Citat:
Ursprungligen postat av
Lamron
Hejsan.
Jag undrade bara, vad är det bättre alternativet till konditionsträning när det gäller att få magrutor?
Och hur viktigt är det med magträning och kost även om du går ner i vikt med bara konditionering?
Jag har alltid velat ha de där Brad Pitt-snitten i magen som han hade i Fight Club och fortfarande gör, och att gå ner i vikt och gå upp i vikt verkar vara lätt för mig. Så jag vill verkligen göra det här.
När jag läste vad filmstjärnor gjorde var konditionsträning. 45 minuter för en roll osv.
Så det var det i mitt huvud som jag trodde att jag var tvungen att göra.
Så jag började jogga/springa 45 minuter om dagen, ibland en timme i 2½ månad och gick ner från 82kg till 69kg och jag är 185cm.
Det var inga problem, cardio var lätt för mig.
Nu var problemet att jag blev mindre men såg fortfarande inte några skurna magmuskler som jag hoppades att se.
Och jag hade inga problem att hålla mig på den vikten i ett år utan att göra något, när jag väl var nere hade kroppen anpassat sig.
Men jag kände att jag bara blev en mindre version av mig själv, och började äta potatissallad och kokta ägg som jag blandade i det och gick upp i vikt på 2 månader också så jag är tillbaka vid startpunkten.
Men nu tänker jag, vad händer om det fungerade? kanske jag bara underskattade hur mycket jag behövde förlora?
Så jag funderar på att göra om det hela igen men fokusera på diet och magträning tillsammans med det.
Vad tycker ni om det här? Jag menar, jag har ingen aning om vad jag gör, jag vet bara att det inte är något problem att gå ner i vikt, men hur får jag magmusklerna att springa?
Jag menar att det är hela grejjen för mig. Det betyder verkligen mycket för mig och jag har alltid velat ha dem.
Vänliga hälsningar
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruz-Lee
Exactly.
Löpträna först, gymma sen.
Har du inga magmuskler så finns det såklart inget som kommer fram heller, oavsett hur mkt man går ner.
Sen lär jag göra dig besviken med att alla inte alls får lika tydliga muskler på magen, men är man fanatisk så kommer man nog väldigt nära.
Alla har magmuskler, många pojkar som är väldigt spinkiga har magrutor trotts att de är allmänt svaga och inte ens har kommit i puberteten.
Allt handlar om fettprocenten på kroppen.
Magträning kommer göra musklerna större men inte förändra dom i form.
För det första så hade du antagligen inte speciellt mycket muskler från början och när du gick ner i vikt utan styrketräning så tappade du antagligen muskler då också.
Hade du fortsatt ner i vikt så hade du fått magrutor oavsett om du styrketränat eller inte.
Dock så kommer du bli väldigt spinkig oavsett.
Om du vill ha en Brad pit kropp så börja träna upp kroppen innan du går ner i vikt och fortsätter träna samtidigt som du går ner i vikt.
Ledsen att behöva säga det men du kommer enbart se löjlig ut om du enbart kör magträning och går ner i vikt om du har väldigt små muskler i övrigt, du kommer bli väldigt liten i kroppen.
Kör du någon form av träning som tränar hela kroppen eller enkel styrketräning så behöver du inte gå ner lika i mycket när du gå ner i vikt för att nå en fettprocent då du kommer bevara muskelmassa eller rent av bygga muskelmassa, resultatet kommer också bli mycket bättre.
Om du inte vill gå till gymmet så kan du träna med din egna kropp hemma, är dock mer komplicerat.