2022-01-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tack vare att ungdomshockeyn är tämligen babbefri är misshandelsincidenter ovanliga. I juniorfotbollen däremot misshandlas spelare och domare i stort sett
regelbundet under hela säsongen.

Må vara sant faktiskt.

Upplever att tränare och organisationer inom ishockeyn i Sverige är bra mycket mer professionella och disciplinerande än t.ex fotboll där det ibland är orgnaisationen och tränarna som är de verkliga asen och bovarna.

Dessutom lite av en grej att puckla på varandra i hockeyn så onödiga övergrepp kanske sker mindre då man får utlopp för frustrationen på annat lagligt sätt.

Står dock fast vid att kaptenen som fick smaka klubba till viss del bad om det också. Är du inte ute på isen och kör ska du inte lägga dig i vad som sker på plan och störa, det är 5 man på isen som sköter snacket åt dig, ge fan i att skvätta vatten och provocera.
Läxan lärd i alla falll!
Citera
2022-01-21, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hade man slagit käken av någon utanför en hockeyrink hade man hamnat i finkan.
Inte självklart alls, boxning hur klassas det!!!!
Citera
2022-01-21, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Må vara sant faktiskt.

Upplever att tränare och organisationer inom ishockeyn i Sverige är bra mycket mer professionella och disciplinerande än t.ex fotboll där det ibland är orgnaisationen och tränarna som är de verkliga asen och bovarna.

Dessutom lite av en grej att puckla på varandra i hockeyn så onödiga övergrepp kanske sker mindre då man får utlopp för frustrationen på annat lagligt sätt.

Står dock fast vid att kaptenen som fick smaka klubba till viss del bad om det också. Är du inte ute på isen och kör ska du inte lägga dig i vad som sker på plan och störa, det är 5 man på isen som sköter snacket åt dig, ge fan i att skvätta vatten och provocera.
Läxan lärd i alla falll!
Och han var bråkig hela matchen, ärligt hela hans uppsyn speglar en bråkstake anser jag
Citera
2022-01-21, 10:29
Medlem
Tilteds avatar
Givetvis oacceptabelt att slå ner någon sådär, men tror knappast nån slår ner någon utan att det pågått provokation under hela matchen. Tyvärr tillåts spelare provocera andra en hel match utan att domaren griper in och för att stävja det. Hoppas killen som blev nerslagen lärt sig en läxa och fokuserar på hockeyn i fortsättningen istället för att kasta vatten på folk när han inte är på isen.
Citera
2022-01-21, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Konstigt egentligen att det inte händer oftare inom speciellt ishockeyn sånt här.
En stor sport, många unga utövar och en hård jargong + hård press på att prestera bäst borde leda till en hel del såna här "olyckor" men vill ej minnas någon större grej likt denna som hänt förut?

Som f.d hockeyspelare vet jag med mig att jag sett spelare använda klubba som straffredskap ifall någon jävel jiddrat för mycket. Har själv dragit smällar mot ben och knän, fruktansvärt onödigt men också impulsivt och en grej man gör i smyg.

Att smaska på en motståndare inne i båset med klubba mot ansiktet är en jävla överdrift. Men på ett sätt kan jag fan förstå honom. Killen i båset ska tydligen vara kapten i laget. En kapten ska vara där och störa, stå upp för sina grabbar.

Det är dock en jävla skillnad att stå och kasta vatten och leka allan ballan inne i båset mot någon som försöker göra sitt jobb på offensiv blålinje.

Jag hade nog tamefan smällt till jag med i mina glansdagar. Inte med klubban självfallet, men båset hade inte varit skyddat från nävarna direkt.
Finns gränser av provokationer, är du ute på isen gör vad fan du vill frö att provocera. Sitter du i båset håller du käften och låter de på rinken göra sitt jobb.

Självklart ska spelaren stängas av för detta och få sitt straff.
Kaptenen som äcklar sig med vatten i båset borde också stängas av för alla trevnads skull.

