Citat:
Ursprungligen postat av
iamtotallyfucked
Polisanmälan är gjort och jag ska komplettera med uppgifter kring vilka lån det gäller. Men troligen har det ingen betydelse. Tror ansvaret fortfarande ligger hos individen trots psykoser och sånt. Ska kolla med en jurist för att vara säker.
Du kan ha rätt till jurist via din hemförsäkring gratis eller där du betalar 20% av totalen i "självrisk", var försiktig med att bara slänga dig på telefonen och ringa random jurist, de tar bra betalt för sina tjänster. Det sista du behöver är fler räkningar. Svårt dilemma, men kommunens ekonomiska rådgivare är gratis...börja där och beta av problem i nummerordning från viktigast till mindre viktigt.
Men kolla med ditt försäkringsbolag om du kan få hjälp av ekonomiutbildad jurist först, ibland gäller hemförsäkringen endast advokatkostnader i ärenden om fastigheten/lägenheten (och ibland inte alls). Men KOLLA upp detta genom att ringa dem.
Tyvärr lever vi i ett land där brottsoffer är förövare och kriminella är brottsoffer. Det är en sjuk värld...Ska jag vara helt ärlig och gå efter egna erfarenheter så lär bevisbördan falla på dig, och man kommer göra allt för att sticka hål på din berättelse. Men fan....kör på och jag hoppas att jag har fel, men du kommer att få kämpa.
Se bara till att du inte faller in i maniskt beteende igen som du skrivit om innan, håll huvudet kallt. Ta inte på dig mer än du klarar psykiskt. Du har ett jobb att sköta med, det får inte falla för att du går "all in" i skuldproblematiken. När du är på jobbet kommer det att vara skönt för huvudet att jobba med annat, du får annat att tänka på.