2022-01-24, 11:19
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så är det nog. Män borde födas blinda. Hade löst problematiken på studs.

Vem ska då hålla samhället vid liv? Bygga nya hus, uppfinna vettiga saker som förenklar livet?
Citera
2022-01-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Vad som är skrämmande är att kvinnor verkar vara oförmögna att se deras jävla skuld i det hela. Umgås du med utlänningar kommer du bli våldtagen förr eller senare, lika mycket som om jag skulle gå runt med dyrbarheter bland utlänningar så kommer jag bli rånad. Vad är det du inte förstår? Att ni samtidigt röstar hit en jävla befolkning med ännu ruttnare kvinnosyn än svenskar visar bara på ert äckliga självhat.

Och lika "självklart" har vi ett samhälle som lagt skulden på rånoffren för att de blir rånade, eller hur?

Ahh ditt jävla äckel! varför äger du en sån där bil? och varför vill du resa till B. så du måste parkera din äckliga bil i det och det området....? eller hur ..sånt frågar man ständigt rånoffer om. Och verkligen jävligt "skrämmande" att vissa fortsatt vill äga bilar då de BORDE VETA BÄTTRE.

Väljer någon att råna dig eller våldta dig, så är det 100% dens val, och agerande och inte något offers fel.
Citera
2022-01-24, 11:27
Medlem
Bajslukts avatar
Någon delade en gång en tanke i stil med "om kvinnor inte kunde anmäla för våldtäkt om de följde med mannen hem, så skulle antalet våldtäkter minska dramatiskt".

Det är en intressant tanke, som givetvis inte är menad att tas bokstavligen.

Då skulle kvinnor kanske ha ett bättre konsekvenstänk; "jag kommer vara ensam hos den här mannen, som jag knappt känner. Det finns en risk, så jag går inte dit".

Man hör om kvinnor som super sig medvetslösa i någon arabs hem, kvinnor som åker hem till män de träffat på Tinder och som följer med en neger hem från krogen - för att sedan bli våldtagna.

Det yttersta ansvaret ligger givetvis inte hos offret, utan gärningsmannen. Men det betyder inte att offret också har ett ansvar.

Ja, man ska kunna gå naken utomhus och kunna följa med okända människor hem utan att bli våldtagen eller mördad.

Men världen fungerar inte så. Bara för att det BÖR vara så, så betyder det inte att det KAN vara så. Det finns många dåliga människor i världen, framförallt i mångkulturella Sverige.

Av samma anledning undviker jag att gå ensam mitt i natten vid den lokala tågstationen. Av samma anledning går jag inte genom Rinkeby torg med en svenska flagga på tröjan. Av samma anledningen flashar jag inte med kartor eller pengar när jag är utomlands. För att det finns en hög risk för negativa konsekvenser av mitt beteende.

Jag vill kunna somna på bänken vid tågstationen och jag vill kunna vifta en svensk flagga i Rinkeby. Jag vill kunna ta gå igenom en Favela i Brasilien med en karta i handen och plånboken på huvudet - men det fungerar inte så.

Det är som när folk bara går rätt ut på övergångsstället utan att titta om bilarna stannar. När jag frågat vissa (kvinnor) varför de gör så, svarar de alltid att "det är jag som har rätt. Jag har företräde".

Ja, men det betyder inte att alla bryr sig och en potentiell konsekvens av det är att du blir överkörd eller bryter en massa ben. Oavsett om du hade rätt eller ej.

Vissa har sagt "jo, i och för sig...", andra har sagt "Men JAG har ju rätt att gå över - då ska de stanna".

Förvånansvärt många kvinnor tycks inte förstå detta. Det kan vi nog tacka vänstern för, med all deras propaganda och uppfostran som producerar naiva och svaga människor.
Senast redigerad av Bajslukt 2022-01-24 kl. 11:30.
Citera
2022-01-24, 11:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Pojkar är tydligen fortsatt kvar i samma skuld och skam-tänk där tjejer ska bära ansvaret för killars val av agerande.

