2022-08-13, 21:48
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Funderar på om jag redan svarat i denna tråd, men jag svarar igen.

Äntligen har jag börjat förstå vad woke är och betyder.

Mitt svar på trådstarten: Ja, det är störande.
Alla dessa övertydliga budskap eller som pillas in för att alla ska känna hur korrekt och god filmskaparen är. Får dom inte tillräckligt med cash att producera annars?
Speciellt bög- och hbtqia-filmerna går ju fet-bort direkt.
Brukar ta det lugnt med filmer och serier under sommaren dock. Vinter-halvåret ska jag plöja mig igenom en massa.

Lägga ner? Nej. Ta en längre paus ibland? Ja.
Citera
2022-08-21, 12:25
Avstängd
XtraXs avatar
Rätt mycket woke här va?

Citat:
Bow down to the most exceptional female warrior to ever live. Viola Davis the woman king. Watch her rise exclusively in movie theaters September 16.

Trailer.
https://www.youtube.com/watch?v=3RDaPV_rJ1Y
Citera
2022-08-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Dra mig baklänges! En svart bond? Nu får.dom fan ge sig, vart är världen påväg?

Sanna mina det kommer snart startas en revolution av män som fått nog av den här woke skiten från helvetet.

Ja, men det kommer att bli tufft, eftersom de kommer de få ta massor av skit av journalister som är vänsterextremister (de är alltför många, tyvärr). Det kommer ta minst 30 år innan de blir accepterade.
Citera
2022-08-25, 03:36
Medlem
Merwinnas avatar
Började titta på en överlevnadsfilm som heter "Survive", från i år. Ett plan kraschar och en man och en kvinna överlever, och de ger sig tillsammans iväg därifrån. Han är förstås svart och hon vit (och dessutom blond). Han är trygg och rådig och vet hur de ska överleva. D.v.s. exakt samma upplägg som i "The Mountain between us". Måste det ALLTID vara en svart man och en vit kvinna nu? Jag orkar inte se eländet...

Och igår avbröt jag också. Började titta på en flygkatastroffilm som hette "Final Descent". Men andrepiloten var naturligtvis kvinna - med kaptensambitioner förstås - och chefen i flygledartornet var svart. Jag orkar inte...
Citera
2022-08-25, 03:55
Medlem
MrsEjPKs avatar
Det verkar inte bättre.Så sjukt less på alla woke filmer med sina jävla budskap !
Citera
2022-08-27, 00:03
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Gnäller lite till i denna tråd. Ja, det är mycket kvoterad och korrekt film som produceras som känns cringe, förutsägbar och bortkastad tid. Jag hoppas på en kultur-revolution inom området fildelning så att kunskap, konst och visdom via vårat gemensamma internet kan spridas fritt, till mänskligheten och jordklotets bästa, utan censur och 'har verkligen inköparen/redaktören på svt godkänt detta'.

I stort sett hela svt och tv4plays skit är besvikelser och mer eller mindre åt woke-hållet. Typ, lite som att alla som tittar är dumma i skallen och inte någonsin hört talas om trans-personer eller bög-par.
Citera
2022-08-27, 01:26
Medlem
JulietsBleedings avatar
För mig började det med Anne with an E.
HBTQ i hela serien.
Några andra serier och kalkonen Don't look up senare kom serien om Anne Boleyn där Henry VIII andra fru spelas av en svart skådespelerska.
Dom crammar in så mycket woke i ALLT nyproducerat att det är skrattretande.
Vi sade upp Netflix och kommer inte tillbaka.
Senast redigerad av JulietsBleeding 2022-08-27 kl. 01:27. Anledning: Stavfel
Citera
2022-08-27, 17:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Måste man se det nyaste? Finns ju så ENORMT mkt gjord film så man borde kunna ha att titta på i en livstid? Jag är för gammal för att bli uppfostrad av filmskapare som vill knäppa mig på näsan och förmoda att jag har fördomar.
Visst finns det näst intill oändlig skatt av gamla filmer att se men..

Tänk dig hur den nya generationen uppfostras, de uppfostras genom det de ser och blir varje dag matade med att allt är normalt, bajspackande HBTIQ är fullständigt normalt i alla tv-serier, hjälten är alltid neger och vita kvinnor med negrer är normalt. undrar om det finns någon, Ikea till Netflix som inte normaliserar det onormala. Tråkig utvecklig tycker jag, men de får behålla sin skit jag ser inte sånt.
Senast redigerad av Onanikrem 2022-08-27 kl. 17:45.
Citera
2022-09-18, 13:20
Medlem
smoerreboms avatar
Woke rekord film på Netflix
End of the road med queen latifah. Roadmovie skräckis med goda svarta ute på resa i det onda vita landet där alla är rednecks
Citera
2022-09-20, 18:18
Medlem
bobo909s avatar
Tänkte spana in - Three Thousand Years of Longing ikväll, kommer att bli riktigt bra förhoppningsvis. Rekommenderas till alla här i tråden som är trötta på allt woke!
Citera
2022-09-20, 18:24
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Tänkte spana in - Three Thousand Years of Longing ikväll, kommer att bli riktigt bra förhoppningsvis. Rekommenderas till alla här i tråden som är trötta på allt woke!
”As a globalist, anti-racist, anti-white love story about equity and shame, this fairy tale falls flat.”

Nej, tack.
Citera
2022-09-20, 21:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Började titta på en överlevnadsfilm som heter "Survive", från i år. Ett plan kraschar och en man och en kvinna överlever, och de ger sig tillsammans iväg därifrån. Han är förstås svart och hon vit (och dessutom blond). Han är trygg och rådig och vet hur de ska överleva. D.v.s. exakt samma upplägg som i "The Mountain between us". Måste det ALLTID vara en svart man och en vit kvinna nu? Jag orkar inte se eländet...

Och igår avbröt jag också. Började titta på en flygkatastroffilm som hette "Final Descent". Men andrepiloten var naturligtvis kvinna - med kaptensambitioner förstås - och chefen i flygledartornet var svart. Jag orkar inte...

Ryktas om att nya Indiana Jones också kommer att intas av "they". Kan bli bra ändå, men men ...

En gång i tiden hade man väl blivit kränkt av att bli kallad för "they"? Inte på Indys tid, tydligen ...

På läroböckernas omslag och i reklam: Svarta män och vita kvinnor. Ok. Men varför kan det aldrig vara, typ, asiatisk tjej och blond man. Eller svennebanan och tjej från Mellanöstern?

Skulle inte förvåna om all litteratur, alla klassiker, kommer skrivas om för att passa agendan.

Nåja, vi vet att saker går i vågor. Nu befinner vi oss i någon slags extrem. Kulturextremism?

Det inkluderande budskapet blir i själva verket exkluderande?

Är inte att tvinga på folk det lika med fascism? Men, det kommer svänga tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in