2023-03-16, 14:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Då kan jag alltså slå någon hårt i ansiktet och säga att jag försökta vifta bort en fluga med min knytnäve, och så råkade personen bara komma i vägen.
Nej ditt klappmongo, handlingen täcks inte av uppsåt
Citera
2023-03-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hoppas det. Han kan sätta ut annons på blocket på sina skridskor

Hoppas på det. Inte minst för att sända ut signalen att detta beteende inte tolereras. Du slår inte sönder någons käke för att han skvätter lite vatten.
Citera
2023-03-16, 14:53
Medlem
Dom skadorna BO fick uppstår inte för man försöker slå undan en vattenflaska haha, är ett hård medvetet slag mot ansiktet. kul att man kan komma undan med vad som helst bara det är i sport sammanhang och man har en liten halv dålig ursäkt.
Vem är dampbarnet?
Citera
2023-03-16, 15:34
Medlem
Dom

https://gofile.io/d/33izGa

.
Citera
2023-03-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej ditt klappmongo, handlingen täcks inte av uppsåt

Det kallas likgiltighetsuppsåt, och klappmongot kan du titta på i din spegel.
Citera
2023-03-16, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Dom

https://gofile.io/d/33izGa

.

Intressant att lagmannen är skiljaktig, det är således nämndemännen som fått honom frikänd. Blir intressant att se om åklagaren kommer överklaga, det brukar väl i regel ske när domaren blir överröstad
Citera
2023-03-16, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Att han ska ha försökt slå bort vattenflaskan för att han blev nedsprutad med vatten istället för att han ska ha siktat på hans ansikte är inte ett dugg orimligt.

Detta hade kunnat vara en rimlig ursäkt om det inte var för faktumet att han uppenbart använt rejält mycket kraft i sitt slag, mycket mer kraft än vad det som är normalt för att försöka välta omkull en vattenflaska som det räcker att man petar på.

Ska han ha försökt slå iväg flaskan 300 meter eller vad menar du?
Citera
2023-03-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Detta hade kunnat vara en rimlig ursäkt om det inte var för faktumet att han uppenbart använt rejält mycket kraft i sitt slag, mycket mer kraft än vad det som är normalt för att försöka välta omkull en vattenflaska som det räcker att man petar på.

Ska han ha försökt slå iväg flaskan 300 meter eller vad menar du?
Jag tycker mest han rappar till med klubban han gör liksom inte en baseballswing. Det träffar jävligt olyckligt.
Citera
2023-03-16, 18:03
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Jag tycker mest han rappar till med klubban han gör liksom inte en baseballswing. Det träffar jävligt olyckligt.

Kan va så. Erkänner att jag inte är särskilt insatt i fallet men tycker det lät som en ganska dålig bortförklaring med vattenflaskan.
Citera
2023-03-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Kan va så. Erkänner att jag inte är särskilt insatt i fallet men tycker det lät som en ganska dålig bortförklaring med vattenflaskan.
Jag vet inte om det är det jag är lite kluven. Alltså det är uppenbart att han blir nedsprutad av sagda vattenflaska i videon, sedan rappar han till, det går väldigt fort och ser inte hårt ut. Det intressanta är huruvida hovrätten anser att det är tillräckligt för att han ska agerat med likgiltighets uppsåt. I sådana fall har jag svårt att se hur man skulle kunna få det till mer än en misshandel av normalgraden.
Citera
2023-03-16, 18:19
Medlem
Kedoxs avatar
Hoppas på 50 lax i skadestånd och livstidsban från hockeyn, alternativt tvingas spela i Södertälje

Edit: Sänk skadeståndet till 15k, Kid verkar vara en dryg ungjävel. Men han behöver ju inte få hela käften/käken demolerad för det.
Senast redigerad av Kedox 2023-03-16 kl. 18:28.
Citera
2023-03-16, 18:29
Medlem
Hunden007s avatar
Ser att GM spelar matcher och dragit på sig 25 minuters utvisning på 2 kvalmatcher. Någon som vet vad som hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in