• 1
  • 2
2022-01-24, 09:36
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
Vi har sett olika typer av helgalkisar... mannen som köper 12st starköl. den som köper 2flaskor vin varje fredag. Den unga partynissen som köper det allra billigaste. All-drickarn som inte bryr sig vad det är så länge han kan bli full. Kärringen som låtsas att hon köpt skor men som i själva fallet har en bag-in-box i sin din-sko påse.

men, finns det någon här som köper champagne när det nalkas helg? Eller dricker ni bara champagne en gång om året?

Bör vi dricka mer champagne? Är det lägre kalorier? Mer stilfullt?
Citera
2022-01-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
Vi har sett olika typer av helgalkisar... mannen som köper 12st starköl. den som köper 2flaskor vin varje fredag. Den unga partynissen som köper det allra billigaste. All-drickarn som inte bryr sig vad det är så länge han kan bli full. Kärringen som låtsas att hon köpt skor men som i själva fallet har en bag-in-box i sin din-sko påse.

men, finns det någon här som köper champagne när det nalkas helg? Eller dricker ni bara champagne en gång om året?

Bör vi dricka mer champagne? Är det lägre kalorier? Mer stilfullt?
Nej, inte alls. Det är inte en dricka som passar sig till allt. Det blir bara tacky om man ska överanvända.
Citera
2022-01-24, 09:40
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Nej, inte alls. Det är inte en dricka som passar sig till allt. Det blir bara tacky om man ska överanvända.

Helgalkisar bryr sig väl knappast om något passar?
De kommer hem, knäpper en öl eller häller upp ett glas vin samtidigt som de sätter sig vid datorn eller TV.
Citera
2022-01-24, 09:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Behöver ju inte prompt vara champagne, men vitt bubbel kan ju vara jäkligt nice en sommarkväll - precis som rödvin och tunga grytor utgör den naturliga stommen en höst/vinterkväll
Citera
2022-01-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
Helgalkisar bryr sig väl knappast om något passar?
De kommer hem, knäpper en öl eller häller upp ett glas vin samtidigt som de sätter sig vid datorn eller TV.
Champagne är svårdrucket i mängd.
Citera
2022-01-24, 09:45
Medlem
Champagne dricker jag så ofta jag kan, det är ett stort intresse hos mig. Kanske inte varje helg nu men i perioder så har det nog gått ner en flaska varje vecka.
Champagne är en underbar dryck som fler borde dricka mer av.
Citera
2022-01-24, 09:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Champagne är svårdrucket i mängd.
Tänkte precis skriva detsamma. Klarar inte mer än två-tre flaskor en kväll, då tar magen paus.
Citera
2022-01-24, 09:54
Medlem
grungewhores avatar
det går i perioder. ett tag drack jag champagne ett par gånger i månaden i alla fall, men även annat bubbel. Nu köper jag bubbel på sommaren, och champagne om något ska firas. Ganska förutsägbart m a o. Eftersom min ekonomi inte tillåter mig dricka champagne varje vecka längre, så gör jag det inte, men hade jag pengar så hade jag absolut gjort det.
Citera
2022-01-24, 10:02
Medlem
Briasccas avatar
Jo man skulle kunna dricka mer champagne. Det är ju gott till all mat. En stekt entrècôte, en konfiterad anka och förstås all fisk och skaldjur blir ju bättre med champagne. Och prismässigt får man en bra champagne hemma av det pris man lägger på en dålig flaska vin på krogen. Var ute och åt i fredags och krogen tog 500 (!) kronor för ett vin som Syssan kostar 79 kronor. För 500 kr få man en en mycket bra champagne.
Citera
2022-01-24, 10:12
Medlem
Gillar egentligen inte champagne. Kanske tar ett glas före take-off när det erbjuds, men föredrar egentligen även då ett glas rödvin.

Köper aldrig.
Citera
2022-01-24, 10:47
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Champagne är en dyr överreklamerad skitdryck. Jag dricker hellre Prosecco som är både godare och snällare mot din plånbok.
Citera
2022-01-24, 11:10
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Fel, och rätt. Mousserande vitvin passar till i stort sett allt, går alldeles utmärkt att ha som dricka till korv med bröd om man så vill. Men man ska som sagt inte överanvända, smaken blir tråkig då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in