2022-02-01, 06:52
Medlem
rtyuios avatar
Med kommande premiär snart med skådespelaren Robert Pattinson som får äran att göra karaktären så ser jag fram emot att se om han lyckas axla rollen som läderlappen. Har varit ett stort fan av karaktären Batman hela mitt liv och blev som en lycklig liten barnunge när jag fick se alla Batman bilarna på en guidad tur på Warner Bros studios för några år sedan. Många skådespelare har axlat namnet genom åren och i den här tråden listar vi och diskuterar de skådespelare vi tyckte var bäst eller kanske de vi tyckte var sämst i rollen och även de skurkar vi tyckte gjorde ett bra eller dåligt jobb.
Ni får gärna motivera ert val och t.ex scener ur filmerna/serierna som ni tyckte stod ut och gav extra krydda till skådespelandet. Ni behöver inte begränsas till bara ett val.

Jag börjar.
Bästa Batman
Michael Keaton! Cool och stabil. Ingen raspig fjantig röst utan auktoritär badass som bekämpar Gothams skrurkar.
Batman (Michael Keaton) Best Badass moments
https://www.youtube.com/watch?v=CNKtH1Jo6mo

Sämst Batman
George Clooney. Även om filmen hade en lättsammare ton så kan man väl inte direkt påstå att George Clooney gjorde rollen särskilt trovärdigt eller bra.

Bästa Skurk
Michelle Pfeiffer som Catwoman kommer alltid förbli min personliga favorit. Detta klippet där när hon drar fram piskan och sedan hoppar hopprep och gör volter fram till Batman och Pingvinen sedan säger "Meow" innan huset bakom henne sprängs har för evigt etsat sig fast i mitt minne. Bra Jobb.
https://www.youtube.com/watch?v=kWrOmEtXk0k

Sämsta Skurk
Valet mellan Liam Neeson som den menlöse och totalt bortglömda skurken Ra's al Ghul/Henri Ducard eller löjeveckande Tommy Lee Jones som Two Face är svårt. Totalt fel casting och deras skådespeleri var så uselt så det blev pinsamt dåligt. Tror nog Tommy Lee Jones kniper platsen dock.
Citera
2022-02-01, 07:48
Medlem
BenDaviss avatar
Adam West är den bästa Batman.

Jim Carrey som The Riddler är bästa skurken.
Citera
2022-02-01, 07:59
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis

Trodde jag var ensam om att gilla den
Citera
2022-02-01, 08:57
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Det är för stor kontrast mellan Christopher Burton och Tim Burton.

Bäst Batman: Michael Keaton. Det är enkelt. Han har rätt karisma.
Bästa Jokern: Heath Ledger. Psykiskt störd, mörk humor och bara helt briljant.
Senast redigerad av MeAndTheDevil 2022-02-01 kl. 09:01.
Citera
2022-02-01, 10:42
Medlem
kristofferGs avatar
Bästa Batman: Kevin Conroy

Bästa skurken: Mark Hamill som Jokern.
Citera
2022-02-01, 11:14
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:

Den rollen gjorde han med bravur och ingen blev mer förvånad som jag för jag brukar stänga av direkt när jag ser hans plyte eftersom han annars är sämsta skådepelaren nånsin.
Citera
2022-02-01, 12:11
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Bästa Batman Michael Keaton
Bästa Skurken Jokern (Jack Nicholson)
Citera
2022-02-01, 19:51
Medlem
rtyuios avatar
Citat:

Var ju snack ett tag att Johnny Depp skulle spela The Riddler i Dark Knight Rises. Hade hellre velat se han i den rollen än det vi fick med Tom Hardy som Bane. Var väl en helt ok insats av Carrey, men tror Depp hade gjort det bättre än Carrey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in