• 3
  • 4
2022-02-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronron99
För två år sedan så anmälde jag en förstörd iPhone till mitt försäkringsbolag och fick ut pengar. Eftersom jag också omfattades av min mammas hemförsäkring anmälde jag den där också och fick pengar därifrån med. Jag fattar nu att jag var korkad med jag hade INGEN ANING om att man inte fick göra så. Nu har försökringsbolaget hört av dig och tänker anmäla mig för bedrägeri.

Men jag undrar hur de inte har ”kommit på” det här tidigare? Nu har jag läst på och hittar info att det finns ett gemensamt register för alla försäkringsbolag så att de ser att man inte anmäler samma sak flera gånger. Någon som jobbar med försäkringar som kan berätta varför de då inte direkt såg detta att jag anmält hos två försäkringar, och kunde sagt det direkt istället för att komma efter två år???

om det du säger stämmer så kontakta handläggaren som skrivit brevet och skriv som du skrivit här. Du kan ju faktiskt ha gjort ett ärligt misstag. Det är svårt att veta allt med försäkringar vilket jag upptäckte efter min olycka
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in