2013-11-04, 18:00
  #1429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paleraider
Jag vet att Kim Santesson & GW umgicks en hel del. Han figurerade lite som ekonomisk mentor. Dom investerade ganska tungt i ett företag som hette Dala djupgas vet dock inte hur det gick.

Ja Dala djupgas gick ju åt skogen eftersom någon gas i utvinningsbar mängd aldrig hittades. Undrar hur mycket mästerplaceraren GW förlorade där.
Citera
2013-11-05, 18:09
  #1430
Medlem
GW har umgåtts med en del ljusskygga personer genom ären. Den mesdt kända är väl Leif Stenberg, vars dotter GW är gudfar till. Har varit på samma jakt som janne ljugo & GW någon gång på 90-talet. Tror att det var på Ellinge eller Skabersjö minns ej. Det jag minns är dock att de två var dom sämsta kyttarna i hela laget....
Citera
2013-11-05, 19:11
  #1431
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleraider
GW har umgåtts med en del ljusskygga personer genom ären. Den mesdt kända är väl Leif Stenberg, vars dotter GW är gudfar till.
Har Stenberg Skiffer en mycket yngre dotter än Madeleine Stenberg, eller vad har du hört? Leif GW Persson hade (har?) i uppdrag att placera Madeleines arv från sin kriminelle far.
Citera
2013-11-06, 16:52
  #1432
Avslutad
Han vill hemskt gärna framställa sig själv som en riktig jävla "fruntimmerskarl", svårt förtjust i att prata om sin "betydligt yngre" hustru, mig veterligen är hon född 1957, och är således enbart tolv år yngre än honom. På honom låter det som om hon vore fyrtio år yngre. Dessutom är hon väl inte fullt så vacker som han vill göra gällande.

I övrigt så kan väl ingen neka till att han har ett stort underhållningsvärde, samt att han ibland har ganska vettiga och förnuftiga åsikter om saker och ting.

Vad hans böcker anbelangar så anser jag personligen att de är bra överlag, men i de flesta fall alldeles för långa.
Citera
2013-11-06, 17:56
  #1433
Medlem
GW är den bästa TV-personligheten vi har i Sverige. Han har tagit sig igenom det grovmaskiga nätet för att hamna i TV. Sanningssägare som han har vi i princip noll av i svensk media.

Synd att han är så gammal och sliten, önskar att han kunde hålla på 10 år till! GW framför sanningen, journalister gör allt för att dölja sanningen.
Citera
2013-11-09, 10:59
  #1434
Medlem
E.Merckxs avatar
Ett bakslag för fläskpaketet:

"Författaren skröt om hur han skulle bli rikast bland Sveriges författare.

Men nu ratas Leif GW Persson av tv-bolaget CBS"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17811770.ab
Citera
2013-11-11, 12:53
  #1435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ett bakslag för fläskpaketet:

"Författaren skröt om hur han skulle bli rikast bland Sveriges författare.

Men nu ratas Leif GW Persson av tv-bolaget CBS"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17811770.ab


"Inga kommentarer" från den vanligtvis så pratglade kriminologi-professorn. För branschbedömare var nog beskedet om att CBS ratar programförslaget trots allt ganska väntat - det produceras en uppsjö av likande piloter och ytterst få tar sig hela vägen genom nålsögat. Ändå valde Persson att öppet skryta om hur han skulle tjäna hundratals miljoner på tv-dramat. Vi får hoppas att Camilla Kvartoft går till botten med frågan varför CBS ratar förslaget att göra böckerna om Evert Bäckström till tv-serie i staterna.

http://www.resume.se/nyheter/media/2013/11/10/nederlag-for-leif-gw-persson/
__________________
Senast redigerad av Tomteboda 2013-11-11 kl. 12:55.
Citera
2013-11-11, 16:56
  #1436
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tomteboda skrev

"Inga kommentarer" från den vanligtvis så pratglade kriminologi-professorn. För branschbedömare var nog beskedet om att CBS ratar programförslaget trots allt ganska väntat - det produceras en uppsjö av likande piloter och ytterst få tar sig hela vägen genom nålsögat. Ändå valde Persson att öppet skryta om hur han skulle tjäna hundratals miljoner på tv-dramat. Vi får hoppas att Camilla Kvartoft går till botten med frågan varför CBS ratar förslaget att göra böckerna om Evert Bäckström till tv-serie i staterna.

http://www.resume.se/nyheter/media/2...if-gw-persson/

Han är inte Kriminologiprofessor, det är bara något han säger.

