2022-01-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
För några är han uppenbarligen det. Han utger sig inte för att vara perfekt men har en skön inställning till den vandring vi gör här på jorden.

Framgångspoddens fjärde del är en pärla, det tar en stund innan han närmar sig riktigt spännande områden. När det kommer till jaget och det som lever i det outsägbara rummet ”runtom” .. blir jag inspirerad för det stegrar varseblivningen av varat.
https://podme.com/se/framgangspodden...episode=406078
Det funkar inte att spela upp. Vad säger han? Finns det i text?
Citera
2022-01-24, 22:52
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Det funkar inte att spela upp. Vad säger han? Finns det i text?

Tror inte det, man får lyssna, nästan två timmar.
Försöker länka igen (återigen ett stort tack till MyCityOfRuins) Avsnitt 432. ”Tack och farväl”.
(FB) Björn Natthiko Lindeblad - fin människa eller stort ego?
Citera
2022-01-25, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tror inte det, man får lyssna, nästan två timmar.
Försöker länka igen (återigen ett stort tack till MyCityOfRuins) Avsnitt 432. ”Tack och farväl”.
(FB) Björn Natthiko Lindeblad - fin människa eller stort ego?
Ah nu funkar det, men jobbigt att man inte kan spola fram, jag ger honom en chans i alla fall.
Citera
2022-01-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det kan jag. Det är möjligt att jag läser boken senare.
Som någon skrev, karln har inte gjort en fluga förnär och är säkert juste. Men inspererande?
Har nu lyssnat på hans två timmar långa podd, där han är med i Framgångspodden. Han är verbal, men tycker inte att hans prat tillför något. Han berättar om sin historia, mobbing, yrkesliv, 50 km lång vandring, kraschad kärleksrelation, hur det var att vara munk, hur det thailändska folket såg upp till honom för att han var exotisk, att man ska lyssna på sig själv. Säkert en trevlig bekantskap. Men om han nu kunde inspirera människor är det förstås beklagligt att han drabbades av denna sjukdom som gjorde att han tog sitt dödsbeslut.
Citera
2022-02-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag för min del är intresserad av de som sticker ut och han var dessutom både väldigt ödmjuk, klok och intressant. Och rolig. Men nu är han borta så du slipper honom och får trösta dig med Mona Sahlin och co i rampljuset.

Jag skiter väl i Mona Sahlin.
Citera
2022-02-17, 21:20
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kisselisa
Jag skiter väl i Mona Sahlin.

Det hoppas jag, men hon dyker upp i rutan var och varannan vecka. Eller sommarpratar. Eller något annat i stället för att dra något gammalt över sig. Alla dessa som gjort sitt och borde lämnas därhän. Apropå rampljuset. I jämförelse med de flesta slätstrukna, intetsägande medelmåttor var BNL ett fräscht
undantag.
Citera
2022-02-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det hoppas jag, men hon dyker upp i rutan var och varannan vecka. Eller sommarpratar. Eller något annat i stället för att dra något gammalt över sig. Alla dessa som gjort sitt och borde lämnas därhän. Apropå rampljuset. I jämförelse med de flesta slätstrukna, intetsägande medelmåttor var BNL ett fräscht
undantag.

Han var ju som vilken fjant på tv4 nyhetsmorgon som helst som säger fina saker för att kunna sälja nån bok eller nåt seminarium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in