2006-06-18, 02:58
Medlem
DrDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.Fanatiker
Hur många gånger har vi killar inte hört repliken: Killar är svin?
Vad som inte framgår är kvinnans ondeskefulla inre som döljs in i det sista. The devil in disque, hur många killar har inte råkat på en kvinna som skickar gulliga sms, knullar med en, lurar i en att ni är tillsammans för att nästa dag få veta att hon raggar på 5 andra killar samtidigt. Hur många killar hör vi om som raggar på 5 andra tjejer samtidigt? Hur mångar gånger har vi inte sett en kvinna använda sin fitta för att få det hon vill ha? Hur många gånger har vi inte sett kvinnor som pratar skit om sin bästa vännina för att sedan tala om hur bra hon är för en annan person.

Är detta ett beteende som visar på hög IQ? Ni vet bara för att tjejer är vacka och söta så behöver dom inte vara goda! Dom förtjänar att vara förtryckta, annars gör dom mannens liv till ett rent helvete. Det gäller att lära hundar respekt medans dom är unga, detsamma gäller fruntimmer.

Ni kvinnor som skriver i denna tråd, tänk efter innan ni skriver.
Tänk på hur många män som ni har sårat för att till slut hitta den som har störst kuk å den som faller in bland smaken som era vänninor har...
För att hitta den killen så har ni säkert lurat & sårat 20!
Sen undrar ni varför det finns ett kvinnorförakt *flinar*

Japp, precis sådana är vi allihop, helt utan åtskillnad......
Citera
2006-06-18, 03:03
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Sånt har aldrig jag råkat ut för!
Vad är det egentligen för slasktrattar du brukar dejta?

Hur många flickvänner har du (uppskattningsvis) varit tillsammans med under hela din levnadstid? (Var ärlig nu.)

// Farbror Seagate
Citera
2006-06-18, 10:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Haha, nej är han kär så är han ju kär
Men varför umgås du inte med dem länge... är det för att hans flickvänner då är fula/osmakliga?! Eller agerade bitch emot dig??
De har varit tillsammans i över tio år, så det är nog ingen nyförälskelse. Det har helt enkelt gått gradvis. Hon är totalt ointresserad av att lära känna hans kompisar, och de spenderar rätt mycket tid tillsammans. Till slut tröttnade jag på att ringa och få höra att han inte riktigt hade tid. Ganska synd egentligen. En av mina bästa vänner, och av en slump bor vi inte ens 100 meter från varandra nu. Ändå träffas vi aldrig förutom säger hej när vi möts i garaget.
Citera
2006-06-18, 10:15
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
De har varit tillsammans i över tio år, så det är nog ingen nyförälskelse. Det har helt enkelt gått gradvis. Hon är totalt ointresserad av att lära känna hans kompisar, och de spenderar rätt mycket tid tillsammans. Till slut tröttnade jag på att ringa och få höra att han inte riktigt hade tid. Ganska synd egentligen. En av mina bästa vänner, och av en slump bor vi inte ens 100 meter från varandra nu. Ändå träffas vi aldrig förutom säger hej när vi möts i garaget.

Jag vet dock inte om det har med kön att jag göra. Har en väninna som jag har tappat kontakten med på samma sätt, hennes man är inte intresserad av att umgås med hennes bekantskapskrets så hon valde bort oss. En gång för fem år sedan ringde hon mig efter ett bråk de hade haft och snackade skit om honom, vi pratade i nån timma och sen hörde hon aldrig av sig igen. Det blev väl bra igen antar jag.
Sambon har också en (fd) vän vars flickvän inte verkar tycka att det är så nödvändigt med vänner för hans del så de har tappat kontakt. Det är lätt att skylla på partnern men jag tycker egentligen att det är hans fel eftersom han borde säga ifrån och stå upp för sig själv.
Citera
2006-06-18, 10:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Jag vet dock inte om det har med kön att jag göra. Har en väninna som jag har tappat kontakten med på samma sätt, hennes man är inte intresserad av att umgås med hennes bekantskapskrets så hon valde bort oss. En gång för fem år sedan ringde hon mig efter ett bråk de hade haft och snackade skit om honom, vi pratade i nån timma och sen hörde hon aldrig av sig igen. Det blev väl bra igen antar jag.
Sambon har också en (fd) vän vars flickvän inte verkar tycka att det är så nödvändigt med vänner för hans del så de har tappat kontakt. Det är lätt att skylla på partnern men jag tycker egentligen att det är hans fel eftersom han borde säga ifrån och stå upp för sig själv.
Jag har inte påsåttt att det har med kön att göra. Mitt svar gällde att man som vuxen inte kritiserar vänners val av partner så länge det inte är riktigt allvarliga saker. När det sen gäller ex och så så kan det bli riktigt konstigt. Min sambos ex har allvarliga problem med sin fru. Trots att jag och sambon varit tillsammans i nio år, och det var exet som gjorde slut, så kan hans fru inte hantera att min sambo och exet ens pratar med varandra. Då vi har en gemensam bekanstskapskrets har det t ex inneburit att de inte kommit till fester där båda paren varit bjudna. Fast nu börjar jag lämna topic känner jag, för svartsjuka finns inte bara hos kvinnor.
Citera
2006-06-18, 13:00
Medlem
Cruella de Vils avatar
Tråkigt att höra

