• 1
  • 2
2022-01-23, 20:39
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Har hittat en sida som bland annat säljer körkort och andra idhandlingar som pass mm är denna sida seriös eller är det ett garanterat sätt att bli blåst? Och man ska köpa tex körkort vilket land är bäst finns danska norska engelska Nederländerna Bulgariska vad bör man välja? Vad jag har läst så fungerar det så att man kör på någon annans körkort som redan är registrerat det är bara bild och lite annat som är ändrat jag vill inte att tråden ska handla om att det är fel mm utan jag vill ha svar om det fungerar och om man blir blåst eller ej

Loser, klara uppkörningen som alla andra istället för att fuska!
Citera
2022-01-23, 21:05
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Kan säkert funka.

Men ta körkort istället som en normal person. Du kommer bara få mer trubbel med myndigheter om detta nystas upp
Kan vara bra att ha ett extra körkort, behöver inte vara samma namn på det. Säger bara att det kan finnas bra anledning.
Citera
2022-01-23, 21:31
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Kan vara bra att ha ett extra körkort, behöver inte vara samma namn på det. Säger bara att det kan finnas bra anledning.

Säkert få anledningar.

Ha, en KosovoAlban jag gick i skola med hade ett falskt sådant. Lite dåligt när namnet på kortet var "Adam" och att han verkligen inte såg ut som en Adam
Citera
2022-01-23, 22:55
Medlem
Scamps avatar
Varför ska du gå den vägen? Ta körkort på normal vis så slipper du problem med myndigheter.
Citera
2022-01-23, 23:02
Medlem
Jim-Joness avatar
Sluta moppa dig och ta körkort på riktigt och var som folk. Så svårt, jobbigt eller dyrt är det inte så länge du har lite körvett, vilket du förmodligen måste ha då du vill köra i trafiken utan riktig behörighet.
Citera
2022-01-23, 23:56
Medlem
Dark_drivers avatar
I mitt fall så har jag haft körkort sedan 2005 blev av med det i somras då en läkare skrev att jag hade ett blandmissbruk har nu 2 prover kvar att lämna men då jag även har Asperger och ADHD så kräver transportstyrelsen även läkarintyg för det då jag inte fick någon hjälp av psykiatrin hade jag fått träffa en läkare förra våren så hade jag haft mitt körkort kvar jag har nu fått rätt medicin nu och har nu äntligen börjat fungera saker jag aldrig har klarat av tidigare har möjlighet att få jobb här i vår lever på Försäkringskassan nu då jag tidigare inte har klarat av att jobba inte ens sköta ett vanligt liv men nu till problemet läkaren vägrar skriva dessa intyg då min journal för 2021 ser allt annat än bra ut då jag nu äntligen fått rätt medicin så kommer jag inte att återfalla i missbruk igen men för att kunna lyckas här i livet så behöver jag körkort transportstyrelsen säger även att dom prover jag lämnat för flera tusen kommer att gå förlorade så jag har ordnat upp mitt liv men pga psykiatrin så gick det åt helvete hade jag fått hjälp tidigare så hade jag inte hamnat i denna situation så därför vill jag köpa ett körkort för att kunna jobba och äntligen bli fri från Försäkringskassan bland annat
Citera
2022-01-24, 00:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Mkt bullshit av ickevetare i tråden. Jag fixade en master utbildning, håller o är legitim genom ett universitet i rumänien.

Fått flera välbetalda jobb genom den.
Citera
2022-01-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, det har du säkert helt rätt i! Just att få ett falskt KK från tex Bulgarien eller Rumänien är nog knappast omöjligt. Den där sjuksköterskebluffen var ju helt sanslös, att socialstyrelsen bara godtog detta var ju helt vansinnigt.

Problemet jag dock ser är att om man är svensk utan anknytning till Rumänien och helt plötsligt kommer dragande med ett rumänskt KK är att man nog knappast blir trodd. Hade det varit en rumän som gjord det så hade självklart inga frågor ställts. Bara svenskar får ju ifrågasättas.

Fast egentligen är detta inget större problem. Är det ett EU/EES körkort utfärdat av en vägmyndighet i EU kan du använda det i Sverige hur länge som helst. Enda som inte går är att vara övningslärare för privat övningskörning, då måste du byta till svenskt.

Vad jag känner till ställs heller inga direkta frågor vid byte av körkort från EU/EES till ett svenskt. Svensk residens bekräftas, identiteten bekräftas och äktheten via den utländska myndigheten bekräftas, fotografering, sen är det klart. Detta är en "mallprocess".
Citera
2022-01-24, 14:46
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Mkt bullshit av ickevetare i tråden. Jag fixade en master utbildning, håller o är legitim genom ett universitet i rumänien.

Fått flera välbetalda jobb genom den.

Nu får du allt berätta mer för oss godtrogna Svenskar.
Vill veta exakt allt
Citera
2025-07-02, 16:04
Medlem
Testoguy666s avatar
Svenska poliser i regel har ingen aning om att ett körkort är fejk. Om det inte är jag som använder det, Det är bara köra med något halvdant för 5000k
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in