Förstår tanken. När någon tycker att enormt mycket står på spel och blir störd, så kan det slinta till rejält. Men för att vara en bra hockeyspelare måste störningsmomentet (vattenspott) omvandlas till taktik på planen. Väck fort upp laget och gör ett snabbt mål som bestraffning. Använd spottandet till något positivt. Så fungerar hjärnorna på dem allra smartaste spelarna.
Senast redigerad av Snuthus 2022-01-21 kl. 10:43.
Citera
2022-01-21, 10:44
Medlem
Hahahaha! Ni är fan sjuka i huvudet och det märks att ni aldrig lirat. En skvätt vatten som back fick man i princip varje match där uppe vid motståndarbåset. Man delade ut en liten skvätt också. Inte fan klubbades man ner då. Det är alltid skitsnack där vid blå. Det här är ett dampbarn som svingar klubban. Han borde fått ett längre straff än ett år.
Citera
2022-01-21, 10:45
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Givetvis oacceptabelt att slå ner någon sådär, men tror knappast nån slår ner någon utan att det pågått provokation under hela matchen. Tyvärr tillåts spelare provocera andra en hel match utan att domaren griper in och för att stävja det. Hoppas killen som blev nerslagen lärt sig en läxa och fokuserar på hockeyn i fortsättningen istället för att kasta vatten på folk när han inte är på isen.

Ja, hoppas fittungen är nöjd med sin provokation. Säga vad man vill om huruvida någon har rätten på sin sida eller ej men en av dessa pojkar kan just nu avnjuta en god måltid utan problem och har sannolikt även ett fint leende.

Inte värt att bete sig som ett as bara för att eventuella repressalier inte faller inom vad som är lagligt.
Citera
2022-01-21, 10:50
Medlem
massuppfittarens avatar
Har sökt i tråden efter video men hittar ej, någon som har länk?

Hehe bara för det hittade jag den nu
https://anonfiles.com/FcL9e0Cax9/IMG_9964_MP4

Men finns det ingen tydligare?
Senast redigerad av massuppfittaren 2022-01-21 kl. 10:53.
Citera
2022-01-21, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Hahahaha! Ni är fan sjuka i huvudet och det märks att ni aldrig lirat. En skvätt vatten som back fick man i princip varje match där uppe vid motståndarbåset. Man delade ut en liten skvätt också. Inte fan klubbades man ner då. Det är alltid skitsnack där vid blå. Det här är ett dampbarn som svingar klubban. Han borde fått ett längre straff än ett år.

Jag säger inte nödvändigtvis att det var så för den här snubben... Men har du inte känt att du behövt prestera ditt allra yttersta någon gång, där INGENTING får komma emellan dig och det du håller fokus på för tillfället? Där så mycket står på spel att det känns som att hela ditt liv hänger på just det ögonblicket? Jag tror att det är ganska vanligt, särskilt bland unga som inte begriper att det kommer fler chanser.
Citera
2022-01-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Jag säger inte nödvändigtvis att det var så för den här snubben... Men har du inte känt att du behövt prestera ditt allra yttersta någon gång, där INGENTING får komma emellan dig och det du håller fokus på för tillfället? Där så mycket står på spel att det känns som att hela ditt liv hänger på just det ögonblicket? Jag tror att det är ganska vanligt, särskilt bland unga som inte begriper att det kommer fler chanser.

Grabben lirar i en skitkass J20 div1-serie och i Div 3. Där är inte ett enda gram av press att prestera där. Han har aldrig varit i närheten att kunna livnära sig på att lira hockey. Det är den sjukaste reaktionen jag sett på en rink. Att man drar en klubba i ansiktet pga av lite vatten och skitsnack. Luktar verkligen en framtida kvinnomisshandlare.
Citera
2022-01-21, 11:05
Medlem
Varför har inte också utespelarna galler?
Citera
2022-01-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Intressant att folk har sådana superögon att man kan se att han spottar vatten där.. Det är ju för fan helt omöjligt att se.
Det enda man kan se att han tar en klunk vatten ur nån flaska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in