Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 09:01
  #553
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Precis som att böla: Judar, Judemafian, Globalisthomon, HBQT etc etc i varje diskussion då eller?
Det är såklart lika illa det. Tänk om vi alla kunde skärpa oss och börja argumentera moget och intelligent för de starka åsikter vi uppenbarligen har.
Citera
2024-03-12, 09:02
  #554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nja för att förklara. Testa att diskutera Ryssland/Ukraina konflikten UTAN att klistra på epitet på den du diskuterar med eller rättare sagt den som tycker olika.

Nu drar du rasist-kortet igen.
Citera
2024-03-12, 09:18
  #555
Medlem
Karmans avatar
Jag tycker det är tvärtom. Dvs. hela tiden en massa ogrundade anklagelser om att den som har minsta, lilla avvikande åsikt från det "officiella svenska narrativet" i Ukraina/Ryssland-frågan, anklagas som "vatnik", "putinist", "rysstroll" hela tiden. Det förstör debatten. Flashback är inte till för att alla ska tycka lika.
Citera
2024-03-12, 09:19
  #556
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2024-03-12, 09:21
  #557
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Att folk inte inser vid det här laget, att alla dessa invektiv folk slänger sig med handlar om att tysta debatten övergår mitt förstånd.

Rasist, Nazist, Fascist, Anti-vaxxer, Foliehatt, Konspirationsteoretiker, Platt-jordare, Vatnik, Rysstroll...
Ska sägas att beteendet även finns åt andra hållet, även om jag inte ser att det är lika vanligt förekommande.

Hur kan någon tänkande människa tro att detta är ett konstruktivt sätt att agera?! Och de som gör så, säger sig ofta vara för demokrati och yttrandefrihet, är inte det lite motsägelsefullt?

Jo det är klart det är motsägelsefull.

Men också, även om dom av någon anledning lyckas tysta debatten..meningslöst.
Om man vill ha samhället i en viss riktning, och man slänger ur sig den ena dummare tesen/anklagelsen efter den andra, så får det i längden intet annat resultat än att dom som tröttnat helt enkelt slutar debattera.
(Delmål ett uppnått då).
Och sedan då?

Man bygger ingenting tillsammans med dom, och dom har isåfall lyckats övertyga om att det varken går att nå en lösning, eller ens ha just en diskussion.

Grattis ”-you just played yourself”

Det är smärtsamt tydligt, att dom som är mest beroende av just ett solidariskt/gemensamt samhällsbygge, är dom som är dumma nog att omöjliggöra det.

Och när dom inte kommer någonstans.
(Kommunism är på utdöende exempelvis)

Så drömmer dom om ”Revolution” i en eller annan form.
Stackars satar.
Citera
2024-03-12, 09:21
  #558
Medlem
Per-Automatiks avatar
Alla sociala medier lider av samma sak. Agitatorer försöker piska upp stämningen för att få med sig vanliga användare. Twitter, facebook, instagram, flashback... Det är samma överallt, och jag har svårt att se att det skulle gå att stoppa. Det krävs väldigt lite ansträngning att starta ett nytt konto och genomslagskraften på diskursen blir stor. Det enda sättet att komma ifrån dessa agitatorer är att koppla ner och börja prata med folk i sin omgivning istället.
Citera
2024-03-12, 09:28
  #559
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jo det är klart det är motsägelsefull.

Men också, även om dom av någon anledning lyckas tysta debatten..meningslöst.
Om man vill ha samhället i en viss riktning, och man slänger ur sig den ena dummare tesen/anklagelsen efter den andra, så får det i längden intet annat resultat än att dom som tröttnat helt enkelt slutar debattera.
(Delmål ett uppnått då).
Och sedan då?

Man bygger ingenting tillsammans med dom, och dom har isåfall lyckats övertyga om att det varken går att nå en lösning, eller ens ha just en diskussion.

Grattis ”-you just played yourself”

Det är smärtsamt tydligt, att dom som är mest beroende av just ett solidariskt/gemensamt samhällsbygge, är dom som är dumma nog att omöjliggöra det.

Och när dom inte kommer någonstans.
(Kommunism är på utdöende exempelvis)

Så drömmer dom om ”Revolution” i en eller annan form.
Stackars satar.
Så är det.
Men jag tror att vi utsätts för en "Psy-op" från våra egna styrande, som vill ha det såhär. Det är lättare att styra ett splittrat folk, än ett enat.
Citera
2024-03-12, 09:28
  #560
Medlem
RobRoyss avatar
För en person som har slutat att utvecklas i takt med resten av mänsklighetens förändringar och förståelse av verkligheten, står den enda logiska förklaringen till att hans egna ståndpunkt allt mer marginaliseras så till den grad att det nu börjar bli uppenbart även för han själv att han numera befinner sig inom absoluta minoriteten, att finna i att mängden ryska botar på nätet måste ha ökat.

