2022-02-07, 07:45
Ni är ju lovligt naiva.

Arabpizzerior öppnas för att tvätta knarkpengar och inget annat. Det behövs många för att tvätta såna stora summor utan att skatteverket ska nosa.
Citera
2022-02-07, 07:52
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Har dom specifikt frågat dig varför dom inte har kunder eller antar du att dom sitter där och undrar varför dom inte har kunder?

Om jag skulle starta pizzeria så skulle jag göra degen från grunden, på bra råvaror samt låta den jäsa länge för en godare deg. Osten och tomatsåsen är även dessa viktiga, brukar beställa Calzone för att kunna se om pizzerian serverar kattskit eller goda pizzor. Har hänt att pizzan inte har blivit uppäten efter testet.
Citera
2022-02-07, 08:07
Medlem
Det dröjer nog inte länge innan kunderna hittar dit.
Det viktigaste om man vill tjäna mycket pengar är utskänkningstillstånd. Särskilt nu när pandemin verkar vara på väg att läggas ner.
Citera
2022-02-07, 08:40
Medlem
trollgubbens avatar
Antar att det är nötköttskebab, vidrigt i jämförelse med den gjord på fläskkarré.
Citera
2022-02-07, 08:53
Medlem
Varför så få italienare som gör pizza..vet bara nån i stockholm
Citera
2022-02-07, 09:18
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ni är ju lovligt naiva.

Arabpizzerior öppnas för att tvätta knarkpengar och inget annat. Det behövs många för att tvätta såna stora summor utan att skatteverket ska nosa.
Förvånande att det tog så många sidor innan någon sade det.

Jag antar att det vittnar om att klientelen på Flashback förändrats. Numera är det mest 90- och 00-talister utan livserfarenhet.

Utöver att pizzeriorna bara är en front - så är sannolikheten att de känner eller är släkt med "konkurrenterna" hög.

Där jag bodde tidigare, så hade vi 6 stycken pizzerior inom en radie av 500 meter. Sen fick jag höra att de alla är släkt med varandra.

Man tvättar pengar och sysslar med skattefiffel. Det är inte ovanligt att de där pizzeriorna konkar, för att sedan "tas över" av en farbror eller kusin. Tills han går i konkurs, då tar nästa inavlade släkting över. Allt enligt planen.

De där pizzeriorna och kebaberna mjölkar ut skattebetalarnas pengar.

Jag känner direkt avsmak mot varje svensk som kliver in i en kebab eller pizzeria i Sverige.
Citera
2022-02-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Varför så få italienare som gör pizza..vet bara nån i stockholm

Det kryllar inte direkt av italienare som vill starta pizzerior runtom i landet.
Citera
2022-02-07, 10:17
Medlem
halaltarzans avatar
Så, de som gör bra pizzor och kebab lever på kunderna, de andra tvättar pengar?

Pratade med en korvkioskskille där jag handlar ibland och han berättade att skattekalle hade stått utanför och räknat kunder och sen stövlat in och tagit ut rullen och kollat att allt var inslaget.

Men hur gör de som tvättar pengar då, de måste väl slå in lite då och då för att det ska se ut som en normal kundström?
Citera
2022-02-07, 10:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hej,

i min ”stad” finns 12 pizzerior, detta i ett litet samhälle. Hade jag öppnat något eget hade jag velat sticka ut för att lyckas. Kebaben kommer från Turkiet. Dessa turkar serverar en rikigt äcklig kebab. Om nu kebaben är så populär därborta, kunde de inte bry sig lite mer och verkligen leverera nägot som fick alla kunder att dra sig dit? De undrar varför de inte får några kunder. Äcklkg sliskig kebab. Hade jag öppnat husmanskost utomlands och fokuserat på köttbullar skulle jag använda mormors recept eller något för att verkligen göra ”the best” för att mina kunder skulle få den bästa smaken av sverige.

Vad fan tänker folk med? Öppna en pizzeria där det redan finns jättemånga sen servera precis samma skit, om inte sämre, än de andra. Att dessutom vara från lander kebaben har sitt ursprung från tycker jag är riktigt jävla dåligt. Som att riktiga italienare skulle öppna en pizzeria och servera turkpizza där förväntningen är napolitanska pizzor.

Att inte ha en USP är inte förbjudet, att starta pizzeria där pizza gått hem för andra är åtminstone en fungerande affärsmodell.
Citera
2022-02-07, 11:03
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag har också undrat samma sak. I min förra hemstad som är en liten stad i mellersta sverige finns det 14 pizzerior, max, mcDonalds och 2 st sibylla. Lägg där till några korvkiosker,

20-25% av invånarna lever på bidrag och ett område och skola är helt förlorat till Mena.
Att äta skräpmat är dyrt. Jag kanske unnar mig en pizza eller skräpmat ett par gånger i månaden med familjen. Det går lätt på minst 500 spänn för en flottig middag som man vill spy ut 5 minuter senare.

Hur fan har folk råd??
Citera
2022-02-07, 11:10
Medlem
WatchItNows avatar
De följer bara fri marknad och det är helt enkelt så att Svensson äter 100 gånger fler pizzor är "husmanskost". Det motsatta vore det konstiga, en enda restaurang som säljer husmanskost. Den hade varit helt tom.

Tillkommer att man inte behöver vara kock för att göra pizza, bra lite noggrannhet med ingredienser och hygien.

En bra pizzabagare drar in en miljon per år därav namnet pizzaracer på en BMW.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-07 kl. 11:13.
Citera
2022-02-07, 11:12
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag har också undrat samma sak. I min förra hemstad som är en liten stad i mellersta sverige finns det 14 pizzerior, max, mcDonalds och 2 st sibylla. Lägg där till några korvkiosker,

20-25% av invånarna lever på bidrag och ett område och skola är helt förlorat till Mena.
Att äta skräpmat är dyrt. Jag kanske unnar mig en pizza eller skräpmat ett par gånger i månaden med familjen. Det går lätt på minst 500 spänn för en flottig middag som man vill spy ut 5 minuter senare.

Hur fan har folk råd??
Mat och resor är det dyraste man kan köpa och en kul familjemiddag på pinchos i Lund 5 pers kostar 1400 kr och för det kan du köpa en nästan ny soffa på blocket eller en gitarr. Jag fattar inte heller. Ändå var jag på pinchos igår som en lallande idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in