Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Började titta på en överlevnadsfilm som heter "Survive", från i år. Ett plan kraschar och en man och en kvinna överlever, och de ger sig tillsammans iväg därifrån. Han är förstås svart och hon vit (och dessutom blond). Han är trygg och rådig och vet hur de ska överleva. D.v.s. exakt samma upplägg som i "The Mountain between us". Måste det ALLTID vara en svart man och en vit kvinna nu? Jag orkar inte se eländet...
Och igår avbröt jag också. Började titta på en flygkatastroffilm som hette "Final Descent". Men andrepiloten var naturligtvis kvinna - med kaptensambitioner förstås - och chefen i flygledartornet var svart. Jag orkar inte...

Ryktas om att nya Indiana Jones också kommer att intas av "they". Kan bli bra ändå, men men ...
En gång i tiden hade man väl blivit kränkt av att bli kallad för "they"? Inte på Indys tid, tydligen ...
På läroböckernas omslag och i reklam: Svarta män och vita kvinnor. Ok. Men varför kan det aldrig vara, typ, asiatisk tjej och blond man. Eller svennebanan och tjej från Mellanöstern?
Skulle inte förvåna om all litteratur, alla klassiker, kommer skrivas om för att passa agendan.
Nåja, vi vet att saker går i vågor. Nu befinner vi oss i någon slags extrem. Kulturextremism?
Det inkluderande budskapet blir i själva verket exkluderande?
Är inte att tvinga på folk det lika med fascism? Men, det kommer svänga tillbaka.