2023-09-21, 18:00
Medlem
Trollmias avatar
En av mina favoriter på youtube har lagt upp en video om "Top 5 Woke Hollywood DISASTERS of summer 2023".. Yep, George the Giant Slayer har gjort en video om det hela... och jag tipsar er att se videon (även om den går att bara lyssna på, men då missar ni massor av hans fina små tilläggs-texter)...
Citera
2023-09-21, 19:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Problemet är språken. Visst finns det turkiska, koreanska, japanska och tyska filmer. Men jag förstår inte ett ord. Charmen med hollywood är att man på en svensk nivå kan följa med i dialogerna och se nyanserna i skådespelet. Jag pratar i princip flytande franska men inte ens där kan jag titta på filmer och serier på samma sätt. En stor del av att ha " tränat" på engelska varje dag sen man var 5 år gammal var utbytet man fick av serier och filmer.
Okej, du tänker så du. Då får du väl börja kolla på äldre amerikanska filmer, indiefilmer eller sluta titta på film då, vad det nu ska vara bra för.

Det.görs en hel del som inte är woketrams.
Citera
2023-09-27, 14:14
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Har nyss kollat på filmen ”avgrunden”. Trodde jag skulle se en film som handlade om att gruvan i Kiruna kollapsade men det var något helt annat. Istället får jag se något jävla relationsdrama där en kvinna skiljer sig från sin man och blir tillsammans med en sandneger!

Filmen utspelar sig vid gruvan i Kiruna och då använder dom blatten Kardo Razzazi som skådespelare istället för en svensk norrlänning. Blatten dök upp från ingenstans och hade tydligen kommit ända från Uppsala för att han var kär i en kvinna. Kvinnan hade skiljt sig med sin man och då skulle hon ju såklart bli tillsammans med en invandrare. Självklart skulle blatten sedan bli hjälte och rädda familjen från att dö. Dessutom var det även ett lesbiskt par i filmen som skulle pussas hela tiden. Vad fan är det här för woke propaganda?

Trailer till filmen där man ser blatten och ger ett hum om woke propagandan i filmen.
https://youtube.com/watch?v=Ka2fVUdW0mA&si=mXLqCIIxIcbf31zD

Vilka andra filmer innehåller woke propaganda?

Och den svenska mannen blir utbytt mot en en hottentott. Gäsp.
Citera
2023-09-28, 08:55
Medlem
Gör mitt yttersta och uppmanar andra som är trötta på detta elände att göra en snabb undersökning innan man konsumerar något media idag, så man inte stödjer denna propaganda.

Det och att upplysa de stackars naiva vad det är som pågår.
Citera
2023-09-29, 09:05
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Problemet är språken. Visst finns det turkiska, koreanska, japanska och tyska filmer. Men jag förstår inte ett ord. Charmen med hollywood är att man på en svensk nivå kan följa med i dialogerna och se nyanserna i skådespelet. Jag pratar i princip flytande franska men inte ens där kan jag titta på filmer och serier på samma sätt. En stor del av att ha " tränat" på engelska varje dag sen man var 5 år gammal var utbytet man fick av serier och filmer.
Det finns danska och norska filmer och serier som är väl värda att se.
Citera
2023-09-29, 12:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag tycker på samma sätt att en stor fördel av att jag lärde mig tycka ordentligt, är att jag fick tillgång till de tyska och österrikiska filmerna och TV-serierna! Finns så mycket som är bra: deckarserier, serier om olika räddningsmanskap, familjeserier, läkarserier... Lagom lätt underhållning och inte så WOKE som de amerikanska och svenska motsvarigheterna, även om det tyvärr har nått dit också - särskilt när det gäller kön. Det måste alltid petas in en kvinna överallt: på läkarpraktiken, i bergräddningsteamet, bland de höga befälen på fartygets brygga, i polisledningen...
Citera
2023-09-29, 21:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Undvik i alla fall den nya Indiana Jones som är confirmed woke-certifierad. Tarantino har rätt om dagens "filmer"

https://redstate.com/brandon_morse/2022/12/02/disney-will-ruin-indiana-jones-for-the-message-n667969

Ingen såg den och det verkar som att alla vet...

