• 1
  • 2
2022-02-06, 20:19
Avstängd
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.
Citera
2022-02-06, 20:33
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.
Det handlar om ras och iq.
En turkusk tjej som jag kände, hennes familj öppnade en turkisk restaurang i ett industriområde i Halmstad. Det gick såklart åt helvete för att "svenskar är så tråkiga"
I Thailand när det går dåligt för en affär, då höjer de priset..
Citera
2022-02-06, 20:35
Medlem
Citat:
Hej,

Det är inte olagligt med 13 eller 130 pizzerior per stad. Om folk vill handla så gör de det, annars inte.

Sedan är det väl mycket svarta pengar och skenanställningar så vi importerar ju folk som är dyra för skattebetalarna.
Citera
2022-02-06, 21:08
Medlem
Amazon-mannens avatar
Dylika inrättningar är ju mest för att blattar ska;
*starta eget( =skattefinansierat)
*Anställa kusiner och brushoor (=Hittepå-jobb för att putsa statistik)

Tror ingen av de anställda har nån vidare köks/restaurangutbildning-erfarenhet?

Dina och mina skattepengar..
Citera
2022-02-06, 21:09
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Kan ju vara att man är bra på något (baka pizzor) och har inte så mycket annat man är bra på. Då startar man givetvis en pizzeria även om konkuranssen hård. Man kanske har en inställning att det ska vara billigt och på det sättet locka kunder? Många kunder går efter just priset. Dessutom folk lata, det räcker med att den nyöpppnade pizzerian är lite närmare än den gamla så väljer man den nya.

Ditt exempel med mormors köttbullar gör att du måste ha ett högre pris och det är inte alltid bästa sättet skaffa kunder. Kunden ser att det är billigt och testar, om det smakar skit så vet de utan lagt en förmögenhet du troligtvis skulle ha tagit för dina köttbullar. Det handlar främst att få många kunder och det gör man med att ha låga priser.
Citera
2022-02-06, 21:14
Avstängd
Min undrar än hur man som turk kan sjunka så lågt att man serverar en skitkebab när man har målsättningen att få många kunder. Varför inte köpa in den absolut bästa kebaben och representera sitt hemland och stolthet? Är säker på att kunder betalar lite mer för en riktigt riktigt bra kebab
Citera
2022-02-06, 21:15
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Rubriken låter som ett seinfeld eller larry davies avsnitt. Smågrina lite när jag läste det.
Citera
2022-02-06, 21:16
Citat:
Min undrar än hur man som turk kan sjunka så lågt att man serverar en skitkebab när man har målsättningen att få många kunder. Varför inte köpa in den absolut bästa kebaben och representera sitt hemland och stolthet? Är säker på att kunder betalar lite mer för en riktigt riktigt bra kebab
hela restaurangbranschen går ut på att hitta den billigaste skiten och sälja det
Citera
2022-02-06, 21:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Antar att de inte har kebabspett utan serverar någon färdigskuren fryst variant.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-02-06 kl. 21:23.
Citera
2022-02-06, 21:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Antar att de inte har kebabspett utan serverar någon färdigskuren fryst variant.

Den är ojämn skuren, broskig pga tjocka bitar och är allt annat än vad jag hoppades på...

som att öppna svensk husmanskost om nu folk tyckte om det, sen servera euroshopper köttbullar och pulvermos istället för hemlagat med kärlek...

hur fan tänker de när de behöver konkurera med så många andra? Varför skulle man gå dit igen?

Fattar ingenting....
Citera
2022-02-06, 21:35
Medlem
fluffypuffys avatar
Enda sättet att slå sig in i pizza-branschen med samma pizzor som alla andra är genom erbjudanden. 2 pizzor för 100kr eller nåt sånt.
Då kommer Svensson att handla.
Annars besöker dom den snälla turken som dom alltid köpt av.
Få kunder betyder dessutom att skinkan, osten och kebabstockens bäst före datum fort tar slut.
Billig pizza är det enda sättet att slå sig in på marknaden som kebabturk idag.
Citera
2022-02-06, 21:36
Medlem
Jag trodde alla turkrestauranger bara var för att tvätta pengar?
De verkar bara tycka det är jobbigt när man beställer "mat"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in