2013-10-21, 02:32
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
En stressad och måttligt road GW på väg till sitt jaktlag i full utstyrsel råkar på en lokal jounalist med noll koll på honom på Östersunds flygplats.

Östersundspostens web-tv (med en kort reklamsnutt först): http://op.se/optv#kV5cJzJEMNktoMHD5P7drw

Han såg mer ut som han skulle på en fasanjakt på ett större engelskt gods, än på en jämtländsk älgjakt....

Och vad illa han gick, stackarn.
Citera
2013-10-21, 09:44
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Han såg mer ut som han skulle på en fasanjakt på ett större engelskt gods, än på en jämtländsk älgjakt....

Och vad illa han gick, stackarn.

Han skulle väl ut och jaga med Guillou igen, och har bestämt sig för att inte bli brädad på klädfronten denna gång
Citera
2013-10-21, 12:39
Medlem
vinbras avatar
Är lite bekymrad över att han har så svårt att gå. Gissningsvis nåt i höften? Borde man inte kunna operera?
Citera
2013-10-21, 12:51
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Är lite bekymrad över att han har så svårt att gå. Gissningsvis nåt i höften? Borde man inte kunna operera?

Han har tydligen själv nämnt just höften. Men jag gissar att vare sig ortopeden eller narkosläkaren är speciellt glad över att operera en person i Leffes kondition.
Citera
2013-10-21, 12:53
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Han skulle väl ut och jaga med Guillou igen, och har bestämt sig för att inte bli brädad på klädfronten denna gång

På den bilden såg både Lorenzon och Persson ut att platsa på en jämtländsk älgjakt, men knappast Guillou....

OT: Vart blev det av Lorenzon, var det inte någon konflikt mellan honom och resten av "grabbarna"?
Citera
2013-10-21, 13:02
Medlem
Fast jag har för mig att han i nån intervju sagt att han ska opereras nu när det lugnat ner sig efter boksläppet. Och det är som sagt höften som är slut.
Citera
2013-10-21, 13:13
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
På den bilden såg både Lorenzon och Persson ut att platsa på en jämtländsk älgjakt, men knappast Guillou....

OT: Vart blev det av Lorenzon, var det inte någon konflikt mellan honom och resten av "grabbarna"?

Tja, han dog ju. Innan dess ska han ha blivit lite småmobbad och dessutom blåst på en massa pengar av Janne och GW, om man ska tro honom själv, enligt detta blogginlägg som avhandlar hans bok Hjältarna på Fagerhult och som jag hederligt snodde bilden från.

Några valda delar, som behandlar GW och därför är ganska relevanta för tråden:

Citat:
På nåt vis handlar det om pengar. Ska man tro Lorentzon, som nog skrev i affekt, bildade de tre snusande jägarna ett bolag - GLP-Media - som i praktiken var GW:s förlängda plånbok. Till detta bolag sålde GW sin jaktstuga i Fagerhult och sin jeep med "Leif GW Persson" i guldskrift. Från detta bolag plockade GW och Guillou å andra sidan ut så mycket stålar att Lorentzon gick back. Och så bytte de ut låsen på den gemensamma jaktstugan.

(...)

Vi får veta att GW inte vågar gå på muggen utan att fråga Guillou, att Guillou ser "glad och trygg ut" när han apropå ingenting berättar att Aschberg bara tjänar hälften mot Guillou och att säd vajar "Guillou-hög".

(...)

Därefter verkar det som om GW spelat ut kanalerna mot varandra genom att ringa tidningarna och säga att TV4 vill ha programmet, utan att nån på TV4 hört talas om att programmet skulle göras.
Vilket i sin tur får SVT:s nöjeschef Monica Eek - efter att ha bjudits på rådjursstek på Fagerhult - köpa fyra program. Vilket GW tolkar som ett löfte om tio program och lägger upp budgeten därefter. "Glöm nu inte att spara varenda kvitto!" lyder GW:s mantra när gänget sen går på restaurang, där GW alltid väljer vin efter principen dyrast.

På vägen till ett första program, som GW och Guillou är mindre intresserade av än de är av att bränna upp budgeten, drar gänget en jaktsväng till Estland (där Lorentzon naturligtvis har jagat mycket mer än de båda andra). På färjan väljer Guillou Chateau d'Yquem för 2325 kronor. GW vägrar att äta smörgåsbord med motiveringen:

- Men för fan Pelle, du tror väl inte att Jan och jag går och ställer oss i någon jävla matkö på ett vuxendagis för att slåss med gamla kärringar med handväskor om rökta ålar och gravad lax!

När GW och Guillou inte får den hytt de vill ha viftar GW med sitt visitkort från Justitiedepartementet och Guillou instruerar de andra: "Se nu till att ni på tre olika ställen i era artiklar baktalar Vikinglinjen, och det ska vara med versaler!" (Guillou uppfyller själv löftet). Sen häller de konjak för 357 kronor i en soffa, varpå Guillou slår ner en påflugen man från frikyrkan och GW glömmer sitt hyttnummer.

Sen dricks det mer sprit.
Citera
2013-10-21, 14:36
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

Han har inte tid.
Citera
2013-10-21, 17:43
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Fast jag har för mig att han i nån intervju sagt att han ska opereras nu när det lugnat ner sig efter boksläppet. Och det är som sagt höften som är slut.

Då får vi be en stilla bön om att det inte tillstöter komplikationer hos den gamle mannen.
Citera
2013-10-21, 18:22
Medlem
Uncle Dukes avatar
Bra att han stultar omkring så gott han kan i alla fall så att han får lite motion, om han skulle hamna i rullstol skulle han väl svälla upp till oigenkännlighet på några veckor.
Citera
2013-10-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Bra att han stultar omkring så gott han kan i alla fall så att han får lite motion, om han skulle hamna i rullstol skulle han väl svälla upp till oigenkännlighet på några veckor.
Hustrun är väl 25 år yngre. Mycket påsättningar i det GWska residenset? Nja. Tror damen gillar pengar mer än kuk.
Citera
2013-10-21, 20:04
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey

Han opereras inte förrän han gått ner i vikt. Order från läkarna. Hur många kilon han måste tappa har jag inte en aning om. GW berättade ju nyligen att han testade 5:2-dieten, dock utan framgång. Han förklarade att han nog behövde betydligt fler fastedagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in