2022-02-11, 04:15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
r ett dekadent land med gulingar.
Finns en anledning varfr inte riktiga miljonrer slr sig ner dr.
Deras kultur r s frmmande.

Dom riktiga miljonrerna ser du inte fr dom hller sig till sina ytterst begrnsade kretsar och syns inte p de stllen som gemene turist rr sig i.

Och inte average Expat heller fr den delen.
Citera
2022-02-11, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Dom riktiga miljonrerna ser du inte fr dom hller sig till sina ytterst begrnsade kretsar och syns inte p de stllen som gemene turist rr sig i.

Och inte average Expat heller fr den delen.

Det finns alltid undantag, eller hur?
Citera
2022-02-11, 04:33
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Det finns alltid undantag, eller hur?

Klart att det finns men jag svarade p pstendet att "riktiga miljonrer slr sig inte ner i Thailand" vilket inte r korrekt.

Men vart drar du grnsen?

Pstendet r vldigt luddigt.

Det finns gott om miljonrer som har slagit sig ner i Thailand.
Citera
2022-02-11, 04:38
Medlem
UffeEsss avatar
Har snart 30 r av erfarenhet av Thailand och jag har gett upp tanken att flytta dit permanent. Oerhrt problemfyllt land att ha ngon som helst "business" av mnga anledningar och "regnperioden" r inget fr mig. Tanken r dock att kunna vara dr under vintermnaderna som pensionr. Nr det gller "gnlliga gubbar" s har jag aldrig berrts av det problemet. Jag dras nmligen inte till idioter...
Citera
2022-02-11, 05:02
Medlem
Citat:
Klart att det finns men jag svarade p pstendet att "riktiga miljonrer slr sig inte ner i Thailand" vilket inte r korrekt.

Men vart drar du grnsen?

Pstendet r vldigt luddigt.

Det finns gott om miljonrer som har slagit sig ner i Thailand.

Ja och mnga rr sig bland vanligt folk och inte bara var man inte ser dom.
Inte luddigt alls.
Citera
2022-02-11, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UffeEss
Har snart 30 r av erfarenhet av Thailand och jag har gett upp tanken att flytta dit permanent. Oerhrt problemfyllt land att ha ngon som helst "business" av mnga anledningar och "regnperioden" r inget fr mig. Tanken r dock att kunna vara dr under vintermnaderna som pensionr. Nr det gller "gnlliga gubbar" s har jag aldrig berrts av det problemet. Jag dras nmligen inte till idioter...

Javisst gller att man vljer sitt umgnge men det blir mindre att vlja p om man r expat.
Citera
2022-02-11, 05:07
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ja och mnga rr sig bland vanligt folk och inte bara var man inte ser dom.
Inte luddigt alls.

Och givetvis gr det det nr "miljonr" finns det vldigt mnga av.

Och pratar vi om riktigt rika, s nej, dom rr sig vanligtvis inte i vanliga turistomrden men givetvis s rr dom sig bland vanligt folk fr ngot annat hade varit omjligt fr annars s hade dom varit tvingade till att bo p en annan planet.

S jo, vldigt luddigt men en ondig diskussion och inte det trden handlar om s vidare diskussion kring detta knns verfldigt.
Citera
2022-02-11, 05:53
Medlem
Citat:
Och givetvis gr det det nr "miljonr" finns det vldigt mnga av.

Och pratar vi om riktigt rika, s nej, dom rr sig vanligtvis inte i vanliga turistomrden men givetvis s rr dom sig bland vanligt folk fr ngot annat hade varit omjligt fr annars s hade dom varit tvingade till att bo p en annan planet.

S jo, vldigt luddigt men en ondig diskussion och inte det trden handlar om s vidare diskussion kring detta knns verfldigt.

Ja den knns grinig men inte frn mitt hll, ha ha.
Citera
2022-02-11, 06:16
Medlem
cerns avatar
Har inge kontakt med svenskar hr och det r riktigt sknt.

Mnga svenskar blir gnlliga nr de knner att de inte har kontroll. D r gamla hederliga Sverige med 8-17 jobb, Mello och Tacokvll och prjsa rkningar ett bttre liv helt enkelt. Trygghetens land.
Citera
2022-02-11, 06:35
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UffeEss
Nr det gller "gnlliga gubbar" s har jag aldrig berrts av det problemet. Jag dras nmligen inte till idioter...
Hahaha jag ser framfr mig hur du sjlv r just precis en sn hr gubbe men inte frstr det sjlv 🤣🤣🤣
Citera
2022-02-11, 06:49
Medlem
Germanofils avatar
Har aldrig varit i just Thailand men jag har spenderat lngre perioder i andra tredje vrlden-lnder. Det som jag brjade sakna efter ngra mnader var att kunna g p stan som alla andra, allts som en lokalinvnare, utan att stndigt vara mltavla fr tiggare, frsljare och ficktjuvar. Tycker att detta r den mest frusterande biten nr man vistas i fattiga lnder.
Citera
2022-02-11, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har aldrig varit i just Thailand men jag har spenderat lngre perioder i andra tredje vrlden-lnder. Det som jag brjade sakna efter ngra mnader var att kunna g p stan som alla andra, allts som en lokalinvnare, utan att stndigt vara mltavla fr tiggare, frsljare och ficktjuvar. Tycker att detta r den mest frusterande biten nr man vistas i fattiga lnder.

Jag frstr vad du menar och har ocks varit lnge i MENA lnder. En sak som gr Thailand till nytta r att det frekommer mycket lite av vad du beskriver jmfr med MENA. Tycker att Sverige med tiggarna och rnrisken knns vrre faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in