Citat:
Ursprungligen postat av
falurouge
Jag trodde alla turkrestauranger bara var för att tvätta pengar?
De verkar bara tycka det är jobbigt när man beställer "mat"
Exakt. Inte en pizzeria utan en annan verksamhet med araber där jag bor tog över en hyreslokal på ett antal hundra kvadratmeter. Stora dekaler för alla fönster så man inte kan titta in. Jag passerar lokalen flera gånger om dagen och inte en enda gång under 1,5 år har jag sett en kund gå in eller ut. Redan efter någon månad tänkte jag att det här är enbart tvätta pengar och tänkte ringa SKV, men valde att avvakta till man sett deras redovisning. Kolla just nu på allabolag och ser att de uppger att de omsatte en miljon förra året. Inte en chans.
Citat:
Ursprungligen postat av
megacoolman
En stor del av alla kebabhak och pizzerior är bara en fasad för att tvätta knarkpengar.
Kvaliteten på det man serverar är sekundärt.
Lika få turkar köper kebab hos Hassans pizzeria, som det är italienare som köper sin pizza där.
Det är även sällan man ser en kines hugga in på buffén hos Ping-pongs china house.
Svensken nöjer sig dock med detta för det är billigt.
Så är det säkert.
Stämmer det. Jag äter pizza en handfull gånger om året och enbart från en pizzeria, vilken man ser att de håller hög klass. Inte en enda gång har jag sett en utlänning handla där.
Citat:
Ursprungligen postat av
PC-Dator
Jag har slutat äta på, och sponsra turk/kurd-pizzerior. Muslimer är helt enkelt för smutsiga för att tillaga min mat med händerna. Jag vill heller inte bidra till deras svarta inkomster, penningtvätt och pengabidrag till ISIS samt liknande organisationer.
Och de som tror att Oxfilén som står på menyn är äkta är blåsta idioter. Att dom har fått hålla på med detta bedrägliga beteende i decennier är för mig en gåta. Att ingen myndighet ingripit än är bara sjukt och typiskt för ett pissluffarland som sverige.
Italienare eller kanske kanske Balkanfolk, men jag stoppar inte något i munnen som de andra vidrört med sina händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pungpuckel
Jag tror det rör sig om det här tankesättet:
Där ligger en pizzeria, vi öppnar en brevid för att stjäla pizza no.1 kunder.
Där ligger två pizzerior, Ah! Vi öppnar en nära dom, så kan vi stjäla deras kunder.
Där ligger tre pizzerior, Abo vi öppnar en i närheten och försöker ta deras kunder, wallah du är geni bror.
Så fortsätter det...