Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-02, 08:27
  #2029
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Faktum är att inte ens GW är stor nog för att gå emot SVT-ledningen. Nu tror jag förvisso inte att GW, som den gamle gråsosse han innerst inne är, har mycket till övers för SD men att tro att han inte lydigt skulle böja sig överheten om överheten så krävde är att lura sig själv.

GW är först och främst en narcissist av stora mått. Han får sitt lystmäte mättat genom att sitta och mysa i studion varje vecka och hysta in beröm från pöbeln för att syssla med det han tycker är det intressantaste i världen, att pilla med brott och kriminalitet. Sen ska man inte glömma den massiva mängd gratisreklam som programmet ger honom. Han är hela tiden aktuell och det gör att skribenttillfällena i massmedia ständigt finns där och hans bokproduktion hålls i strålkastarljuset vilket i sin tur innebär ökad försäljning och gratisreklam. Det skulle han inte riskera genom att uttrycka sig på ett sätt som inte stämmer överens med SVTs vänsterflummiga värdegrund.

GW är inget annat än Stjärnes lydiga knähund eftersom han tjänar bäst på att vara just det. Att tro något annat är att idiotförklara sig själv.

Att LGW P kritiserar Kent Ekeroth har väl inte med SD att göra? Kent Ekeroth skulle vara ett sänke för vilket parti som helst, där han hade en framträdande plats.
Finns ingen vettig människa som tycker att en sådan personlighet bör ha någon slags maktposition i samhället.

Han är av samma skrot och korn som de här Moderat slynglarna som kallar kvinnliga ministrar för hora, eller vägrar ta kvinnor i hand, den sortens människor kan ju flytta till Absurdistan eller nåt.
__________________
Senast redigerad av Referenshumla 2016-12-02 kl. 09:23.
Citera
2016-12-02, 08:57
  #2030
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Detta är något han påpekar i en intervju när de frågade honom vad viktnedgången och upphörande av bruket av psykofarmaka hade för effekt på honom. D.v.s. att han blev galet produktiv och skrev 2-3 böcker inom en månad.
Tomt skryt, inte skrev han 2-3 böcker på en månad.
Vilka var det och när släpptes de?

GW skriver dessutom inte så bra, bättre än genomsnittet sett till svenska deckarförfattare, men någon större litteratur är det inte.

Som skrivits i tråden, en självupptagen herre som drivs av att stå i strålkastarljuset och vara allvetare.
Citera
2016-12-02, 09:33
  #2031
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tomt skryt, inte skrev han 2-3 böcker på en månad.
Vilka var det och när släpptes de?

GW skriver dessutom inte så bra, bättre än genomsnittet sett till svenska deckarförfattare, men någon större litteratur är det inte.

Som skrivits i tråden, en självupptagen herre som drivs av att stå i strålkastarljuset och vara allvetare.

Han lever väl lite på att han har uttalat obekväma sanningar, sådant som många tänkt men inte haft oberoende ekonomi nog att riskfritt kunna uttrycka.
Nu tycker han oftast lite som mainstream media, det gör han kanske av åldersskäl, han kanske inte längre orkar "bråka".
När Faan blir gammal blir han religiös, vi får väl hoppas på en ny seriös sanningssägare som vädrar ut den gamla unkna salongsluften.
Citera
2016-12-02, 11:16
  #2032
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Faktum är att inte ens GW är stor nog för att gå emot SVT-ledningen. Nu tror jag förvisso inte att GW, som den gamle gråsosse han innerst inne är, har mycket till övers för SD men att tro att han inte lydigt skulle böja sig överheten om överheten så krävde är att lura sig själv.

GW är först och främst en narcissist av stora mått. Han får sitt lystmäte mättat genom att sitta och mysa i studion varje vecka och hysta in beröm från pöbeln för att syssla med det han tycker är det intressantaste i världen, att pilla med brott och kriminalitet. Sen ska man inte glömma den massiva mängd gratisreklam som programmet ger honom. Han är hela tiden aktuell och det gör att skribenttillfällena i massmedia ständigt finns där och hans bokproduktion hålls i strålkastarljuset vilket i sin tur innebär ökad försäljning och gratisreklam. Det skulle han inte riskera genom att uttrycka sig på ett sätt som inte stämmer överens med SVTs vänsterflummiga värdegrund.

