Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-16, 23:20
  #1
Medlem
genos avatar
Hej, jag har ett problem.

Har just börjat använda en förstärkare jag inte använt på ett tag nu, men jag upptäckte att den är trasig.

Jag har en HarmanKardon 45RDS (har ett par år på nacken) men den har dock stöd för 5.1 ljud.

Jag får nu endast ett svagt brummande och knastrande när jag drar igång musik oavsett vilket "läge" jag väljer att köra förstärkaren i (3 Stereo, Pro Logic, Digital, Theater o.s.v)

MEN... trycker jag in knappen "No surrond" så funkar allting finfint.

Men nu är det så att jag har en baslåda som jag vill få igång också. En hembyggd med två alpine 8r i. (passiv).

Jag har tidigare dragit en RCA-kabel från lågnivåutgången i min HK-förstärkare till min Kenwood som jag använder som bassteg.

Nu fungerar inte det längre tyvärr, jag får endast ett brummande i baslådan.
(Har dubbelkollat alla kablar och kontakter så jag har uteslutit alla eventuella fel förutom själva lågnivåutgången från HK-förstärkaren)

Min fråga är väl egentligen, kan man verkligen knäcka en lågnivåutgång som man haft kopplad till ett bassteg?
Citera
2006-06-17, 09:18
  #2
Medlem
konding som torkat troligen i högtalare eller slutsteg
ps det är en elektrolyt konding
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback