Citat:
Det är i alla fall ett framsteg för dig att du erkänner att människor kan påverka risken för sexövergrepp genom att mörda alla som kommer nära. Om du tänker lite till så kanske du kan komma på bättre saker som de kan göra?
Ska jag tolka ditt inlägg som att det inte är någon mening med att undvika risker om man inte har en garanti för att riskerna inte faller ut? I så fall så kan man ju lika gärna lägga ner polis, militär, säkerhetsföretag, med flera verksamheter som arbetar med just skydd och säkerhet. Jag menar, det är ju inte säkert att de lyckas med sina respektive uppdrag.
Tråden handlar fortfarande inte om mig. Och nej, jag är ingen white knight och du kommer aldrig att få mig att erkänna att jag inte har våldtagit någon. Sexualdårar är något som från mitt perspektiv bara existerar, att jag skulle vara känslostyrd håller jag inte med om.
Hur tänker du dig att man skall ställa högre krav på sexualbrottslingar? Dessa lagförs redan för sitt beteende, och att till exempel berätta på jobbet att man har våldtagit någon är bland det minst socialt accepterade man kan göra. Som jag ser det så har man redan gjort allt man kan göra för att markera mot deras beteende. Det enda som återstår (givet att man vill minska antalet sexualbrott) är att öka riskmedvetenheten hos potentiella offer. Om jag hade velat se fler sexualbrott så hade jag gjort som du, det vill säga uppmanat offren att bete sig utan något som helst konsekvenstänk. Som sexualbrottsling så måste det onekligen vara praktiskt att hitta någon som till exempel ligger utslagen på en soffa.
Ska jag tolka ditt inlägg som att det inte är någon mening med att undvika risker om man inte har en garanti för att riskerna inte faller ut? I så fall så kan man ju lika gärna lägga ner polis, militär, säkerhetsföretag, med flera verksamheter som arbetar med just skydd och säkerhet. Jag menar, det är ju inte säkert att de lyckas med sina respektive uppdrag.
Tråden handlar fortfarande inte om mig. Och nej, jag är ingen white knight och du kommer aldrig att få mig att erkänna att jag inte har våldtagit någon. Sexualdårar är något som från mitt perspektiv bara existerar, att jag skulle vara känslostyrd håller jag inte med om.
Hur tänker du dig att man skall ställa högre krav på sexualbrottslingar? Dessa lagförs redan för sitt beteende, och att till exempel berätta på jobbet att man har våldtagit någon är bland det minst socialt accepterade man kan göra. Som jag ser det så har man redan gjort allt man kan göra för att markera mot deras beteende. Det enda som återstår (givet att man vill minska antalet sexualbrott) är att öka riskmedvetenheten hos potentiella offer. Om jag hade velat se fler sexualbrott så hade jag gjort som du, det vill säga uppmanat offren att bete sig utan något som helst konsekvenstänk. Som sexualbrottsling så måste det onekligen vara praktiskt att hitta någon som till exempel ligger utslagen på en soffa.
Jo, jag har förstått ungefär hur du tycker att kvinnor ska leva och ta ansvar för att gruppen män ska slippa ta ansvar för sina egna handlingar.
Du tänker som talibanerna, de ska låsas in och isoleras från samhället, som de "oansvariga" godispåsar nu kvinnor tydligen är för vissa män.
nej du ska tolka mina inlägg precis som de är skrivna, nämligen att kvinnor ska ha rätt att leva som alla andra, och de som behöver "ta ansvar" för att INTE SKADA andra är de som ägnar sig åt att skada andra, samt de som väljer att skjuta skulden och ansvaret på offer så att GM kan gå fria....dvs du.
Inga offer är alltså "skyldiga" eller "ansvariga" för att de blir skjutna, misshandlade, överkörda på ett övergångställ med grönt ljus eller våldtagna.
Och samhället i form av lagar, normer och allmänna åsikter som skam och skuggläggande ex bör riktas in
där de ska riktas in, på GM.
Tråden handlar om DINA ÅSIKTER, eftersom du delar åsikter med pojkarna i undersökningen.
Jag tänker mig att man fortsätter på den linje som västvärlden har gått de senaste hundra åren, via att långsamt frångå de patriarkala idéerna om "kvinnans skuld", mindre värde och mannens rättigheter till kvinnors kroppar och rätt att "straffa" kvinnor som inte beter sig som de vill via våld, ex. sexuellt våld.
Att gå din väg är att återgå till ett "talibanskt tänk", att det är kvinnor som ska anpassa sig och ta ansvar för vad män väljer att göra...inte våldtäktsmän.