Hoppas det. Han kan sätta ut annons på blocket på sina skridskor
Hoppas på det. Inte minst för att sända ut signalen att detta beteende inte tolereras. Du slår inte sönder någons käke för att han skvätter lite vatten.
Dom skadorna BO fick uppstår inte för man försöker slå undan en vattenflaska haha, är ett hård medvetet slag mot ansiktet. kul att man kan komma undan med vad som helst bara det är i sport sammanhang och man har en liten halv dålig ursäkt.
Vem är dampbarnet?
Intressant att lagmannen är skiljaktig, det är således nämndemännen som fått honom frikänd. Blir intressant att se om åklagaren kommer överklaga, det brukar väl i regel ske när domaren blir överröstad
Att han ska ha försökt slå bort vattenflaskan för att han blev nedsprutad med vatten istället för att han ska ha siktat på hans ansikte är inte ett dugg orimligt.
Detta hade kunnat vara en rimlig ursäkt om det inte var för faktumet att han uppenbart använt rejält mycket kraft i sitt slag, mycket mer kraft än vad det som är normalt för att försöka välta omkull en vattenflaska som det räcker att man petar på.
Ska han ha försökt slå iväg flaskan 300 meter eller vad menar du?
Detta hade kunnat vara en rimlig ursäkt om det inte var för faktumet att han uppenbart använt rejält mycket kraft i sitt slag, mycket mer kraft än vad det som är normalt för att försöka välta omkull en vattenflaska som det räcker att man petar på.
Ska han ha försökt slå iväg flaskan 300 meter eller vad menar du?
Jag tycker mest han rappar till med klubban han gör liksom inte en baseballswing. Det träffar jävligt olyckligt.
Kan va så. Erkänner att jag inte är särskilt insatt i fallet men tycker det lät som en ganska dålig bortförklaring med vattenflaskan.
Jag vet inte om det är det jag är lite kluven. Alltså det är uppenbart att han blir nedsprutad av sagda vattenflaska i videon, sedan rappar han till, det går väldigt fort och ser inte hårt ut. Det intressanta är huruvida hovrätten anser att det är tillräckligt för att han ska agerat med likgiltighets uppsåt. I sådana fall har jag svårt att se hur man skulle kunna få det till mer än en misshandel av normalgraden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!