Citat:
Ursprungligen postat av
E.Merckx
Han är inte Kriminologiprofessor, det är bara något han säger.
"Inga kommentarer", han kanske suger i sig 6 flaskor vin om dagen nu så att han har svårt för att prata.
"Jag kan dricka två flaskor vin till lunch. Sedan sover jag middag och så börjar jag igen. Då tar jag två flaskor till."
http://www.dagensps.se/artiklar/2013/10/04/35592943/index.xml
Säkert att han dricker 4 flaskor vin om dagen, det är bara fånigt. Men det är klart om man ser på bilden i artikeln....

Nu är du ute och cyklar för Persson är faktiskt professor! Och nu när han är pensionär så är han emeritus och det betonar han ibland.
Sen är det inte så jävla svårt att dra i sig fyra flaskor vin om dagen. Det gör jag själv ibland någon gång då och då när jag inte har nåt annat för mig dagen efter. Det handlar då inte om starkvin utan mer om viner med normal alkhoholstyrka, 8 - 10%. Man dricker det som typ lite god saft eller istället för öl.
E.Merckx: Du verkar ju vara en bitterfitta som inte uppskattar att någon lyckas här i livet. Synd om dig. Själv har jag lyckats jävligt bra och är ekonomiskt oberoende. Dock inte i Perssons kaliber men inte så långt därifrån!