2022-02-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Är det så här folk tröstar sig själva?? 😀

Bättre Bara erkänn det jobbigt för er att invandrare lyckades bättre än er 🤣

Vilken tur då att de inte har lyckats bättre än oss. Att öppna en pizzeria ser
jag knappast som en framgång haha.
Citera
2022-02-07, 15:43
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.

Har dom sagt att dom undrar vart kunderna är? Förstår inte riktigt din TS
Citera
2022-02-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så, de som gör bra pizzor och kebab lever på kunderna, de andra tvättar pengar?

Pratade med en korvkioskskille där jag handlar ibland och han berättade att skattekalle hade stått utanför och räknat kunder och sen stövlat in och tagit ut rullen och kollat att allt var inslaget.

Men hur gör de som tvättar pengar då, de måste väl slå in lite då och då för att det ska se ut som en normal kundström?
De har väl målvakternsom står fòr bolaget, så efter en kontroll är det bara att starta ett till?
Står dock aldrig om detta i media
Citera
2022-02-07, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Jag har slutat äta på, och sponsra turk/kurd-pizzerior. Muslimer är helt enkelt för smutsiga för att tillaga min mat med händerna. Jag vill heller inte bidra till deras svarta inkomster, penningtvätt och pengabidrag till ISIS samt liknande organisationer.

Och de som tror att Oxfilén som står på menyn är äkta är blåsta idioter. Att dom har fått hålla på med detta bedrägliga beteende i decennier är för mig en gåta. Att ingen myndighet ingripit än är bara sjukt och typiskt för ett pissluffarland som sverige.

Den absolut bästa pizzerian som fanns där jag bor ägdes av greker. Hans far var 74 och bakat pizza hela livet. Under sin prime time hade han sin egna pizzeria som var mycket populär. Han hjälpte sonen på den familjeägda pizzerian. Det är passion, passion och återigen passion. Alla gick dit. Oxfilén var tväräkta och fruktansvärt god men det är som du säger ren skitsnack att andra pizzerior har oxfilé. För att återgå till pizzerian så gick det så pass bra för de att de inte öppnade tidigare än 16:00. Nu har de lagt av och någon ny tagit över och även om han ärvde allt och inte ändrat någonting så är det inte en tiondel så gott som när grekerna hade det.
Citera
2022-02-07, 16:33
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Den absolut bästa pizzerian som fanns där jag bor ägdes av greker. Hans far var 74 och bakat pizza hela livet. Under sin prime time hade han sin egna pizzeria som var mycket populär. Han hjälpte sonen på den familjeägda pizzerian. Det är passion, passion och återigen passion. Alla gick dit. Oxfilén var tväräkta och fruktansvärt god men det är som du säger ren skitsnack att andra pizzerior har oxfilé. För att återgå till pizzerian så gick det så pass bra för de att de inte öppnade tidigare än 16:00. Nu har de lagt av och någon ny tagit över och även om han ärvde allt och inte ändrat någonting så är det inte en tiondel så gott som när grekerna hade det.

Pizzeriorna i Sverige är ett skämt och de som driver dom är så sjukt snåla att de skulle inte betala ens en krona mer än absolut billigaste mjölet de kan få tag på även om det skulle innebära en 10x bättre pizza. Inte ens pizzorna för 170kr där jag bor är bra, det är bättre att baka själv med bra mjöl, bra ost och en bra gasolugn med stenbotten. Går snabbt med, degen går bra att ha jäst i frysen.

Pizzeriorna kan servera smaklösa pizzor för 80% av alla svenskar saknar smaklökar och är nöjda så länge det droppar fett om pizzan
Citera
2022-02-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Vilken tur då att de inte har lyckats bättre än oss. Att öppna en pizzeria ser
jag knappast som en framgång haha.
Framgång för dig?? Leva på bidrag, gnälla här 24/7 🤣
Citera
2022-02-07, 16:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Pizzeriorna i Sverige är ett skämt och de som driver dom är så sjukt snåla att de skulle inte betala ens en krona mer än absolut billigaste mjölet de kan få tag på även om det skulle innebära en 10x bättre pizza. Inte ens pizzorna för 170kr där jag bor är bra, det är bättre att baka själv med bra mjöl, bra ost och en bra gasolugn med stenbotten. Går snabbt med, degen går bra att ha jäst i frysen.

Pizzeriorna kan servera smaklösa pizzor för 80% av alla svenskar saknar smaklökar och är nöjda så länge det droppar fett om pizzan

Jag är kräsen och borrskämd, pizzerian jag pratar om med grekerna var riktigt riiiktogt bra, stor passion bland de
Citera
2022-02-07, 17:39
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:

En sån som greken du beskriver skulle jag kunna sponsra genom att äta där ofta, mycket ofta.
Citera
2022-02-07, 17:53
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Jag är kräsen och borrskämd, pizzerian jag pratar om med grekerna var riktigt riiiktogt bra, stor passion bland de

Ja men de är otroligt få som bakar pizzor med passion i Sverige, så det är inte förvånande att de som tog över vår snåljåpar
Citera
2022-02-07, 18:50
Medlem
swebarbs avatar
en pizzeria i mängden blir nog svårt.. samma priser, samma utbud ? ja varför ska just dom bli lönsamma? 12 st låter ju väldigt mycket... man måste satsa på nåt som inte dom andra har isåfall....
Citera
2022-02-07, 19:51
Medlem
Man köper många gånger bättre fryst industri-pizza på typ Willys än på många av pizza-ställena på stan.
Citera
2022-02-07, 20:48
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Man köper många gånger bättre fryst industri-pizza på typ Willys än på många av pizza-ställena på stan.

Detta tål att citeras. Även om det inte är generellt så finns faktiskt viss fryspizza som ofta är mycket bättre än nån halvtaskig arabpizza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in