2022-01-30, 10:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar du har inte skrivit att kvinnor bör ta ansvar för att inte klä sig som "strippor" för att undvika att våldtas?

Strippa alltså = rätt att våldtas.

Men snälla lilla vän att Strippan hon arbetar, hon gör sitt jobb!
Tror inte att en strippa går med uppslitsade kläder och i högklackat till vardags, det är hon nog lite för klok till och dessutom så har hon en fritid hon med, hon tar betalt för drömmar.
Dem som är strippor till vardags och måste vara så överallt, tja att dom kanske skulle gå till en strippa och få lära sig om män, hur verkligheten är beskaffad.
Citera
2022-01-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Om det är fest och att tjejen är gravt påverkad så är skillnaden ingen, 1 två tre eller sex män att dom utnyttjar situationen vilket hon kan komma på sedan i efter och då blir det till en våldtäkt men tycker hon att det är och var ok då är det lugnt.
Jadå, jag vet till 100% att en del kvinnor försätter sig i sådana situationer.
Som jag har skrivit att gruppsex är inte alls min grej bland annat av det som du tar upp, ett djävla bögeri det är vad det är, man ska se till att ha ryggen fri i sådana sällskap det är ett som är säkert.

Folk gör som dem vill och att de gör dem och därför äger jag en vid syn på detta, en del våldtäkter är svåra att döma i, man måste se på allt/helheten.

Jag ser det snarare som att det är männen som har försatt sig i en riskfylld situation: risk att bli anklagade och kanske rent av dömda för våldtäkt. Kvinnan har ju inte gjort något annat än festat och blivit full. Man tar sig inte friheter med en full person, då riskerar man att åka dit för de friheter man tagit sig. Så det är männen som försätter sig i en situation att bli anklagade och dömda.

Jag själv hade aldrig någonsin försatt mig i en situation där jag gör något mot en person som inte kan säga ja eller nej.
Citera
2022-01-30, 11:00
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag ser det snarare som att det är männen som har försatt sig i en riskfylld situation: risk att bli anklagade och kanske rent av dömda för våldtäkt. Kvinnan har ju inte gjort något annat än festat och blivit full. Man tar sig inte friheter med en full person, då riskerar man att åka dit för de friheter man tagit sig. Så det är männen som försätter sig i en situation att bli anklagade och dömda.

Jag själv hade aldrig någonsin försatt mig i en situation där jag gör något mot en person som inte kan säga ja eller nej.

Men tänk en situation och att den ska då ses ur en mans perspektiv.. Det är sommar och att hela dagen har varit en enda härlig fest, en söt tjej visade i omgående sitt intresse, och jag mitt, hon flirtar och kelas men att hon kommer och går och att jag tänker att tja ok det blir vad det blir, framåt natten så kommer hon och vill att hon, hennes väninna jag och min kompis fortsätter hemma hos henne och så blir det.
Väldigt trevligt min kompis o väninnan finner varandra, vi går par om par till sängs i varsina rum och att hon vill ha sex, hon tar av sig kläderna och bjuder till men att jag ser där att hon är redigt påverkad av något, lallar och pratar obegripligt dess i mellan, så att jag säger vi kanske ska vänta till imorgon? -Nej kom! säger hon. Kom jag vill ha dig.
Vad hade du gjort?

Jag ska ge dig vad jag valde att göra i min nästa replik.
Citera
2022-01-30, 11:11
Medlem
Citat:
Men tänk en situation och att den ska då ses ur en mans perspektiv.. Det är sommar och att hela dagen har varit en enda härlig fest, en söt tjej visade i omgående sitt intresse, och jag mitt, hon flirtar och kelas men att hon kommer och går och att jag tänker att tja ok det blir vad det blir, framåt natten så kommer hon och vill att hon, hennes väninna jag och min kompis fortsätter hemma hos henne och så blir det.
Väldigt trevligt min kompis o väninnan finner varandra, vi går par om par till sängs i varsina rum och att hon vill ha sex, hon tar av sig kläderna och bjuder till men att jag ser där att hon är redigt påverkad av något, lallar och pratar obegripligt dess i mellan, så att jag säger vi kanske ska vänta till imorgon? -Nej kom! säger hon. Kom jag vill ha dig.
Vad hade du gjort?