En gammal skitfilm som "Hotet från underjorden/Tremors" är fortfarande tokbra, i jämförelse.
Så det finns bra film för flera livstider att se, tills wokeepidemin är död.
Citera
2024-01-29, 18:16
Medlem
Merwinnas avatar
Jag brukade titta på "SOKO"-filmerna (tyska kriminalserier som utspelas i olika tyska städer) för länge sedan, men nu är det tamejfan slut på det! Kollade på detta:

https://www.zdf.de/serien/soko-hamburg/der-letzte-atemzug-104.html

Där har de lyckat pricka varenda wokeruta! Polischefen är en mulattnegress med krusigt hår. En prominent polis i teamet är en svartmuskig muslim. Mordoffret är en kvinna med typiskt manligt yrke (dykare). En av de misstänkta är en annan kvinna... och det visar sig att hon och mordoffret haft en lesbisk relation! Med i historien är även en kvinnlig (OK lite ovanligt) VD på ett företag, som är mycket tuff och hård och har mansklippt grått hår och kostym. Detta företag ägnar sig åt miljöförstöring med giftiga utsläpp...
Citera
2024-01-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Finns så otroligt mycket filmer därute, bara att fortsätta leta på rätt ställen. Till exmpel netflix och sånt gör mycket woke och stora biofilmer har blivit mycket mer woke. Finns 100 tals indiefilmen även från västvärlden som görs varje år, mitt intresse går snabbt mot dem.
Citera
2024-02-07, 02:22
Medlem
Se ingenting annat än svartvitt och se endast 1% av det svartvita. Ungefär så får man nog säga det hela.
Vad hette den där filmen när systrarna retade den ene systern för att hon hade för stora händer förresten? Se, det var svårt för många förr likväl, men det gällde då sådana saker som var vettiga, även fast det var synd om den med stora händer.
Citera
2024-03-11, 09:09
Medlem
Är det verkligen så hemskt som en del påstår? Nu har jag visserligen inte sett så värst många moderna filmer just på grund av alla de rykten om att alla filmer är pk, woke, censurerat osv. Men de filmer som jag ögat igenom så har jag I de flesta inte märkt av något som faktiskt stör. Det får mig att ifrågasätta ifall woke kulturen faktiskt har ett sådant starkt inflytande som jag hört.

Kan i och för sig vara jag som bara missar dessa inslag för att jag fokuserar mer på handlingen och mindre på detaljer. Men såg t.ex nyligen Avatar 2, Sound of Freedom och märkte inte av något märkbart I något av dessa.

Är väl Disney som annars är värst med sina remakes och skit? Men även de har ju producerat bra skit på senare år också. Star Wars The Clone Wars Finale Season, Mandalorian, Rebels osv.
Citera
2024-03-11, 10:26
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abaluss
Är det verkligen så hemskt som en del påstår? Nu har jag visserligen inte sett så värst många moderna filmer just på grund av alla de rykten om att alla filmer är pk, woke, censurerat osv. Men de filmer som jag ögat igenom så har jag I de flesta inte märkt av något som faktiskt stör. Det får mig att ifrågasätta ifall woke kulturen faktiskt har ett sådant starkt inflytande som jag hört.

Kan i och för sig vara jag som bara missar dessa inslag för att jag fokuserar mer på handlingen och mindre på detaljer. Men såg t.ex nyligen Avatar 2, Sound of Freedom och märkte inte av något märkbart I något av dessa.

Är väl Disney som annars är värst med sina remakes och skit? Men även de har ju producerat bra skit på senare år också. Star Wars The Clone Wars Finale Season, Mandalorian, Rebels osv.

Just Mandalorian blev den kvinnliga karaktären sparkad för att hon inte tillbad sekten som är Hollywood numera med all woke skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in