GW är inget annat än Stjärnes lydiga knähund eftersom han tjänar bäst på att vara just det. Att tro något annat är att idiotförklara sig själv.

Ha, ha, ja det kan inte vara lätt att agera apologet för en pajas som Ekeroth, så jag förstår varför du slår knut på dig själv. Men om du verkligen tror att GW hycklade för att behaga SVT när han fick sitt lilla skadeglada utbrott ska du nog vara försiktig med att kritisera andras intelligens.
Citera
2016-12-02, 13:54
  #2033
Medlem
Ollonets avatar
GW är bra men det syns att han likt en liten pudel slickar Sjärnes fötter vilket är beklagligt. Och det är väl inte så konstigt eftersom dom delar den Röd grön rosa politiken.Sen är han precis som alla andra i den branschen,slicka lite på fingret och känna var vinden blåser i korridorerna på SVT eller Sveriges svar på DDR.
Citera
2016-12-02, 14:17
  #2034
Medlem
Referenshumlas avatar
Lars Ragnar Forssberg en herre som törs ifrågasätta GWP, Boken heter ”Fenomenet GW”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...llan-helt-ratt

Utdrag ur boken:
Citat:
En tredje polis säger att hon är skiträdd för att bli utvald att valla GW på någon brottsplats. Hon har kollegor som berättat att de inte haft mod att invända mot alla felaktiga påståenden som väller ur hans mun. GW har en position höjd över alla triviala sanningar.”

Det här kommer inte GW att gilla

Edit. Han stavar tydligen Forsberg, Forssberg.
__________________
Senast redigerad av Referenshumla 2016-12-02 kl. 14:19.
Citera
2016-12-02, 23:45
  #2035
Medlem
Fickludds avatar
Innan sändningaren av VB skrev jag på Twitter att GW skulle håna Ekeroth. Det var en förutsägbar straffspark han inte ville missa, trots att Ekeroth inte är dömd.
Citera
2016-12-03, 22:46
  #2036
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Det är verkligen på tiden att någon skriver om fenomenet Leif GW Persson och hans obestridbara status allsmäktig pastor. Jag gillar på sätt och vis Leif GW Persson men stör mig på alla hans korkade följarere som tar hans ord för sanning. Lika mycket stör jag mig på alla veka journalister som aldrig vågar ifrågasätta Pastor Persson.

All heder åt Lars Ragnar Forsberg
Citera
2016-12-09, 14:56
  #2037
Medlem
volvo 240s avatar
Nåja, självinsikt har han i alal fall då han i flera böcker nämn sig själv som den där feta professorn på veckans brott/efterlyst och poliserna har sagt att ja den fan är ju helt galen och liknande.
Citera
2016-12-22, 05:11
  #2038
Medlem
Visst, han är nog upphöjd av många inklusive mig själv men herre i min låda vad genial karln kan vara mellan skrovmålen.
Citera
2016-12-22, 08:59
  #2039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Lars Ragnar Forssberg en herre som törs ifrågasätta GWP, Boken heter ”Fenomenet GW”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...llan-helt-ratt

Utdrag ur boken:


Det här kommer inte GW att gilla

Edit. Han stavar tydligen Forsberg, Forssberg.

Innan man tillskriver denne Forsberg sanningsvittnes status måste man nog titta på hans bakgrund.
Aftonbladet , SVT och en drös kommunistrelaterade skrifter är hans arv. Därimellan böcker som analyserar kändisar, fenomen och dravel. En lycksökare och murvel av lägsta sort.
Citera
2016-12-22, 09:00
  #2040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Det är verkligen på tiden att någon skriver om fenomenet Leif GW Persson och hans obestridbara status allsmäktig pastor. Jag gillar på sätt och vis Leif GW Persson men stör mig på alla hans korkade följarere som tar hans ord för sanning. Lika mycket stör jag mig på alla veka journalister som aldrig vågar ifrågasätta Pastor Persson.

All heder åt Lars Ragnar Forsberg

Vadå heder? Har du läst något av denna "journalists" produktion?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback