Räcker att se hur det fungerar på detta forum. Kvinnor skriver uteslutande i Lounge och Sex & Samlevnad medan männen tar ansvar för en makrodebatt i Politik etc.
Kvinnor är varelser vars biologiska syfte är reproduktion, och vars livsuppgift går ut på att finna en lämplig partner. Kvinnor dras därför till alfahannar som exempelvis är bra då de skyddar kvinnan och den framtida avkomman, men samtidigt gillar kvinnorna "gulliga killar" utan samma testosteronreceptorer som alfahannarna, då kvinnorna enligt biologiska förutsättningar även är sociala varelser i högre utsträckning än männen. Alfahannarna är som bekant bra på att bröla och dricka öl, men sämre på att föra ett resonemang.
Grundproblemet ligger i att "förr" när människan var jägare och samlare var alfahannen flockens naturliga ledargestalt. Att bröla och vara fylld med testosteron (se exempelvis fallosdyrkan i forntiden) var
det som tryggade försörjningen. Kvinnor dras därför till dessa i grunden, men samtidigt är det inte längre alfahannarna som står för en trygg ekonomisk försörjning, utan folk med hög utbildning, sansad testosteronproduktion etc. Vid avlande av avkomma har således den "gulliga killen" en fördel
idag då han står för en trygg försörjning, men samtidigt kommer kvinnor alltid att dras till alfahannarna, flörta med dem etc. Därav alla medelålders kvinnor som går på föreställningar med manliga strippor, åker till Gambia för att få stock, raggar på yngre killar på krogen etc. Bara för att vårt samhälle de senaste decennierna förvandlats i rask takt har människans biologiska förutsättningar inte förändrats, vi är fortfarande jägare och samlare.
Är kvinnan en lägre stående varelse? Inte nödvändigtvis, men väldigt annorlunda och man bör räkna med att kvinnor är otrogna, det ligger helt enkelt i deras natur.
Citat:
Ursprungligen postat av blåbäret
Jaså, och gör det att jag blir en sådan kvinna som han drar upp? Är jag måhända ihop med någon? Jag får alltså inte flirta när jag är singel? Jag ska vara blyg och rodna djupt så fort en man någonsin ger mig en hint om att jag ser bra ut, eller verkar charmerande på något sätt? Jag kanske helt enkelt borde hålla mig inlåst, eller inte alls sitta vid datorn, för då blir jag ju genast stämplad som slampa när jag skriver till många killar samtidigt.
Just det, du kanske ska läsa första inlägget, där skriver han om kvinnor som sviker, är otrogna och så vidare. Hur kan ett flirtande i en tråd på ett forum bli otrohet?
Får hålla med henkko här. Fröken blåbär agerar omedvetet, biologiska förutsättningar styr henne och hon vill ha stock (indirekt reproduktionssyfte). Att hon flörtar med så många som möjligt är för att säkerställa ett större urval av stock. Det är möjligtvis inget fel eller fult med det, men det är knappast ett "oskyldigt" beteende.