Jag ska ge dig vad jag valde att göra i min nästa replik.

Jag har varit i den situationen. Och då har jag avstått sex. Jag vill inte ha sex med någon som verkar väck och drogad.
Citera
2022-01-30, 11:35
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Jag har varit i den situationen. Och då har jag avstått sex. Jag vill inte ha sex med någon som verkar väck och drogad.

Japp, jag avstod men att det satt sannerligen hårt inne, hon var dösnygg och jobbade verkligen för att få till det och helt plötsligt så bangade hon, så att jag gjorde rätt.
Jag brukar dra den här då när det är läge för lite allvar och eftertanke på ljugarbänken.
Alla mina vänner hade tagit henne och att det tror jag helt säkert, det krävs kurage till att kunna avstå och än mer i efter att erkänna det att man fegade ur. Även brudar anser att ett sådant mesande är osexigt hos en man.
Det underlättade en aningen att kompisen o väninnan bara sov ihop. 0-0.
Citera
2022-01-30, 11:41
Medlem
Citat:
Japp, jag avstod men att det satt sannerligen hårt inne, hon var dösnygg och jobbade verkligen för att få till det och helt plötsligt så bangade hon, så att jag gjorde rätt.
Jag brukar dra den här då när det är läge för lite allvar och eftertanke på ljugarbänken.
Alla mina vänner hade tagit henne och att det tror jag helt säkert, det krävs kurage till att kunna avstå och än mer i efter att erkänna det att man fegade ur. Även brudar anser att ett sådant mesande är osexigt hos en man.
Det underlättade en aningen att kompisen o väninnan bara sov ihop. 0-0.

Kvinnor anser att det är betydligt mer osexigt med en våldtäktsförövare, än med en man som tar ansvar och säger "tack, men nej tack, du är för drogad". Var så säker. Jag känner iaf. ingen kvinna som tycker att våldtäktsförövare är något att ha, de äcklas av sådana.

Så du gjorde helt rätt. Både mot kvinnan, mot dig själv och du har dessutom ökat dina förutsättningar att ha ett bra liv med en bra kvinna.

Jag har hamnat i den där situationen med både män och kvinnor (jag spelar på bägge planhalvorna sas.) och jag har alltid avstått sex om den jag hånglat med har verkat alltför full. Varför ta någon risk att den man vill ha sex med, inte egentligen vill? Det har jag varken samvete till för den andres del eller vill riskera för egen del.
Citera
2022-01-30, 11:50
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
eratur i ämnet. Det är ni män som är affektiv

Alla män som begår sexuella handlingar som oönskade närmanden mot mig eller vilka andra som helst, är sexualförbrytare.

Verkar som du gjort många polisanmälningar, och med tanke på att du är så aggressiv i tråden så är du antagligen en av dem som aldrig vunnit något av fallen… Med tanke på att du erkänt psykiska störningar i familjen, samt våld i hemmet. så finns det tydliga spår på att du inte är psykiskt stabil heller. Det är ju såklart helt okej, och finns stöd för sådant i Sverige, rekommenderar psykolog.
Juridiskt sätt får man inte lita på en person med psykiska störningar till 100, då dessa oftast kan ha en skev sanningsuppfattning.
Med andra ord, det du säger är helt irrelevant, och biter inte på något, då du till och med saknar tillit av vårat samhälle. Sluta störa våra poliser med falska anmälningar och låt dem lösa riktiga brott, som påverkar kvinnor påriktigt.
Citera
2022-01-30, 12:17
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Kvinnor anser att det är betydligt mer osexigt med en våldtäktsförövare, än med en man som tar ansvar och säger "tack, men nej tack, du är för drogad". Var så säker. Jag känner iaf. ingen kvinna som tycker att våldtäktsförövare är något att ha, de äcklas av sådana.

Så du gjorde helt rätt. Både mot kvinnan, mot dig själv och du har dessutom ökat dina förutsättningar att ha ett bra liv med en bra kvinna.

Jag har hamnat i den där situationen med både män och kvinnor (jag spelar på bägge planhalvorna sas.) och jag har alltid avstått sex om den jag hånglat med har verkat alltför full. Varför ta någon risk att den man vill ha sex med, inte egentligen vill? Det har jag varken samvete till för den andres del eller vill riskera för egen del.

Om jag gjorde rätt eller fel det får jag aldrig veta utan att jag själv avgör att jag gjorde rätt däremot så gick jag miste om en tiopoängare.
Våldtäkt är en tunn is och javisst att kvinnor äcklas av våldtäktsmän men samtidigt så vill ju många se att man är kapabel, det är alltid på kvinnans villkor om man väljer att spela rent det vill säga.
Vill dom oavsett vad och när då är det ok och att jag har ibland förundrats. På jobbet på gården bakom fastigheten, bakom en jordhög i skydd av en traktor vid en cykelbana, inför otäckta fönster med grannar på första parkett, vill kvinnan då ska man! Bangar man så kommer det inte igen.
Fislisor...inte ett uns bättre än vad vi är vad gäller upptåg och preferenser men att dom har fördel i att kunna byta fot mitt i allt, som där på jobbet om kollegor eller chef hade dykt upp? JAG hade fått ta rappen rullad i tjära o fjäder.
Tur är väl att jag får mitt så att jag kan kallt avböja dom rena hedna proven men att att många män dem svälter ju.
Citera
2022-01-30, 12:23
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Om offret ska ta mer ansvar och/eller skuld som vissa verkar förespråka, vad ska det göras för ändringar rent praktiskt i juridiken för att ta hänsyn till detta? Ska straff eller ersättning justeras utefter vissa parametrar? Ska nya slags bevis behöva läggas fram som vad för kläder man hade, hur vittnen tyckte man uppförde sig, alkoholhalt i blodet, tid på dygnet, plats man var på eller liknande vid den rättsliga bedömningen?

Du tänker helt fel.

Självklart ska folk som sprider andras nakenbilder sättas dit för det, men grabbarna i det här fallet som säger att tjejerna som skickat sina bilder har helt 100% rätt i att de inte borde skickat sina bilder till någon från första början. Skickar man ut sina nakenbilder får man fan ta en del av skulden.

Ungefär samma gäller vid våldtäkt. Självklart har INGEN under några som helst omständigheter rätt att våldta någon. Men hur jävla fel är det att, ur ett FÖREBYGGANDE SYFTE påpeka brister i ansvar och agerande och samtidigt uppmana till säkerhetstänk, ansvarstagande och ansvarigt agerande?

JA det ska egentligen räcka med att våldtäkt är olagligt och att man inte får röra nån annan oavsett. Även om så offret går naken i stan med 80 promille i blodet, men!!!! Nu funkar verkligheten tyvärr inte så. Det spelar ingen roll vilka regler, lagar som finns på plats och hur många gånger nån upprepar att män får faktiskt inte kladda på nån, det finns de som inte bryr sig och är kapabla till jävligt vidriga handlingar ändå, och i o med detta så bör man, som någon annan sa, börja i andra änden. Dvs offrets ände.

Säkerhetstänk. Tänk förebyggande. Kommer jag ta mig till och från festen själv? Då borde jag ta taxi, be päron eller syskon om skjuts om möjligt eller åtminstone från närmsta buss eller tbana, eller åka hem med kompis till kompis i första hand istället för att sätta mig på tåget eller bussen hem själv sen. Åker jag hem själv bör jag dricka mindre eller åtminstone sluta dricka tidigare så jag blir så återställd som möjligt när det är dags att dra. Om nån grabb är obehaglig och väldigt på i vilket avseende som helst, säg det till kompisarna så att flera vet vem det är och vad som försiggår.

Jag kanske inte borde sätta mig i en bil med okända människor själv. Jag kanske inte borde hänga med okända människor hem själv.

Osv.

Ja, det är förjävligt att tjejer inte lämnas ifred av vissa idioter och att de är väldigt utsatta för sånt här, och då måste man tyvärr ta det här extra ansvaret. Och det handlar inte om att skuldbelägga rakt av, utan det handlar om SÄKERHETSTÄNK I FÖREBYGGANDE SYFTE för att minska risken att hamna i problem, fatta det.
Senast redigerad av C0w 2022-01-30 kl. 12:27.
Citera
2022-01-30, 12:29
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Du tänker helt fel.