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar

Jo jag förstår att du tröttnade efter ett tag, det skulle nog vem som helst gjort!! Hon vill väl helt enkelt äga honom, ha honom för sig själv liksom... Tyvärr finns det ju sådana här i världen oxå och spenderar de mycket tid tillsammans så blir det ju svårt att få in en fot och kunna träffa honom Trist att en sådan bitch lyckas styra över en kille på det sättet...

Nej, för att ett förhållande ska kunna vara bra och välfungerande så behövs ju vännerna oxå... Eller det tror jag i alla fall
Citera
2006-06-18, 14:31
Medlem
blåbärets avatar
Oh, du trådskapare.. Du verkar minsann vara en positiv man! Det behövs fler av din sort, sådana som tror att kvinnor är likadana och handlar därefter

Visst fungerar kvinnor så att de styrs av en enda makt, som gör att de bara är ondskefulla och vill göra det så surt som möjligt för mannen?

Menar du ärligt talat allvar med denna tråd blir jag faktiskt rädd för din inskränkta hjärna.
Citera
2006-06-18, 14:42
Medlem
Jazzils avatar
Orkar inte läsa hela.

Men som vanligt så saknar trådskaparen den inteligensen att förstå att männsikor är INDIVIDER.
Det är tecken på att inte ha så mycket i hjärnan när man inte förstår att det är omöjligt att tro att alla kvinnor är på ett sätt och alla män är på ett sätt.

När du blir lite äldre och kanske vågar var lite mer "osvensk" och faktiskt prata med dom människor som inte klär sig som du, pratar som du, har samma hobby som du, går på samma uteställe som du mm mm mm så kommer du märka att alla människor är olika.

Suck, glömer alltid bort att jag är på svart eller vit forumet FB där en stor majoritet här saknar kunskapen om att allt inte är mellan min och max, inte är svart eller vitt.
Livet är en NYANS!!!!
Citera
2006-06-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Orkar inte läsa hela.

Men som vanligt så saknar trådskaparen den inteligensen att förstå att männsikor är INDIVIDER.
Det är tecken på att inte ha så mycket i hjärnan när man inte förstår att det är omöjligt att tro att alla kvinnor är på ett sätt och alla män är på ett sätt.

När du blir lite äldre och kanske vågar var lite mer "osvensk" och faktiskt prata med dom människor som inte klär sig som du, pratar som du, har samma hobby som du, går på samma uteställe som du mm mm mm så kommer du märka att alla människor är olika.

Suck, glömer alltid bort att jag är på svart eller vit forumet FB där en stor majoritet här saknar kunskapen om att allt inte är mellan min och max, inte är svart eller vitt.
Livet är en NYANS!!!!

Oj, menar du verkligen det?? wow, ett så fräscht uttalande Men vad finns det då att diskutera? Om allt är en enda grå gröt menar jag?
Bara för att en tomte startar en sån här tråd får du för dig att alla är likadana, för att det passar din bild av FB? Märker du inte att han får rätt mycket mothugg i tråden?

Människor är väldigt lika, om alla vore unika och hade en helt totalt egen värld så skulle vi inte kunna säga någonting konkret om människan öht, är det så? Eller kan du höja blicken lite högre än till att vi har olika käder, olika musiksmal och gillar olika typ av mat, såna olikheter är ytliga miljöskillnader.
Citera
2006-06-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blåbäret
Oh, du trådskapare.. Du verkar minsann vara en positiv man! Det behövs fler av din sort, sådana som tror att kvinnor är likadana och handlar därefter

Visst fungerar kvinnor så att de styrs av en enda makt, som gör att de bara är ondskefulla och vill göra det så surt som möjligt för mannen?

Menar du ärligt talat allvar med denna tråd blir jag faktiskt rädd för din inskränkta hjärna.

Du vet ju inte själv vad du håller på med. Ett exempel kan vi hitta i "alla sover tråden". Du njuter i fulla drag av att spela på killarnas intresse, du leker med dem, suger i dig deras komplimanger, låtsasflirtar men skulle aldrig på allvar engagera dig i någon
Samma princip råder överallt.
Citera
2006-06-18, 15:55
Medlem
blåbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Du vet ju inte själv vad du håller på med. Ett exempel kan vi hitta i "alla sover tråden". Du njuter i fulla drag av att spela på killarnas intresse, du leker med dem, suger i dig deras komplimanger, låtsasflirtar men skulle aldrig på allvar engagera dig i någon
Samma princip råder överallt.
Jaså, och gör det att jag blir en sådan kvinna som han drar upp? Är jag måhända ihop med någon? Jag får alltså inte flirta när jag är singel? Jag ska vara blyg och rodna djupt så fort en man någonsin ger mig en hint om att jag ser bra ut, eller verkar charmerande på något sätt? Jag kanske helt enkelt borde hålla mig inlåst, eller inte alls sitta vid datorn, för då blir jag ju genast stämplad som slampa när jag skriver till många killar samtidigt.

Just det, du kanske ska läsa första inlägget, där skriver han om kvinnor som sviker, är otrogna och så vidare. Hur kan ett flirtande i en tråd på ett forum bli otrohet?
Citera
2006-06-18, 15:58
Medlem
Räcker att se hur det fungerar på detta forum. Kvinnor skriver uteslutande i Lounge och Sex & Samlevnad medan männen tar ansvar för en makrodebatt i Politik etc.

Kvinnor är varelser vars biologiska syfte är reproduktion, och vars livsuppgift går ut på att finna en lämplig partner. Kvinnor dras därför till alfahannar som exempelvis är bra då de skyddar kvinnan och den framtida avkomman, men samtidigt gillar kvinnorna "gulliga killar" utan samma testosteronreceptorer som alfahannarna, då kvinnorna enligt biologiska förutsättningar även är sociala varelser i högre utsträckning än männen. Alfahannarna är som bekant bra på att bröla och dricka öl, men sämre på att föra ett resonemang.

Grundproblemet ligger i att "förr" när människan var jägare och samlare var alfahannen flockens naturliga ledargestalt. Att bröla och vara fylld med testosteron (se exempelvis fallosdyrkan i forntiden) var det som tryggade försörjningen. Kvinnor dras därför till dessa i grunden, men samtidigt är det inte längre alfahannarna som står för en trygg ekonomisk försörjning, utan folk med hög utbildning, sansad testosteronproduktion etc. Vid avlande av avkomma har således den "gulliga killen" en fördel idag då han står för en trygg försörjning, men samtidigt kommer kvinnor alltid att dras till alfahannarna, flörta med dem etc. Därav alla medelålders kvinnor som går på föreställningar med manliga strippor, åker till Gambia för att få stock, raggar på yngre killar på krogen etc. Bara för att vårt samhälle de senaste decennierna förvandlats i rask takt har människans biologiska förutsättningar inte förändrats, vi är fortfarande jägare och samlare.

Är kvinnan en lägre stående varelse? Inte nödvändigtvis, men väldigt annorlunda och man bör räkna med att kvinnor är otrogna, det ligger helt enkelt i deras natur.

Citat:
Ursprungligen postat av blåbäret
Jaså, och gör det att jag blir en sådan kvinna som han drar upp? Är jag måhända ihop med någon? Jag får alltså inte flirta när jag är singel? Jag ska vara blyg och rodna djupt så fort en man någonsin ger mig en hint om att jag ser bra ut, eller verkar charmerande på något sätt? Jag kanske helt enkelt borde hålla mig inlåst, eller inte alls sitta vid datorn, för då blir jag ju genast stämplad som slampa när jag skriver till många killar samtidigt.

Just det, du kanske ska läsa första inlägget, där skriver han om kvinnor som sviker, är otrogna och så vidare. Hur kan ett flirtande i en tråd på ett forum bli otrohet?

Får hålla med henkko här. Fröken blåbär agerar omedvetet, biologiska förutsättningar styr henne och hon vill ha stock (indirekt reproduktionssyfte). Att hon flörtar med så många som möjligt är för att säkerställa ett större urval av stock. Det är möjligtvis inget fel eller fult med det, men det är knappast ett "oskyldigt" beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in