"Never underestimate the power of denial"
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2024-03-12 kl. 10:21.
Citera
2024-03-12, 09:30
  #561
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tycker det är tvärtom. Dvs. hela tiden en massa ogrundade anklagelser om att den som har minsta, lilla avvikande åsikt från det "officiella svenska narrativet" i Ukraina/Ryssland-frågan, anklagas som "vatnik", "putinist", "rysstroll" hela tiden. Det förstör debatten. Flashback är inte till för att alla ska tycka lika.
Inte demokratier heller.

Edit: Våra politiker har dock omdefinierat begreppet demokrati och vad det innebär, för dom är det numera odemokratiskt att tycka annorlunda än dom.
__________________
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-03-12 kl. 09:33.
Citera
2024-03-12, 10:12
  #562
Medlem
ieshos avatar
Man vill splittra Sverige och skapa en hotfull stämning. Vissa ska segra och slå mot de andra i en eskalerande hets-, hot- och våldsspiral. Hoppas de. Därför är språket oresonligt och resonemangen obefintliga.
Citera
2024-03-12, 10:16
  #563
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Inte demokratier heller.

Edit: Våra politiker har dock omdefinierat begreppet demokrati och vad det innebär, för dom är det numera odemokratiskt att tycka annorlunda än dom.

Framför allt ”Weaponiseras” demokratin, såtillvida att den numera lägger sig i enskildas angelägenheter, som den aldrig var menad att banana sig med från början.

Ur det perspektivet används den som ett sätt att skaffa ”lokal överlägsenhet” a’la gerillakrigföring.

Du kanske bara har 20 personer tillgängliga, men samlar du dom i en gemensam attack, på ett ställe, då blir du just då numerärt överlägsen.
Citera
2024-03-12, 10:24
  #564
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Flashback är med andra ord den perfekta desinformationsplattformen för reglerna skyddar desinformatörerna.
Ja, tyvärr! Och detta kan i längden medföra att riktiga svenskar och svensktalande helt enkelt tröttnar på forumet då det mer och mer börjar bli fyllt av spam utefter manus från silovikerna i Kreml. Man minns tex. hur det var ~femte minut postades helt obegripliga 20.000+ tecken långa offtopic-inlägg i (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24) i krigets första dagar: Det visade sig att dessa inlägg var Russia Today-artiklar körda genom Google Translate och jag tror det var två eller tre olika konton som pysslade med detta?
Påpekades detta eller frågades vad spammarna höll på med svarade de surt o kränkt med någonting om "Mykola" eller "NAFO-nazist".

Och det märks väldigt väl att larmet har gått på hyttan i Burjatien nu: Det är många bekanta Ivans och Sergeis från olika delar av forumet som från ingenstans börjat dyka upp i tråden nu för att sprida den vranyo de (åtminstone förhoppningsvis) får betalt för?
https://news.yahoo.com/russian-soldi...155345355.html
Citat:
Russian soldiers stop receiving salaries: complaints coming from all over Russia

Och de tog faktiskt själva upp en sak jag tänkte beröra i min ursprungliga post! Uralmongolerna gräver mycket ofta fram fullständiga (och ofta flera år gamla) OT-inlägg i helt andra ämnen som inte har någonting att göra med det den tråden de spammar i handlar om, lol:
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
Är du en del av globohomo nätverket som försöker göra påverkansarbete
Jag blir mest road av att de verkar ha min gamla post från 2013 högt uppsatt på anslagstavlan där på trollfarms-kontoret eftersom postaren ifråga är det tionde eller elfte användarkontot som citerar den i trådar som handlar om Ryssland eller deras invasion av Ukraina (eller "Ukraine", som de av någon obegriplig anledning ofta kallar det?): Lite lustigt att "så många" användare dammsuger mina två hundra sidor av inlägg för att allihop lyckas exakt sikta in sig på samma sak från 11 år sen, eller hur? Rent-free, som man brukar säga där ute på Twitter.

Men den här taktiken använder de sig väldigt ofta av: Dels för att försöka byta ämne och förleda diskussionen (kom ihåg att ryssar överhuvudtaget inte är intresserade av fri diskussion eller utbyte av idéer, som slavfolk vill de bara lyda sina дедушки efter bästa förmåga), dels gör de det för att försöka svartmåla vem det nu är som uppfattas som ett hot mot Русский мир eller avviker från dess agenda.
Och det görs här såväl som på många andra forum och sociala medier, man ser det tom. klagomål om det på andra håll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback