Ponera att man inte gillar banker och vill blåsa dessa utan samvetskval. Dock innebär det självklart ett grovt lagbrott, förmodligen grovt bedrägeri, men det är en annan diskussion.
Scenario:
Man har en belånad lägenhet som sedan säljs i sedvanlig ordning via mäklare.
Nu till det roliga som jag har hört flera stycken jag känner berätta att de har varit med om..
Man får alltså in pengarna från försäljningen till sitt eget bankkonto!
Dessa ska sedan i sin tur skickas vidare till banken.
Jag trodde inte det gick till så, att man fick in pengarna på sitt eget konto.
Vill ställa frågor till dom med erfarenhet. Gissningar undanbedes vänligen men bestämt.
Fråga:
1. Är detta mer regel än undantag?
2. Om ja, går det att planera en sådan kupp?
3. Hur gå tillväga rent praktiskt?
Exempel:
-Man har en lägenhet som säljs för 5.000.000kr
Via "Mäklarbyrån AB"
-Pengarna trillar in på personkontot
-Man överför fort som fan dessa 5 miljoner till utländsk bankkonto utanför EU. Alternativt köper krypto för hela slanten.
Hinder:
1. När man inte vanligtvis gör sådana miljonaffärer varjedag så tänker jag mig att banken kanske stoppar transaktionen? Kanske vill granska den och ser att det minsann är ett bedrägeri på gång?
2. Aktuella landet som pengarna överförs till kanske kan frysa kontot, beroende på hur väl bankerna/länderna/Interpol samarbetar, eller hur snabba dessa är/hur mycket dom bryr sig.
Fråga 4:
Finns det fler hinder?
Hur man sedan ska leva på flykt från "rättvisan", att man kommer ångra sig med att leka Robin Hood, samt liknande inlägg hör alltså inte till diskussion. Här diskuterar vi om det går rent praktiskt, samt hur man isåfall skulle kunna gå tillväga rent praktiskt.
Tack på förhand! 🙏
Scenario:
Man har en belånad lägenhet som sedan säljs i sedvanlig ordning via mäklare.
Nu till det roliga som jag har hört flera stycken jag känner berätta att de har varit med om..
Man får alltså in pengarna från försäljningen till sitt eget bankkonto!
Dessa ska sedan i sin tur skickas vidare till banken.
Jag trodde inte det gick till så, att man fick in pengarna på sitt eget konto.
Vill ställa frågor till dom med erfarenhet. Gissningar undanbedes vänligen men bestämt.
Fråga:
1. Är detta mer regel än undantag?
2. Om ja, går det att planera en sådan kupp?
3. Hur gå tillväga rent praktiskt?
Exempel:
-Man har en lägenhet som säljs för 5.000.000kr
Via "Mäklarbyrån AB"
-Pengarna trillar in på personkontot
-Man överför fort som fan dessa 5 miljoner till utländsk bankkonto utanför EU. Alternativt köper krypto för hela slanten.
Hinder:
1. När man inte vanligtvis gör sådana miljonaffärer varjedag så tänker jag mig att banken kanske stoppar transaktionen? Kanske vill granska den och ser att det minsann är ett bedrägeri på gång?
2. Aktuella landet som pengarna överförs till kanske kan frysa kontot, beroende på hur väl bankerna/länderna/Interpol samarbetar, eller hur snabba dessa är/hur mycket dom bryr sig.
Fråga 4:
Finns det fler hinder?
Hur man sedan ska leva på flykt från "rättvisan", att man kommer ångra sig med att leka Robin Hood, samt liknande inlägg hör alltså inte till diskussion. Här diskuterar vi om det går rent praktiskt, samt hur man isåfall skulle kunna gå tillväga rent praktiskt.
Tack på förhand! 🙏