2023-09-17, 22:50
Medlem
Woke propaganda i filmer

Har nyss kollat på filmen ”avgrunden”. Trodde jag skulle se en film som handlade om att gruvan i Kiruna kollapsade men det var något helt annat. Istället får jag se något jävla relationsdrama där en kvinna skiljer sig från sin man och blir tillsammans med en sandneger!

Filmen utspelar sig vid gruvan i Kiruna och då använder dom blatten Kardo Razzazi som skådespelare istället för en svensk norrlänning. Blatten dök upp från ingenstans och hade tydligen kommit ända från Uppsala för att han var kär i en kvinna. Kvinnan hade skiljt sig med sin man och då skulle hon ju såklart bli tillsammans med en invandrare. Självklart skulle blatten sedan bli hjälte och rädda familjen från att dö. Dessutom var det även ett lesbiskt par i filmen som skulle pussas hela tiden. Vad fan är det här för woke propaganda?

Trailer till filmen där man ser blatten och ger ett hum om woke propagandan i filmen.
https://youtube.com/watch?v=Ka2fVUdW0mA&si=mXLqCIIxIcbf31zD

Vilka andra filmer innehåller woke propaganda?
Citera
2023-09-17, 23:41
Bannlyst

Alla moderna filmer/serier har tyvärr detta inslag, vilket gör att realismen går förlorad.

Såg en säsong av "American horror story", en Amerikansk småstad där ett lesbiskt par som dessutom var asiat/svart hade ett vitt, adopterat barn.

Skiten finns överallt, och det dödar underhållningen!
Citera
2023-09-18, 07:53
Medlem
triptykens avatar
Tittar ni bara på Youtube-shorts med amrisar? Pinsamt att man kan följa hela er idévärd direkt från USA i nedstigande led.

Så gott som inga filmer innehåller vad ni tror är "woke propaganda". Filmer skapas med hoppet om att folk ska gilla dom. Ta det inte på fel sätt nu men dom flesta bryr sig inte om ett lesbiskt par har olika hudfärg med en unge som har en tredje. Till och med så att dom flesta gillar dom.

Kommer ni ihåg när ni skulle "go-woke-go-brokea" Spiderman? Gick jättebra. Tusentals filmer och TV-serier och ni verkar alltid så chockade när folk inte alls verkar ha nåt emot allt det ni kallar woke eller kulturmarxism eller judepropaganda.
Ja förutom när en film är kass och ni tror publiken sviker för att en lesbisk kvinna syntes i bakgrunden
Citera
2023-09-18, 10:33
Medlem
Bret-Harts avatar
Ja gillar man inte en produkt så är det ju ingen ide att stödja den, TS såg du den på bio?
Citera
2023-09-20, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Jag tycker ärligt talat att det är befriande att se svarta människor som huvudrollsinnehavare i stora filmer, visst kan det bli lite för mycket eller så mycket att det börjar bli pinsamt ibland, men svarta har reppats för lite innan. Förut hade väl svarta människor i princip bara en biroll som gick ut på att dö någon gång i filmen. Django är en riktig jävla superhjälte exempelvis!

Jag hatar Tarantino för Unchained (Yes! jag vägrar kalla den för...)
Och jag såg frammemot en film om slaveriet men jag hatar att han blandade in Django i skiten
Döp filmen till något eget istället.
Finns bara en Django och hans namn är Franco Nero
Citera
2023-09-20, 20:53
Medlem
Woke är ju tyvärr på tapeten nu så det är lite svårt att undvika PK-tramset i filmer/serier i den tid vi lever i för tillfället. Tråkigt men sant. Men att majoriteten av alla mainstreamproduktioner som gjorts på senare år är anpassade för de mest efterblivna tittarna är knappast någon nyhet. Läst Elak & Pucko? I boken Planeten Fåntrattus besöker de Puckos hemplanet, där de dummaste anses vara de finaste. Det är väl ungefär så man kan beskriva västvärlden av idag.
Citera
2023-09-20, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maestro-Katt
Woke är ju tyvärr på tapeten nu så det är lite svårt att undvika PK-tramset i filmer/serier i den tid vi lever i för tillfället. Tråkigt men sant. Men att majoriteten av alla mainstreamproduktioner som gjorts på senare år är anpassade för de mest efterblivna tittarna är knappast någon nyhet. Läst Elak & Pucko? I boken Planeten Fåntrattus besöker de Puckos hemplanet, där de dummaste anses vara de finaste. Det är väl ungefär så man kan beskriva västvärlden av idag.

Ja, ett fint uttryck jag hört är ju "Intelligenta människor blir tystade så att korkade människor inte ska bli kränkta"
Citera
2023-09-20, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tittar ni bara på Youtube-shorts med amrisar? Pinsamt att man kan följa hela er idévärd direkt från USA i nedstigande led.

Så gott som inga filmer innehåller vad ni tror är "woke propaganda". Filmer skapas med hoppet om att folk ska gilla dom. Ta det inte på fel sätt nu men dom flesta bryr sig inte om ett lesbiskt par har olika hudfärg med en unge som har en tredje. Till och med så att dom flesta gillar dom.

Kommer ni ihåg när ni skulle "go-woke-go-brokea" Spiderman? Gick jättebra. Tusentals filmer och TV-serier och ni verkar alltid så chockade när folk inte alls verkar ha nåt emot allt det ni kallar woke eller kulturmarxism eller judepropaganda.
Ja förutom när en film är kass och ni tror publiken sviker för att en lesbisk kvinna syntes i bakgrunden
Jag kan ju informera dig om att det har blivit LAG på att filmer ska vara woke för att överhuvudtaget ha en chans till att vinna pris. Välkommen till verkligheten!
Citera
2023-09-20, 21:50
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptdweller
Ja, ett fint uttryck jag hört är ju "Intelligenta människor blir tystade så att korkade människor inte ska bli kränkta"
Det stämmer tyvärr allt för väl.
Citera
2023-09-20, 22:21
Medlem
Cineastens avatar
Det görs ju mängder med filmer utanför USA som inte har något wokeskit så man behöver inte sluta titta på film för att slippa eländet.
Citera
2023-09-21, 12:39
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Håll er till Japanskt och koreanskt så slipper ni för det mesta all wokeskräp
Så är det inte. Lesbiskt sex, starka kvinnliga huvudkaraktärer och onda män överallt =(
Man stänger av direkt asså.
Citera
2023-09-21, 16:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det görs ju mängder med filmer utanför USA som inte har något wokeskit så man behöver inte sluta titta på film för att slippa eländet.
Problemet är språken. Visst finns det turkiska, koreanska, japanska och tyska filmer. Men jag förstår inte ett ord. Charmen med hollywood är att man på en svensk nivå kan följa med i dialogerna och se nyanserna i skådespelet. Jag pratar i princip flytande franska men inte ens där kan jag titta på filmer och serier på samma sätt. En stor del av att ha " tränat" på engelska varje dag sen man var 5 år gammal var utbytet man fick av serier och filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in