Självklart ska folk som sprider andras nakenbilder sättas dit för det, men grabbarna i det här fallet som säger att tjejerna som skickat sina bilder har helt 100% rätt i att de inte borde skickat sina bilder till någon från första början. Skickar man ut sina nakenbilder får man fan ta en del av skulden.

Ungefär samma gäller vid våldtäkt. Självklart har INGEN under några som helst omständigheter rätt att våldta någon. Men hur jävla fel är det att, ur ett FÖREBYGGANDE SYFTE påpeka brister i ansvar och agerande och samtidigt uppmana till säkerhetstänk, ansvarstagande och ansvarigt agerande?

JA det ska egentligen räcka med att våldtäkt är olagligt och att man inte får röra nån annan oavsett. Även om så offret går naken i stan med 80% promille i blodet, men!!!! Nu funkar verkligheten tyvärr inte så. Det spelar ingen roll vilka regler, lagar som finns på plats och hur många gånger nån upprepar att män får faktiskt inte kladda på nån, det finns de som inte bryr sig och är kapabla till jävligt vidriga handlingar ändå, och i o med detta så bör man, som någon annan sa, börja i andra änden. Dvs offrets ände.

Säkerhetstänk. Tänk förebyggande. Kommer jag ta mig till och från festen själv? Då borde jag ta taxi, be päron eller syskon om skjuts om möjligt eller åtminstone från närmsta buss eller tbana, eller åka hem med kompis till kompis i första hand istället för att sätta mig på tåget eller bussen hem själv sen. Åker jag hem själv bör jag dricka mindre eller åtminstone sluta dricka tidigare så jag blir så återställd som möjligt när det är dags att dra. Om nån grabb är obehaglig och väldigt på i vilket avseende som helst, säg det till kompisarna så att flera vet vem det är och vad som försiggår. Osv.

Ja, det är förjävligt att tjejer inte lämnas ifred av vissa idioter och att de är väldigt utsatta för sånt här, och då måste man tyvärr ta det här extra ansvaret. Och det handlar inte om att skuldbelägga rakt av, utan det handlar om SÄKERHETSTÄNK I FÖREBYGGANDE SYFTE för att minska risken att hamna i problem, fatta det.

Så vi ska inte ändra någonting rent rättsligt, utan enbart i filosofiskt syfte säga "man får ta ansvar för sina handlingar när det finns folk som inte bryr sig om lagen"? Jag ville bara fokusera på rättsprocessen som konsekvens av att "ta ansvar" och inte ge mig in i några moraliska argument om vad som är sunt och vettigt. Det bryr jag mig inte om och har behandlats många gånger i denna tråd redan.
Citera
2022-01-30, 12:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Så vi ska inte ändra någonting rent rättsligt, utan enbart i filosofiskt syfte säga "man får ta ansvar för sina handlingar när det finns folk som inte bryr sig om lagen"? Jag ville bara fokusera på rättsprocessen som konsekvens av att "ta ansvar" och inte ge mig in i några moraliska argument om vad som är sunt och vettigt. Det bryr jag mig inte om och har behandlats många gånger i denna tråd redan.

Den rättsliga biten är bra som den är i avseendet att det inte ska spela nån roll hur offret har klätt sig, hur mycket offret druckit, gått hem själv osv. Har man våldtagit nån så har man våldtagit nån oavsett klädsel och sånt.

Och som sagt, verkligheten är vad den är. Vissa skiter i rätt och fel. Samhället försöker få stopp på det, men det hindrar inte nån från att våldta så då får man ta det extra ansvaret för att minska risken i den mån det går.
Citera
2022-01-30, 12:38
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Den rättsliga biten är bra som den är i avseendet att det inte ska spela nån roll hur offret har klätt sig, hur mycket offret druckit, gått hem själv osv. Har man våldtagit nån så har man våldtagit nån oavsett klädsel och sånt.

Och som sagt, verkligheten är vad den är. Vissa skiter i rätt och fel. Samhället försöker få stopp på det, men det hindrar inte nån från att våldta så då får man ta det extra ansvaret för att minska risken i den mån det går.

Då håller vi nog i stora drag med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in