2022-02-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Framgång för dig?? Leva på bidrag, gnälla här 24/7 🤣

Skriver personen med 3,5K inlägg...
Citera
2022-02-08, 00:55
Medlem
Man-goes-chutneys avatar
De pizzerior i min stad som det går bra för är de som gör goda pizzor/kebab helt enkelt oavsett priserna, men gissar på att det är annorlunda när man bor i en storstad med 1000 tals pizzerior. Då är man kanske en aning snobbig och drar dit man vet att det smakar gött. Att köpa en pizza bara för att det är billigt är för mig helt obegripligt. Man äter ju ute för att det är gott inte för att det är billigt. Då kan jag lika gärna skita i det och göra en pizza hemma med sån ICA pizzadeg.
Citera
2022-02-08, 02:31
Medlem
Citat:
Är det så här folk tröstar sig själva?? 😀

Bättre Bara erkänn det jobbigt för er att invandrare lyckades bättre än er 🤣
Tips: läs de inlägg du citerar, och försök att skriva något som har med sakfrågan att göra.
Citera
2022-02-08, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Detta tål att citeras. Även om det inte är generellt så finns faktiskt viss fryspizza som ofta är mycket bättre än nån halvtaskig arabpizza.
En annan fördel med fryspizza är att man slipper se araben.

Det ökar trivseln, upplevelsen och matlusten en hel del.
Citera
2022-02-08, 02:45
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
En annan fördel med fryspizza är att man slipper se araben.

Det ökar trivseln, upplevelsen och matlusten en hel del.
Domus har Tonys pizza Kebab Vesuvio och peperoni sjukt goda bättre än Turk Arab pizza bättre
än köpt på länge köp och testa .
Skulle kunna i princip lova er pengarna tillbaka om ni inte gillar Tonys.
Svinaktig goda för att vara djupfryst köpe pizza.
Kebaben kan man pimpa med lite kebab sås och färska grönsaker mm sjukt god ca 40 kronor hallå.
Citera
2022-02-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.

Hatar pizzerior som snålar med kebaben, borde be put out of business
Citera
2022-02-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
...och vems fel är det i slutändan? Jo, idioternas som köper och äter dessa spyor till pizzor - DUMSVENNARNAS. Jag har inte ätit turkpizza sedan förra årtusendet. Den som inte kan säga detsamma är en del av problemet.
Absolut jag håller med, jag har inte ätit pizza sen bronsåldern
Citera
2022-02-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.

Jag stör mig djupt på alla de som kommer från länder där det finns en stark matkultur och som kör sin tyskimporterade skitkebab. Det hade ju varit lite av ett tröstpris för landet ifall vi åtminstone kunde njuta av lite mer hemlagat turkiskt, persiskt, libanesiskt.
Och var är all afrikansk mat?
Det är ju inte som om Svensken inte är nyfiken på att testa nya saker.

Bojkotta!
Citera
2022-02-10, 12:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Jag trodde alla turkrestauranger bara var för att tvätta pengar?
De verkar bara tycka det är jobbigt när man beställer "mat"

Exakt. Inte en pizzeria utan en annan verksamhet med araber där jag bor tog över en hyreslokal på ett antal hundra kvadratmeter. Stora dekaler för alla fönster så man inte kan titta in. Jag passerar lokalen flera gånger om dagen och inte en enda gång under 1,5 år har jag sett en kund gå in eller ut. Redan efter någon månad tänkte jag att det här är enbart tvätta pengar och tänkte ringa SKV, men valde att avvakta till man sett deras redovisning. Kolla just nu på allabolag och ser att de uppger att de omsatte en miljon förra året. Inte en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
En stor del av alla kebabhak och pizzerior är bara en fasad för att tvätta knarkpengar.
Kvaliteten på det man serverar är sekundärt.

Lika få turkar köper kebab hos Hassans pizzeria, som det är italienare som köper sin pizza där.
Det är även sällan man ser en kines hugga in på buffén hos Ping-pongs china house.
Svensken nöjer sig dock med detta för det är billigt.

Så är det säkert.

Stämmer det. Jag äter pizza en handfull gånger om året och enbart från en pizzeria, vilken man ser att de håller hög klass. Inte en enda gång har jag sett en utlänning handla där.

Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Jag har slutat äta på, och sponsra turk/kurd-pizzerior. Muslimer är helt enkelt för smutsiga för att tillaga min mat med händerna. Jag vill heller inte bidra till deras svarta inkomster, penningtvätt och pengabidrag till ISIS samt liknande organisationer.

Och de som tror att Oxfilén som står på menyn är äkta är blåsta idioter. Att dom har fått hålla på med detta bedrägliga beteende i decennier är för mig en gåta. Att ingen myndighet ingripit än är bara sjukt och typiskt för ett pissluffarland som sverige.

Italienare eller kanske kanske Balkanfolk, men jag stoppar inte något i munnen som de andra vidrört med sina händer.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag tror det rör sig om det här tankesättet:

Där ligger en pizzeria, vi öppnar en brevid för att stjäla pizza no.1 kunder.
Där ligger två pizzerior, Ah! Vi öppnar en nära dom, så kan vi stjäla deras kunder.
Där ligger tre pizzerior, Abo vi öppnar en i närheten och försöker ta deras kunder, wallah du är geni bror.

Så fortsätter det...

Citera
2022-02-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Exakt. Inte en pizzeria utan en annan verksamhet med araber där jag bor tog över en hyreslokal på ett antal hundra kvadratmeter. Stora dekaler för alla fönster så man inte kan titta in. Jag passerar lokalen flera gånger om dagen och inte en enda gång under 1,5 år har jag sett en kund gå in eller ut. Redan efter någon månad tänkte jag att det här är enbart tvätta pengar och tänkte ringa SKV, men valde att avvakta till man sett deras redovisning. Kolla just nu på allabolag och ser att de uppger att de omsatte en miljon förra året. Inte en chans.

Så är det säkert.

Stämmer det. Jag äter pizza en handfull gånger om året och enbart från en pizzeria, vilken man ser att de håller hög klass. Inte en enda gång har jag sett en utlänning handla där.

Italienare eller kanske kanske Balkanfolk, men jag stoppar inte något i munnen som de andra vidrört med sina händer.

Så du kan inte se in av "dekal" men hur vet du hur många äter där inne?? 😀

Foodora finns också!!
Citera
2022-02-10, 13:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Så du kan inte se in av "dekal" men hur vet du hur många äter där inne?? 😀

Foodora finns också!!

Det är inget matställe, men jag har under 1,5 år flera gånger dagligen vid olika tidpunkter passerat lokalen och inte sett en enda kund gå in eller ut. Andra jag talat med säger samma sak. Noll observerade kunder. Noll under 1,5 års tid.
Citera
2022-02-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är inget matställe, men jag har under 1,5 år flera gånger dagligen vid olika tidpunkter passerat lokalen och inte sett en enda kund gå in eller ut. Andra jag talat med säger samma sak. Noll observerade kunder. Noll under 1,5 års tid.
Har märkt också att pizzeriorna är oftast tomma men man ser också sett sällskap på 5-6 personer äta så kanske de tjänar pengar på såna plus köra ut!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in