2022-02-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Bond blev cuckad av en svart kvinna som övertog 007-koden i senaste Bond-filmen
De gjorde honom till far också, behöver inte vara fel och woke i sig, men han såg ej sitt barn växa upp, det hölls hemligt för honom och han hade inga andra kvinnor under tiden han var separerad från mamman till hans barn, jag ser det som medveten emaskulering av karaktären och inte som idee av intressant drama av Bond som farsa, då hade han nämligen fått se sitt barns uppväxt och inte haft ett dissfunktionelt förhållande till sitt barn och mamman till hans barn
Tack, har som sagt inte sett filmerna så bra att du tog upp ett exempel. Läste några sidor och det var väldigt mycket prat om inkvoterade bögar och svarta överallt men utan att så många filmer faktiskt nämndes. Ditt svar var mycket mer tydligt vad det är det handlar om
Citat:
Men du har ju inte hajjat någonting och är totalt grundlurad när du gnäller om brist på tolerans för transor samtidigt som du inte ser ett problem med att Hollywood pushar för traditionella klädkoder för männen, om de inte skär av sig kuken
Det du inte har hajjat är att en transa är ett emo, eller en gothare etc. med extrema kroppsmodifikationer
Om brist på transinkludering är lika med hat så blir det ju då rent konsekvent att bristen på alternativa stilar på "cis" karaktärer är lika med hat för män som bär alternativmode eller smink utan att det bärs som symbol för HBTQ
Du har helt rätt att jag inte har hajjat alls vad det handlar om, ser som sagt inte alls mycket ny högbudgetfilm, men läser en del på Flashback och andra ställen och får uppfattningen av att det är transor och mörkhyade som tar upp all plats och mängden vita starka heteromän är minimal.

Jag har aldrig saknat en större inkludering av transpersoner eller gothare i film, tycker inte alls att det innebär hat att göra en film utan dessa karaktärer. Har knappt sett någon film med någon transkaraktär vad jag kan minnas, skulle väl vara Dallas Buyers Club. Alternativa "icke cis-traditionella roller", jo kanske några stycken, men främst i produktioner som faktiskt handlar om alternativa personer (och de har förekommit i mer indiebetonade filmer långt innan 2018), kan inte komma på något exempel i någon högbudgetproduktion förutom Stieg Larsson-filmerna.

Det jag efterfrågade på första frågan var som sagt fler tydliga exempel på vad alla raljerade om, ditt svar var utmärkt där. Det andra inlägget handlar om att jag, precis som du säger, inte riktigt hänger med i vad som anses woke och vänsterliberalt längre, och tog då upp Russell Brand och Ricky Gervais, som själva blir förvirrade för att de har ansetts vara motsatsen, vilket både har gett kritik och hyllningar från olika sidor.
Citera
2022-02-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är ett sundhetstecken att reagera på dagens samhälle och den negativa utvecklingen som vi haft. Cancel culture och PK:ismen är extremt skadlig för alla. Trist att behöva säga det men det enda som är bättre nu än förr är teknologin som förenklar som internet och smartphones, bättre bildkvalité och mycket bättre ljud m.m. Mer avancerade sportprylar men resten av samhället är tyvär sämre.
Jag är knappast ensam om att känna så, vi är
kidnappade av media och politiker i Stockholm och de går i rejäl otakt med många i detta land.

Håller med. Hurvida denna film var ironi för eller emot PK och woke kan kanske avgöras av kometen. Kometen utrotade livet på planeten i stället för att missa. Fördel klimathetsarna alltså och en Woke PK-rulle.
Citera
2022-02-12, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Det gjorde jag inte. Sorry.
Tar tillbaka det. Trevlig helg!

Det är lugnt vi tycker lika blev ett missförstånd bara.
Tack ska du ha och ha en trevlig helg du också.
Citera
2022-02-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du, ”Arnold” och ”Van Damme” är dina exempel och du har mage att kalla oss för boomers? Är du mentalt skadad, månne?

Vad gäller marknaden för Woke-kultur så är den ännu inte så väl beforskad så man får helt enkelt se på biljettförsäljning och intäkt när man vill analysera efterfrågan.

Om vi exempelvis nischar in oss på ”superhjältefilmer” så ser vi att ”The Eternals”, mer woke än så är svårt att bli, totala intäkt landar ungefär på en veckas intäkt för ”Spiderman - No Way Home”, som är en normal film utan woke-tokerier.

Utveckling betyder inte nödvändigtvis att något blir bättre. En cancersvulsts utveckling i en kropp likt hur woke utvecklas hos svaga vallfårs sinne likt ditt är inte bra, det är en utveckling - men inte bättre, bara sorglig och nödvändig att bekämpa.

Huvudet på spiken så att säga.
Citera
2022-02-12, 06:03
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippjanne
Haha vad är det för rolig beef ni har? Är det så här ni konverserar med människor i verkliga livet också eller är det bara anonymt?

