Citat:
Ursprungligen postat av
iamtotallyfucked
Polisanmlan r gjort och jag ska komplettera med uppgifter kring vilka ln det gller. Men troligen har det ingen betydelse. Tror ansvaret fortfarande ligger hos individen trots psykoser och snt. Ska kolla med en jurist fr att vara sker.
Du kan ha rtt till jurist via din hemfrskring gratis eller dr du betalar 20% av totalen i "sjlvrisk", var frsiktig med att bara slnga dig p telefonen och ringa random jurist, de tar bra betalt fr sina tjnster. Det sista du behver r fler rkningar. Svrt dilemma, men kommunens ekonomiska rdgivare r gratis...brja dr och beta av problem i nummerordning frn viktigast till mindre viktigt.
Men kolla med ditt frskringsbolag om du kan f hjlp av ekonomiutbildad jurist frst, ibland gller hemfrskringen endast advokatkostnader i renden om fastigheten/lgenheten (och ibland inte alls). Men KOLLA upp detta genom att ringa dem.
Tyvrr lever vi i ett land dr brottsoffer r frvare och kriminella r brottsoffer. Det r en sjuk vrld...Ska jag vara helt rlig och g efter egna erfarenheter s lr bevisbrdan falla p dig, och man kommer gra allt fr att sticka hl p din berttelse. Men fan....kr p och jag hoppas att jag har fel, men du kommer att f kmpa.
Se bara till att du inte faller in i maniskt beteende igen som du skrivit om innan, hll huvudet kallt. Ta inte p dig mer n du klarar psykiskt. Du har ett jobb att skta med, det fr inte falla fr att du gr "all in" i skuldproblematiken. Nr du r p jobbet kommer det att vara sknt fr huvudet att jobba med annat, du fr annat att tnka p.