• 2
  • 3
2022-01-25, 12:49
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Förstår funderingen. Men det känns lättare att hitta roliga prosecco då man kan testa nya för "en rimlig" peng.

Champagne är väldigt dyrt och prosecco är klart billigare.
Om man gillar sött mousserande vin är Moscato d'Asti roligt.
Ett perfekt balkongvin med låg alkoholhalt och en fruktighet som är god.

Kan bli lite kladdigt och sött men ett kallt glas är gott till efterrätter om inte annat!
Citera
2022-01-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
Vi har sett olika typer av helgalkisar... mannen som köper 12st starköl. den som köper 2flaskor vin varje fredag. Den unga partynissen som köper det allra billigaste. All-drickarn som inte bryr sig vad det är så länge han kan bli full. Kärringen som låtsas att hon köpt skor men som i själva fallet har en bag-in-box i sin din-sko påse.

men, finns det någon här som köper champagne när det nalkas helg? Eller dricker ni bara champagne en gång om året?

Bör vi dricka mer champagne? Är det lägre kalorier? Mer stilfullt?
Champagne är ju äckligt.
Dricker hellre andra mousserande viner, godare för mig och bättre för plånboken.
Citera
2022-01-25, 21:45
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
Champagne är ju äckligt.
Dricker hellre andra mousserande viner, godare för mig och bättre för plånboken.

Ja Prosecco och Cava är billigt.
Men godare?

Har du några bra tips på skummande viner som är bättre än champagne eller menar mer att "snik är smaskens"?
Citera
2022-01-26, 00:09
Medlem
Kanske inte alltid varje helg men blir ändå någon eller några flaskor i månaden. Med tanke på hur många olika producenter det finns kan man betala mycket för gimmicks som är skit och smakar billigt eller köpa billigt och samtidigt hitta små hus som slår det mesta i smak. Blanc de Noir champagne är i dagsläget mina favoriter alltså champagne gjorde på endast de röda druvorna (pinot noir eller/och Meunier)

Delade en flaska en Henry Giraud med en vän i höstas och den skulle jag gärna ha avnjutit genom hela middagen.

Roligt är också idiotin om att champagne ska avnjutas med att jordgubbar - världens sämst mix!
Citera
2022-10-19, 18:48
Medlem
biljons avatar
Jag dricker champagne i princip varje fredag.
Dock börjar fantsin tryta vad det gäller olika tilltugg till drycken.
Denna fredag blir det denna:
https://www.systembolaget.se/produkt...mer-co-786701/
Någon som har tips på något udda men passande till?
Citera
2022-10-19, 22:54
Medlem
Bamsebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Jag dricker champagne i princip varje fredag.
Dock börjar fantsin tryta vad det gäller olika tilltugg till drycken.
Denna fredag blir det denna:
https://www.systembolaget.se/produkt...mer-co-786701/
Någon som har tips på något udda men passande till?
Grym skumpa för pengarna. Inom kategori lyxprodukt anser jag den vara väldigt prisvärd.

Champagne, cremant eller annat bättre torrt mousserande är ju ett underskattat matvin och passar till mer än bara snacks och snittar.En superkombo till bubbel är det mesta som är panerat och friterat - testa till friterad kyckling, smörstekt schnitzel eller till langos. Bubblor och hög syra skär skönt igenom allt flottigt och frasigt
Citera
2024-08-17, 05:11
Medlem
floraflaps avatar
ja jag har druckit champagne varje dag i sommar. jag börjar dagen med ett eller två glas champagne.
Citera
2024-08-17, 06:59
Medlem
Ibland händer det. Men tycker det är mer roligt att variera. Har råd att köpa fina saker så ibland blir det en dyr flaska rött (1k+), ibland champagne, dyr whisky och rom hittar ju hem förstås, sake kan vara rätt gott, brukar köpa en liten flaska som "fördrink" ibland, men systemets utbud är väl inte det bästa. Oftast blir bara riktigt bra öl. Men för att gå tillbaka till frågan, inte varje fredag men dricker nog i snitt 2 flaskor / månad och oftast blir det fredag då jag arbetar mån - fred.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in