Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Enklaste lösningen (lättsrr sagt än gjort) är att dra ner på andra inköp som spel , kläder, hygienartiklar (inge parfym för 600 kr), samt säga upp vissa abonnemanger man inte använder men som drar pengar.
Skapar inte detta arbetslöshet om alla gör som vi tänker.. (Inge illa menat bara en tanke)
Jag skippar klippa mig ute
Kör mindre bil
Äter ute mer sällan
Stängt av bubbelpool
Stängt av extra kylen
Konsumerar mindre blandade saker som onödiga impulsköp som spel, kläder, byggmaterial osv
Så jo jag märker främst av den nästan dubblerade dieselkostnaden på ett år från 16,50 till 26 kr.. blir en hel del när räkningarna kommer.
Sen än värre är elen som redan nu mitt i ljusa sommaren är skyhög… (undra hur den kommer vara till vintern 😭 vill inte ens tänka på det)
Gemensamma nämnaren för merparten av befolkningen är = gäller att spara pengarna nu!