2022-01-22, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Med andra ord så får grabben skylla sig själv för att han skvätte vatten? VATTEN.

Helt galen överreaktion och hoppa hans karriär är över. Och hoppas än mer att han får ser straff han förtjänar, och får gå till en psykolog. För jag vill inte ha fler oberäklinga på gatan.

Han had nog hållit på med sitt listiga "vattentryck" konstant under hela matchen och det är därför det är därför det smäller till vid en viss punkt när bägaren rinner över.

Han är dessutom i båset och inte på rinken så han ska inte ens ha någonting med rinken och spelet att göra.

Den här spelaren i båset borde också stängas av för sitt beteende.

Trots att det den andra gör med klubban är helt oacceptabelt!

Men ingen rök utan eld.
Citera
2022-01-22, 07:26
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Han had nog hållit på med sitt listiga "vattentryck" konstant under hela matchen och det är därför det är därför det smäller till vid en viss punkt när bägaren rinner över.

Han är dessutom i båset och inte på rinken så han ska inte ens ha någonting med rinken och spelet att göra.

Den här spelaren i båset borde också stängas av för sitt beteende.

Trots att det den andra gör med klubban är helt oacceptabelt!

Men ingen rök utan eld.

Precis. Nu fick han en rejäl ankmun så han lär sig förhoppningsvis. Men visst ska man stängas av och man står och loskar och spottar på motståndarna från båset.
Då har man lika lite att göra på en rink som någon som delar ut en slashing.
Att ungen sen heter Kid säger ju allt om vad det är för CP unge.

Aja, bönder och inavel båda två.
Citera
2022-01-22, 07:39
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilket sannolikt också beror på att det är väldigt sällsynt att spelare från båset begår regelbrott mot spelare på isen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibo
Det är väldigt vanligt att det sker, kollar du en hockeymatch och har koll på båset hela matchen så kommer du se att det sker ofta.
Ser du videon så ser man hur han tydligt sprutar vatten med flaskan och sedan dricker vatten själv. Han spottar ingenting. Dessutom spelar det ingen roll om det är sprut eller spott, ingen normal människa slår en person med tillhygge i ansiktet pågrund utav det.

Varför gör man så där då om syftet inte är att försöka provocera fram nånting?
Han försöker ju provocera fram nånting och lyckades. Det är ganska glasklart.

Jag hade aldrig sprungit och lipat efteråt om jag hade gjort samma sak. Jag hade fått skylla mig själv och Klandrat min egen dumhet.
Citera
2022-01-22, 08:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Jag hade aldrig sprungit och lipat efteråt om jag hade gjort samma sak. Jag hade fått skylla mig själv och Klandrat min egen dumhet.
Finns någon gräns då? Om du skvätt vatten och han skjutit dig och satt dig i rullstol, hade du då sagt samma sak? Finns det enligt dig aldrig någon gräns för vad man får svara med på en provokation? Du är ensam om den här synen.
Citera
2022-01-22, 08:47
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Finns någon gräns då? Om du skvätt vatten och han skjutit dig och satt dig i rullstol, hade du då sagt samma sak? Finns det enligt dig aldrig någon gräns för vad man får svara med på en provokation? Du är ensam om den här synen.
Klart det finns en gräns. Spela inte dum.
Dom bar sig dumt åt båda två. Men de är så typiskt dagens ungdom att bara skylla ifrån sig och gråta ut.
Citera
2022-01-22, 09:01
Medlem
Naturligtvis spelarnas fel, men på det stora hela domarnas.
Börja visa ut för allt och jag menar allt osportsligt beteende, så slipper man sånt här.
Citera
2022-01-22, 09:14
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Han ångrar sig sannolikt grovt. Man får inte glömma att det är unga killar som går all in och därmed har adrenalinnivåer därefter under match. Jävligt onödigt och oförsvarligt dock. Men jag tror knappast Zacarias hade för avsikt att skada även om så självklart blev utfallet.

