Citat:
Tack, har som sagt inte sett filmerna så bra att du tog upp ett exempel. Läste några sidor och det var väldigt mycket prat om inkvoterade bögar och svarta överallt men utan att så många filmer faktiskt nämndes. Ditt svar var mycket mer tydligt vad det är det handlar om Bond blev cuckad av en svart kvinna som övertog 007-koden i senaste Bond-filmen
De gjorde honom till far också, behöver inte vara fel och woke i sig, men han såg ej sitt barn växa upp, det hölls hemligt för honom och han hade inga andra kvinnor under tiden han var separerad från mamman till hans barn, jag ser det som medveten emaskulering av karaktären och inte som idee av intressant drama av Bond som farsa, då hade han nämligen fått se sitt barns uppväxt och inte haft ett dissfunktionelt förhållande till sitt barn och mamman till hans barn
De gjorde honom till far också, behöver inte vara fel och woke i sig, men han såg ej sitt barn växa upp, det hölls hemligt för honom och han hade inga andra kvinnor under tiden han var separerad från mamman till hans barn, jag ser det som medveten emaskulering av karaktären och inte som idee av intressant drama av Bond som farsa, då hade han nämligen fått se sitt barns uppväxt och inte haft ett dissfunktionelt förhållande till sitt barn och mamman till hans barn

Citat:
Du har helt rätt att jag inte har hajjat alls vad det handlar om, ser som sagt inte alls mycket ny högbudgetfilm, men läser en del på Flashback och andra ställen och får uppfattningen av att det är transor och mörkhyade som tar upp all plats och mängden vita starka heteromän är minimal.Men du har ju inte hajjat någonting och är totalt grundlurad när du gnäller om brist på tolerans för transor samtidigt som du inte ser ett problem med att Hollywood pushar för traditionella klädkoder för männen, om de inte skär av sig kuken
Det du inte har hajjat är att en transa är ett emo, eller en gothare etc. med extrema kroppsmodifikationer
Om brist på transinkludering är lika med hat så blir det ju då rent konsekvent att bristen på alternativa stilar på "cis" karaktärer är lika med hat för män som bär alternativmode eller smink utan att det bärs som symbol för HBTQ
Det du inte har hajjat är att en transa är ett emo, eller en gothare etc. med extrema kroppsmodifikationer
Om brist på transinkludering är lika med hat så blir det ju då rent konsekvent att bristen på alternativa stilar på "cis" karaktärer är lika med hat för män som bär alternativmode eller smink utan att det bärs som symbol för HBTQ
Jag har aldrig saknat en större inkludering av transpersoner eller gothare i film, tycker inte alls att det innebär hat att göra en film utan dessa karaktärer. Har knappt sett någon film med någon transkaraktär vad jag kan minnas, skulle väl vara Dallas Buyers Club. Alternativa "icke cis-traditionella roller", jo kanske några stycken, men främst i produktioner som faktiskt handlar om alternativa personer (och de har förekommit i mer indiebetonade filmer långt innan 2018), kan inte komma på något exempel i någon högbudgetproduktion förutom Stieg Larsson-filmerna.
Det jag efterfrågade på första frågan var som sagt fler tydliga exempel på vad alla raljerade om, ditt svar var utmärkt där. Det andra inlägget handlar om att jag, precis som du säger, inte riktigt hänger med i vad som anses woke och vänsterliberalt längre, och tog då upp Russell Brand och Ricky Gervais, som själva blir förvirrade för att de har ansetts vara motsatsen, vilket både har gett kritik och hyllningar från olika sidor.