Varför har vi inte kommit längre?

"ECPATS nya rapport ”Tjejer måste sluta skicka bilder” bygger på fritextsvar från undersökningen “Nude på nätet” (2021) där närmare 13 000 barn mellan 10 och 17 år berättat om sina erfarenheter av brottsutsatthet och vilka strategier de har för att skydda sig. I den nya kvalitativa rapporten har Peter Andersson, fil.dr. i socialt arbete och leg psykoteraput, analyserat pojkars fritextsvar för att förstå hur de resonerar kring nudes, intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-pojkar-lagger-ansvar-pa-flickor-nar-nakenbilder-spridits-pa-natet?publisherId=3033395&releaseId=3314826
Har du läst artikeln?
Tjejer skickar bilder. Pojkar är problemet? Är det så vi ska tolka den?

Jävla idioter.
Citera
2022-01-24, 11:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Och lika "självklart" har vi ett samhälle som lagt skulden på rånoffren för att de blir rånade, eller hur?
Har du läst artikeln?
Vems ansvar är det att tjejer skickar nudes på nätet?

Att du kan jämföra med att vara ett rånoffer tyder på att du är korkad, men det visste jag redan.
Det är normaliserat att skicka nudes idag.
Det är inte ett rån om du lägger tiotusen på bordet och går därifrån och någon tar dem.
Citera
2022-01-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Har du läst artikeln?
Vems ansvar är det att tjejer skickar nudes på nätet?

Att du kan jämföra med att vara ett rånoffer tyder på att du är korkad, men det visste jag redan.
Det är normaliserat att skicka nudes idag.
Det är inte ett rån om du lägger tiotusen på bordet och går därifrån och någon tar dem.

Merapis hjärna är felmonterad, kan inte fatta att folk diskuterar med den där eller liknande typer. Det är ingen mening, såna där är hardwired att säga emot!
Citera
2022-01-24, 12:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så, om du har en intim relation med någon och delar förtroenden, ex. som i nakenbilder så tycker du det är helt OK beteende att ägna dig åt att sprida dessa bilder till andra?
Nu sitter du & hittar på en massa skit igen.

Det är givetvis fel & även olagligt att sprida nakenbilder på andra utan deras medgivande.
Men att i dag inte begripa risken med att dela ut nakenbilder är i nivå med att svara på Nigeriabrev.
Citera
2022-01-24, 13:25
Medlem
Citat:
Pojkar är tydligen fortsatt kvar i samma skuld och skam-tänk där tjejer ska bära ansvaret för killars val av agerande.

Varför har vi inte kommit längre?

"ECPATS nya rapport ”Tjejer måste sluta skicka bilder” bygger på fritextsvar från undersökningen “Nude på nätet” (2021) där närmare 13 000 barn mellan 10 och 17 år berättat om sina erfarenheter av brottsutsatthet och vilka strategier de har för att skydda sig. I den nya kvalitativa rapporten har Peter Andersson, fil.dr. i socialt arbete och leg psykoteraput, analyserat pojkars fritextsvar för att förstå hur de resonerar kring nudes, intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-pojkar-lagger-ansvar-pa-flickor-nar-nakenbilder-spridits-pa-natet?publisherId=3033395&releaseId=3314826

Det är intressant när man pratar om den kvinnliga sexualiteten som en "belöning". Jag håller med att man som tjej inte ska behöva tänka så. Men grejen är ju att de facto så är sex en belöning för män, speciellt eftersom det är något män suktar över men endast ett fåtal får. Iaf ålder 15-22 . Igen kvinnornas sexulitet är ingen belöning hur ett moraliskt personligt plan. Men fakta är att i den åldern är det dom killarna som är som mest "grisiga" som det är samma som får mest bilder eller närhet.
Om unga svenskar tjejer hade valt duktiga chang som vill plugga på KTH istället för att välja Matumba som suttit för misshandel hade det är minskat.
Om tjejer vill minska killar som är grisiga sluta ha sex med dom grisiga killarna och ha sex med dom andra istället, detta kommer skapa en förändring som någon FI teori aldrig skulle våga drömma om.
Citera
2022-01-24, 13:36
Medlem
Citat:
Och det är män pojkar präglas på/tar efter. Men många män verkar sakna förmåga till självreflektion så någon förändring kan vi nog inte förvänta oss.

