• 1
  • 2
2022-01-21, 12:36
Medlem
FlitigaJohaness avatar
Vad blir nästa windows? Windows 12? Hur kommer den att se ut? Någon som har dessa funderingar också?
Citera
2022-01-21, 13:08
Medlem
E-sparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlitigaJohanes
Vad blir nästa windows? Windows 12? Hur kommer den att se ut? Någon som har dessa funderingar också?

VÄRDELÖS
Citera
2022-01-21, 13:09
Medlem
FlitigaJohaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-sparre
VÄRDELÖS

Windows 7 var ju bra, och Win XP, om man gör ett som liknar dom två? Gränssnittet är ju bra på både och, varför skulle det bli värdelöst?
Citera
2022-01-21, 13:18
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Själv väntar jag på Windows 19, tror den kommer bli grym.
Citera
2022-01-21, 13:19
Medlem
nordicwraths avatar
Ännu mer linux-integrerat, förmodligen mer baserat på molnapplikationer (typ som inbyggda molnapplikationer och molnstorage)
Citera
2022-01-21, 13:24
Medlem
FlitigaJohaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Ännu mer linux-integrerat, förmodligen mer baserat på molnapplikationer (typ som inbyggda molnapplikationer och molnstorage)

Låter intressant, gränssnittet då? Hur bör den vara? Som Win7? Eller Bättre?
Citera
2022-01-21, 13:31
Medlem
E-sparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlitigaJohanes
Windows 7 var ju bra, och Win XP, om man gör ett som liknar dom två? Gränssnittet är ju bra på både och, varför skulle det bli värdelöst?

Det finns andra
Citera
2022-01-21, 13:31
Medlem
Telepatisks avatar
Nu har jag inte testat Windows 11, men tycker att Windows 10 är riktigt kasst med gränssnittet. Jag hittar ju knappt till nätverksadaptrarna numera. Svårt att hitta i inställningarna och om man väl trycker på något så händer det inget ibland o.s.v. Dålig respons från gränssnittet.

Massa "appar" också som känns B. Hela Windows 10 känns som ett misslyckat koncept så jag hoppas på något som är mer likt Windows 7 som faktiskt var bra. Jag vill ha ett Windows som är för PC och inte för något annat.

Angående Windows XP så var det bra jämfört med tidigare Windows, men jag tror man har en förskönad bild av det.
Citera
2022-01-21, 13:35
Medlem
FlitigaJohaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Nu har jag inte testat Windows 11, men tycker att Windows 10 är riktigt kasst med gränssnittet. Jag hittar ju knappt till nätverksadaptrarna numera. Svårt att hitta i inställningarna och om man väl trycker på något så händer det inget ibland o.s.v. Dålig respons från gränssnittet.

Massa "appar" också som känns B. Hela Windows 10 känns som ett misslyckat koncept så jag hoppas på något som är mer likt Windows 7 som faktiskt var bra. Jag vill ha ett Windows som är för PC och inte för något annat.

Angående Windows XP så var det bra jämfört med tidigare Windows, men jag tror man har en förskönad bild av det.

Jag håller med dej om allt du säger.
Citera
2022-01-21, 13:45
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk

Håller med om apparna, sjukt konstigt att ha två olika program-system. Först vanliga windows-program och sen deras app-program. Man slapp det skumma metro-gränssnittet från Windows 8 iaf.

Fett störande att ha reklam inbyggt i windows 10 nu också. I övrigt tycker jag windows 10 och 11 är bättre än föregående. Allt funkar mer som linux. Du nåt nätverk genom att trycka på windowsknappen ochs skriva "nätverk".
Citera
2022-01-21, 15:03
Medlem
Jofs avatar
Lämnat tillbaka dator med Windows 11. Dålig översikt.
Återgår till dator med win 7 i.
Dom har tappat greppet.
Citera
2022-01-21, 19:23
Medlem
Onanikrems avatar
Inte testat Win11, kör på Win10 (med classic shell) Ja jag är väldigt konservativ men är hyfsat nöjd med Win10. Det är stabilt, gör vad det skall och med Classic Shell hittar man i inställningarna mycket bättre ..
Datorn är en 10år gammal Asus färdigbyggd, rätt bra på sin tid men med utökat minne, ny ssd disc, nytt graffekort (passivt då jag inte spelar)

Nästa Win? Ja, tror inte det ligger långt bort att det blir en sorts prenumeration där man betalar månadsvis/årsvis. Isåf. lär jag köra på någon Linux.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in