur han ser ut och att stryka media och folk medhårs. Skulle passa in FB.
Citera
2013-03-17, 21:19
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför då? Att Leif ibland kritiserar polisen, speciellt högsta ledningen eller politikerna, för resursslöseri och liknande, betyder inte att han är polisens fiende nummer 1.

Tycker man hör rätt ofta att han fått följa med på brottsutrednngar och liknande. Han verkar periodvis hängt rätt mycket med vissa poliser. Jag får intrycket av nån som närmast ses som en sorts mysgbbe inom poliskåren, en maskot som lallar runt i stockholmspolisen och fikar.

Det är nog den bild han själv vill förmedla. Finns ju inte en polis som vill ha med denne man att göra.
Citera
2013-03-17, 22:01
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det är nog den bild han själv vill förmedla. Finns ju inte en polis som vill ha med denne man att göra.

Och vad har du för belägg för det?
Citera
2013-03-18, 08:12
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, ja, han börjar blir lite uppblåst, gnällig och självgod. Men ändå. Härligt ärlig. Säger sanningar som få andra. Han skiter i hur han ser ut och att stryka media och folk medhårs. Skulle passa in FB.

Ja, det är ju det vi alltid har gillat med GW.
Men håller du inte med om att det börjar bli lite enkelspårigt nu?
Jag tänker främst på hans kritik av polisen - det vore upplyftande om han faktiskt någon gång kunde säga något positivt.
Citera
2013-03-18, 09:45
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, det är ju det vi alltid har gillat med GW.
Men håller du inte med om att det börjar bli lite enkelspårigt nu?
Jag tänker främst på hans kritik av polisen - det vore upplyftande om han faktiskt någon gång kunde säga något positivt.
Det bedöms förmodligen bli för dålig TV.
Citera
2013-03-18, 09:54
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det bedöms förmodligen bli för dålig TV.

Precis, hans mediaframträdanden (inklusive de i kvällspressen) urholkar tyvärr hans förtroende då han bara maler på i samma fotspår hela tiden.
Svenska folket verkar inte se det så dock. Men för mig sjunker karlns trovärdighet en hel del.
Tyvärr får jag tillägga.
Citera
2013-03-18, 11:52
Medlem
Spindelfridas avatar
Häromdagen läste jag en intervju med Leif GW Persson som gått mig helt förbi. Där avslöjade han, helt frankt, att han betalar underhåll för en av sina tidigare hustrur - och att han gjort det i 25 års tid!
Före detta hustrun bor sedan flera år tillbaka på Sardinien. Och så drämmer han till med följande, rätt häpnadsväckande kommentar:
-Hon har inte gjort ett skapandes grand på 25 år

På frågan varför han är så otroligt generös förklarar han att det inte är lätt för en frånskild kvinna att bli utbytt mot en yngre och att många får ekonomiska svårigheter i samband med skilsmässan. Att han är en generös människa som bistått sina barn på allehanda sätt vet man ju. Men en exfru?
Jag tycker hur som helst att det är gulligt och det hela ger onekligen ytterligare en bild av vem professor emeritus Persson egentligen är under den där buttra ytan
Citera
2013-03-18, 18:23
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Och vad har du för belägg för det?

Källor på det eller vad menar du? Du kanske kan nämna en enda av hans kompisar inom polisen. Det är ju betydligt enklare.
Citera
2013-03-18, 19:33
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Källor på det eller vad menar du? Du kanske kan nämna en enda av hans kompisar inom polisen. Det är ju betydligt enklare.

Det jag vet om Leif GW är vad som framgår i tv och man kan läsa i intervjuer osv - och utifrån vad jag ser på tv och läser framstår det som att Leif GW är ganska familjär med delar av stockholmspolisen, känner en del utredare, hänger med i bilen på brottsplatser osv. Fast några namn kan jag såklart inte uppge. Men eftersom det framstår som om han ändå hänger och har hängt med en del poliser - så tycker jag det är märkligt att påstå att han inte skulle ha de kontakterna. Det var därför jag undrade vad du byggde det på.
Citera
2013-03-18, 19:41
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Det jag vet om Leif GW är vad som framgår i tv och man kan läsa i intervjuer osv - och utifrån vad jag ser på tv och läser framstår det som att Leif GW är ganska familjär med delar av stockholmspolisen, känner en del utredare, hänger med i bilen på brottsplatser osv. Fast några namn kan jag såklart inte uppge. Men eftersom det framstår som om han ändå hänger och har hängt med en del poliser - så tycker jag det är märkligt att påstå att han inte skulle ha de kontakterna. Det var därför jag undrade vad du byggde det på.

"Hänger med i bilen på brottsplatser"- Ja det är nog om SVT har ordnat det. Jag påstår det jag gör eftersom jag har uppfattningen att GW är lite av en mytoman. Man jag kan förstås ha fel...
Citera
2013-03-18, 23:42
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Att han är en generös människa som bistått sina barn på allehanda sätt vet man ju.
Gör man? Berätta gärna mer.

Citat:
Men en exfru?
Ja, han gav ju svaret tidigare:
Citat:
...inte är lätt för en frånskild kvinna att bli utbytt mot en yngre...
Leif har helt enkelt dåligt samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in