Den där poängen som du svara på tycker jag fan är riktigt intressant. Svenska män gick från att vara en av dom mest jämställda männen i världen och till nu vad jag såg i en SFI undersökning " sverige kan vara incel tätats i världen"

Varför tror ni feminister Sverige har blivit så? Har ni själva något ansvar över att svenska män har blivit så hatiska mot feminster? Har det varit för mycket feministisk clickbait journalistik?
Citera
2022-01-24, 13:57
Medlem
Citat:

Ahh ditt jävla äckel! varför äger du en sån där bil? och varför vill du resa till B. så du måste parkera din äckliga bil i det och det området....? eller hur ..sånt frågar man ständigt rånoffer om. Och verkligen jävligt "skrämmande" att vissa fortsatt vill äga bilar då de BORDE VETA BÄTTRE.

Väljer någon att råna dig eller våldta dig, så är det 100% dens val, och agerande och inte något offers fel.

Du talar som om dessa odjur har något samvete och är likadana som dig och mig? Hur kan man inte se sin skuld i det hela?

Om jag traskar in i en lejon bur, är det lejonets fel då om den attackerar mig?

Klart, folk har ju röstat hit en befolkning ifrån tredje världen och förväntar sig att de är som oss så klart det är deras egna fel.

Kvinna som söker sig till kriminell och blir våldtagen = ville det själv.
Kvinna som festar med utlänningar och blir våldtagen = ville det själv
Kvinna som inte kan hantera alkohol och gör korkade beslut som leder till våldtäkt = ville det själv.

Ge fan i och sätt er i situationer där det riskeras våldtäkt så är det inte ert fel. Riktiga våldtäkter där en oskyldig kvinna drabbas är oerhört sorgligt, men dessa kvinnor som medvetet sätter sig i situationer där DET lätt kan hända är det inte ett dugg synd om.
Citera
2022-01-24, 14:06
Medlem
Citat:
Vilken typ av sexbrott hade minskat enligt dig?

De flesta kvinnor som utsätts för "sexbrott" utsätts av närstående.

ECPAT arbetar mot sexuell exploatering av barn, de sexbrott tråden handlar om är alltså mestadels nätbaserade.

De har tagit ner 1,3 miljoner bilder sedan 2018.

Sen måste du definiera "sexbrott", det vanligaste sexbrottet är nog att man läser något man inte gillar på nätet - det är nämligen något som ingår i begreppet sexualbrott. Så sexualbrott begås vanligtvis inte av någon närstående.
Citera
2022-01-24, 14:12
Medlem
Jag kan på sätt och vis hålla med om att det är ganska sjukt att yngre tonåringar sminkar sig och bär kläder såsom om de går på gatan och horar.

Många fina och ärliga killar lär ju åka fast för den åsikten när de säger det rakt ut till tjejen att hon beter sig som en hora.

Men givetvis finns där många stygga killar också som passar på utnyttja tjejerna när de är 12-14 år och klär sig sexigt. Lite alkohol så är saken biff och tjejen tror på allvar att det är okey eftersom killen var så snygg och sexigt stygg.

Livet är komplicerat.

Mitt råd är att alla sunda människor helt enkelt lägger lite energi på att identifiera människan de kommer i kontakt med och väldigt noga se till att ha en distans till den människan som inte är riktigt okey.

Alltså, håll er borta från de tjejer som är extremt utseendefixerade vid 12-14 års ålder. Bli inte den som förstör dem. Med lite tur så innebär det att fler fjortisar klarar sig genom dessa år utan att bli skadade för livet. Det finns ett litet inslag av självdestruktivt beteende här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in