"Inga kommentarer", han kanske suger i sig 6 flaskor vin om dagen nu så att han har svårt för att prata.

"Jag kan dricka två flaskor vin till lunch. Sedan sover jag middag och så börjar jag igen. Då tar jag två flaskor till."
http://www.dagensps.se/artiklar/2013/10/04/35592943/index.xml

Säkert att han dricker 4 flaskor vin om dagen, det är bara fånigt. Men det är klart om man ser på bilden i artikeln....
Citera
2013-11-11, 17:41
  #1437
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Han är inte Kriminologiprofessor, det är bara något han säger.

"Inga kommentarer", han kanske suger i sig 6 flaskor vin om dagen nu så att han har svårt för att prata.

"Jag kan dricka två flaskor vin till lunch. Sedan sover jag middag och så börjar jag igen. Då tar jag två flaskor till."
http://www.dagensps.se/artiklar/2013/10/04/35592943/index.xml

Säkert att han dricker 4 flaskor vin om dagen, det är bara fånigt. Men det är klart om man ser på bilden i artikeln....
4 flarror är väl inte så mycket att höja ögonbrynen över. Hade varit värre om det stoppat med en flaska eller två med tanke på ev. levercirros.
Citera
2013-11-11, 17:41
  #1438
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Han är inte Kriminologiprofessor, det är bara något han säger.

"Inga kommentarer", han kanske suger i sig 6 flaskor vin om dagen nu så att han har svårt för att prata.

"Jag kan dricka två flaskor vin till lunch. Sedan sover jag middag och så börjar jag igen. Då tar jag två flaskor till."
http://www.dagensps.se/artiklar/2013/10/04/35592943/index.xml

Säkert att han dricker 4 flaskor vin om dagen, det är bara fånigt. Men det är klart om man ser på bilden i artikeln....

Nu är du ute och cyklar för Persson är faktiskt professor! Och nu när han är pensionär så är han emeritus och det betonar han ibland.

Sen är det inte så jävla svårt att dra i sig fyra flaskor vin om dagen. Det gör jag själv ibland någon gång då och då när jag inte har nåt annat för mig dagen efter. Det handlar då inte om starkvin utan mer om viner med normal alkhoholstyrka, 8 - 10%. Man dricker det som typ lite god saft eller istället för öl.

E.Merckx: Du verkar ju vara en bitterfitta som inte uppskattar att någon lyckas här i livet. Synd om dig. Själv har jag lyckats jävligt bra och är ekonomiskt oberoende. Dock inte i Perssons kaliber men inte så långt därifrån!
__________________
Senast redigerad av P55 2013-11-11 kl. 17:45.
Citera
2013-11-11, 17:53
  #1439
Medlem
BertFoxs avatar
Åh dessa skadeglada losers.
Andras framgång är tydligen svår att smälta för somliga, även om den som i GW:s fall är synnerligen välförtjänt.
Citera
2013-11-11, 17:55
  #1440
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
P55 skrev

Nu är du ute och cyklar för Persson är faktiskt professor! Och nu när han är pensionär så är han emeritus och det betonar han ibland.

Sen är det inte så jävla svårt att dra i sig fyra flaskor vin om dagen. Det gör jag själv ibland någon gång då och då när jag inte har nåt annat för mig dagen efter. Det handlar då inte om starkvin utan mer om viner med normal alkhoholstyrka, 8 - 10%. Man dricker det som typ lite god saft eller istället för öl.

E.Merckx: Du verkar ju vara en bitterfitta som inte uppskattar att någon lyckas här i livet. Synd om dig. Själv har jag lyckats jävligt bra och är ekonomiskt oberoende. Dock inte i Perssons kaliber men inte så långt därifrån!

Du kanske skulle dra ner på konsumtionen så att du klarar av att läsa innantill.

Det jag skrev var Kriminologiprofessor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in