Talar givetvis inte till mina medmänniskor på det viset eftersom jag tycker om att bli respekterad och respektera andra i verkliga livet.

Härinne finner jag det dock mycket roande men det är en annan sak. Har man gett sig in i leken och så vidare.

Arians Grande var tillsammans med Mac Miller, en fantastisk artist och musiker som jag respekterar massor. Så bara av den anledningen tycker jag om henne. Sen att de hade ett fult break up där båda tog skada var tråkigt men det är väldigt OT. Hon verkar iaf vara en väldigt gullig och snäll person utåt och jag gillar hennes killsmak.
Citera
2022-02-13, 00:15
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Ryska krigsfilmer som är grymt bra.
Om du med "ryska" menar sovietiska så håller jag med. Men krigsfilmer från Ryssland, efter Sovietunionens upplösning, är bara skit där alla sovietiska soldater är hjältar likt superhjältar i Marvelproducerade filmer från USA.
Citera
2022-02-14, 12:20
Medlem
Jag vet inte om det är någon som tittade på/följde "Slasher" på Netflix. Det var faktiskt en sjukt skön slasherserie med EXTREMT sjuk jävla gore, tror den var från Kanada eller något, typ något av det värsta jag sett, speciellt säsong 2. I loved it. Sen kom säsong 3 och huvudkaraktären var slöjbärande muslim, alla vita var trash, horor och junkies, de mörkhyade förde historien framåt och såklart så var det med en massa bögar och lesbiska. De hade till och med en riktigt vidrig bögscen i första avsnittet tror jag det var, där två vita muskelberg kör på varandra i röven så jävla hårt att man nästan kunde tro det var bögporr. Vet inte om det är mycket som slår den vändningen till woke.

Ni får gärna bidra om ni har något.

Den där brittiska serien med medeltida setting(?), där princessan är neger lär väl ligga ganska högt upp. Det borde väl nästan klassas som sci-fi?
Citera
2022-02-15, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag kollar nästan uteslutande på icke-Hollywood film. Ny svensk film ser jag inte heller, så jag stöter sällan på detta fenomen. Nyare genrefilm är inte heller så översockrad av PK-ism, ännu är väl bäst att tillägga.

Genrefilm från 60- 70- och 80-tal är helt befriade från woke och PK. Snarare åt andra hållet, men jag gillar våld och dekadens.

Nej vi kollar inte på sånt. Men du och jag är ju undantag. Dom hjärntvättar ju majoriteten av befolkningen genom sin woke, pk propaganda. Så problemet är ju kvar oavsett om vi kollar på det eller inte.

Ett ännu större problem är reklam, även i Sverige, där dom av en sjuk anledning ska ha afrikaner i varannan film. Det är sinnessjukt. Varför gör dom så. Jag tror jag vet, men det har jag förklarat förut. En rent retorisk fråga.
Senast redigerad av vackrahav100 2022-02-15 kl. 14:49.
Citera
2022-02-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Nej, det finns en enormt stor film värld utanför USA och Europa....
Ryska krigsfilmer som är grymt bra.
Koreanska deckare.
Indonesiska/thai skräckisar.
Finns en hel del bra europeiska serier från Belgien,Holland m.m.
Turkarna och Israel gör mycket bra serier..
Ryssland har mer än bara krigsfilmer, vill jag inflika.

On topic: det mesta som släpps på streamingplattformarna känns onekligen som dynga utan värde. Vet inte om det beror just på att det är "woke" som är problemet men visst tusan märks det när serier och filmer pliktskyldigt ska fylla diverse kvoter enligt en själlös mall.
Citera
2022-02-17, 14:01
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Jag kollar nästan aldrig på nya filmer längre. Jag går tillbaka i tiden och och just nu har jag fastnat för t.ex gamla franska gangsterfilmer från 60-talet med Alain Delon och Lino Ventura. Japanska filmer kan vara väldigt konstiga men en del är så fina att det har blivit ett favoritland för film för mig. Där kan faktiskt nya filmer fortfarande vara bra. Gamla brittiska filmer kan vara riktigt underhållande. En film som faktiskt försöker övertala oss att livet på landet är bättre och "det var bättre förr" som jag tyckte om var A Canterbury Tale från 1944.

Jag tog en chans nyligen och tittade på en ny amerikansk film som hette Gold. Det skulle jag inte gjort. Den är typisk för vad dom vill förmedla från Hollywood. Dvs. Undergång, hopplöshet, död, meningslöshet osv. Deprimerande.
Citera
2022-02-18, 19:08
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Och det är alltså "mångfald" när manliga karaktärer bara tillåts enkla säckiga kläder, så vida de inte är trans?
Jag förstår tyvärr varken frågan eller varför den riktades till mig.
Citera
2022-02-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jag förstår tyvärr varken frågan eller varför den riktades till mig.
Dina liberala tv-serier och filmer pushar för konformism för män så vida de inte är trans, det är så långt din "mångfald" sträcker sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in