Då kan man slåss med nävarna. Man drar inte sin hockeyklubba med full kraft rätt i ansiktet på en annan spelare för att den sprutar lite vatten på dig.

Den skyldige är uppenbarligen sjuk i huvudet och borde egentligen aldrig mer få spela hockey. Man ser ju på bilderna på honom att det är något som saknas i ögonen.

Han borde bli avstängd från alla former av lagidrott i absolut minst 5 års tid, gärna längre, och sedan utvärderas av psykologer innan avstängningen hävs. Hoppas att han får sitta minst 2-3 år i fängelse och att han får ett gigantiskt skadestånd att betala, det förtjänar han verkligen.

Och jag hoppas verkligen att ingen klubb någonstans vill ha med honom att göra efter det här. Nästa gång är det ditt barn/din bror/din vän som får ansiktet sönderslaget.
Citera
2022-01-22, 12:31
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Då kan man slåss med nävarna. Man drar inte sin hockeyklubba med full kraft rätt i ansiktet på en annan spelare för att den sprutar lite vatten på dig.

Den skyldige är uppenbarligen sjuk i huvudet och borde egentligen aldrig mer få spela hockey. Man ser ju på bilderna på honom att det är något som saknas i ögonen.

Han borde bli avstängd från alla former av lagidrott i absolut minst 5 års tid, gärna längre, och sedan utvärderas av psykologer innan avstängningen hävs. Hoppas att han får sitta minst 2-3 år i fängelse och att han får ett gigantiskt skadestånd att betala, det förtjänar han verkligen.

Och jag hoppas verkligen att ingen klubb någonstans vill ha med honom att göra efter det här. Nästa gång är det ditt barn/din bror/din vän som får ansiktet sönderslaget.

Hur gick det, blir det ett civilt åtal för misshandel/vållande till, kroppsskada?
Citera
2022-01-22, 12:51
Bannlyst
Citat:

Det är säkert en hockeymorsa eller hockeypappa som det brann för, dom han man sett några av...
Citera
2022-01-22, 14:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Klart det finns en gräns. Spela inte dum.
Dom bar sig dumt åt båda två. Men de är så typiskt dagens ungdom att bara skylla ifrån sig och gråta ut.
Det var du som jag antog var dum. Eller ja, fullständigt retarderad som försvarar en totalt oproportionerlig reaktion.
Citera
2022-01-22, 15:25
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Men jag tror knappast Zacarias hade för avsikt att skada även om så självklart blev utfallet.

Du tror knappast det alltså? Vi pratar alltså om en hockeyspelare (om än junior) som inte förstår vad som händer om man svingar sin klubba i nyllet på andra människor. Hans avsikt var att "ge igen" vilket han gjorde. Klart hans avsikt just i stunden inte var att skicka grabben till akuten och själv kanske bli avstängd på livstid och riskera fängelse. Men han ville ge igen, vad säger det om en människa när man har den nivån av impulskontroll på plan och framför publik. Inte ens kunna hejda sig då?

Och alternativet är ju inte bättre, att han kan få totala blackout psykoser för ingenting, tappa all kontroll över sig själv och attackera någon med full kraft med vad han råkar ha nära till hans för tillfället.

*edit* På klippet ser det ju ut mer som en cross-checking än yxsving som aftonbladet fick det låta som, men det hjälper ju inte när man ändå gör det med full kraft i ansiktet på någon
Senast redigerad av Farbror Fazer 2022-01-22 kl. 15:35.
Citera
2022-01-22, 16:05
Medlem
Kul att se att tråden fortsätter att samla fb:s ryggradslösa cuckade soyboys, som skulle ta en loska utan att reagera, troligtvis be om en till.
Killen ville ju störa motståndaren på isen, man kan väll väll säga att han lyckades, måste ju ändå vara positivt?
En del cucks hävdar ju att det spottas vatten hela tiden från båset på utespelarna, i precis varje match. Kikar på hockeyn nu på tv:n, och tyvärr följer jag inget annat än båsen, har inte sett en enda störning från båsen på utespelarna?!?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in