Det sägs ju att varannat Windows är bra varannat dåligt, vilket jag är hyfsat beredd att hålla med om. T.ex. Windows XP var bra, Vista skit, 7 bra, 8 skit, och 10 bra.
Huruvida 11 är bra eller inte kan jag inte uttala mig om. Har inte uppgraderas ännu. Ser inte skitdåligt ut, men UIt ser lite ogenomtänkt ut, får lite MacOS kopia vibbar, kontrollpanelen/inställningar verkar inte helt ok än och ”högerklicksmenyerna” visar helt fel saker.
Ingen aning om hur nästa Windows ser ut eller vad det heter. Får jag hoppas på något så vill jag att de gör om de menyer som verkligen behöver uppdateras, men går tillbaka på de grejer som funkar bra. Microsoft storen skulle jag verkligen inte ha nåt emot att använda, men den suger verkligen i nuvarande skick. Samtidigt så behöver mycket av t.ex. filhanteraren behållas. De behöver våga experimentera fram nytänkande sätt att använda datorn på, men inte röra det som fungerar som ett smäck redan, speciellt för de som håller på med IT.
Gissar dock på att det blir blandad kompott, mycket nytt där det inte egentligen behövs. Men mycket gammalt där det egentligen behövs nytt. De anställda på Microsoft verkar vara ett gäng trötta överbetalda boomers, först gör det något tafatt försök och utvecklar typ MSN eller Teams. Sen går det åt helvete i början för de orkar inte vara nyskapande själva, så de köper upp Skype eller Discord (sistnämnda köper blev ej av men det var på tal). Sen fungerar det ok, till de antingen patchat sönder skiten eller det börjar kännas gammalt.
Nöjer mig men Win 10 så länge, orkar inte ha några förväntningar om nåt nytt super Windows