2022-01-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag menar inte att du inte ska få tycka till. Jag poängterar bara att du tycker till på distans. Det visar ju även det du skriver sedan. En »smäll i ansiktet med knytnävarna« är ju något helt annat än det som skedde i detta fall.

Självklart tycker jag till på distans. Precis som du gör.

Slaget med klubban i ansiktet var övervåld. Men det är också tydligt på filmklippet att han inte medvetet applicerar särskilt mycket kraft i slaget. Mer som ett rappt handledsskott. Tror inte intentionen var att skada utan mer att ge honom en tillrättavisande snärt med klubban.

Bättre hade varit att plocka honom när han kom ut på isen istället i ett sedvanligt hockeyslagsmål. Men det är ju lätt att tycka i efterhand.

Huvudsaken är att det går bra för killen som fick slaget i ansiktet. Bonus om han slutar spotta på människor.
Citera
2022-01-19, 20:41
Medlem
Citat:
Det är ett beteende som givetvis domaren ska stävja. Det andra är ett överfall som har civilrättslig påföljd att vänta. Att använda ett tillhygge är inget annat än det fega kräk gör. Om han i stället hade hoppat in i båset och använt knytnävarna så hade jag kunna ge honom lite respekt. Han var för feg för det och det tiltade i den tomma hjärnan.

Du tänker att ett fysisk överfall där GM har tid att tänka och ångra sig men genomför ändå är bättre. Du föredra mord framför dråp då. Planering framför stundens ingivelse efter en kränkning.
Fy fan va störd du är .. äckligt
Din bögpolare Kid fick en spräckt läpp och blev a med nån tand. Hans bögfarsa springer till polis och media och hela hockey-Sverige garvar arslet av sig 😂😂
Citera
2022-01-19, 20:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Självklart tycker jag till på distans. Precis som du gör.

Slaget med klubban i ansiktet var övervåld. Men det är också tydligt på filmklippet att han inte medvetet applicerar särskilt mycket kraft i slaget. Mer som ett rappt handledsskott. Tror inte intentionen var att skada utan mer att ge honom en tillrättavisande snärt med klubban.

Bättre hade varit att plocka honom när han kom ut på isen istället i ett sedvanligt hockeyslagsmål. Men det är ju lätt att tycka i efterhand.

Huvudsaken är att det går bra för killen som fick slaget i ansiktet. Bonus om han slutar spotta på människor.

Vad du försöker försvara övervåldet. Varför?
Citera
2022-01-19, 20:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Du tänker att ett fysisk överfall där GM har tid att tänka och ångra sig men genomför ändå är bättre. Du föredra mord framför dråp då. Planering framför stundens ingivelse efter en kränkning.
Fy fan va störd du är .. äckligt
Din bögpolare Kid fick en spräckt läpp och blev a med nån tand. Hans bögfarsa springer till polis och media och hela hockey-Sverige garvar arslet av sig 😂😂

Nej, de garvar åt dig som antingen har så tråkigt att du försöker provocera eller saknar kontakt med verkligheten.
Citera
2022-01-19, 20:44
Medlem
Citat:
Vad du försöker försvara övervåldet. Varför?

Läser du ens mina inlägg. Jag ser bådas perspektiv till skillnad från dig.

1. Låt bli att spotta på andra människor om du inte vill ha stryk.
2. Om någon annan spottar på dig. Försök då behärska dig. Slå inte någon med tillhygge i ansiktet. Det är övervåld och bör bestraffas.
Citera
2022-01-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Nej men jag kan lägga upp länk med foto inifrån munnen en bit ned i texten. Så kan du och alla andra bedöma själv om du tycker det ser ut som en sprucken läpp eller en tandrad som sitter i mitten av munnen.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...llt-jag-spydde

Det är väl svårt att spotta på folk med tandskyddet inne ?!
Kid får väl träna på det eller gå tillbaks te galler. Var är röntgenbilder? Så ser det ut när man får klubba äldre puck i käften. Varför så upprörd? Käke rakt av? 😂
Citera
2022-01-19, 20:58
Medlem
Gilla man inte tandläkare, borra i käkben. Ge fan i hockey eller använd galler som Kidsen och alltid tandskydd. Ge fan i att spotta på folk när dom är taggade och har klubba i handen.
Kid farsa borde fan lappa till sin unge. Skärpning !!
Citera
2022-01-19, 21:08
Medlem
Vidriga bilder, totalt psykfall
Kul att killens polare är i tråden och försöker bortförklara det.
villkorlig dom och samhällstjänst plus ca 15k i böter?
Citera
2022-01-19, 21:11
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Det är väl svårt att spotta på folk med tandskyddet inne ?!
Kid får väl träna på det eller gå tillbaks te galler. Var är röntgenbilder? Så ser det ut när man får klubba äldre puck i käften. Varför så upprörd? Käke rakt av? 😂

Finns två alternativ på dig. 1. Har aldrig spelat hockey själv. 2. Förpubertal fjolla som wankar till gangster rap och tycker våld är skittufft. Ingen människa med en hjärna ställer sig bakom överfall. Om du är så tuff så fram med munnen så kan jag rappa ut några tänder ur munnen på dig så får vi se om du är lika styf sen. Eftersom han blev inlagd på sjukhuset så gjorde uppenbarligen läkarna bedömningen att han behövde sin vårdplats. Annars hade han blivit hemskickad om det bara handlade om några tänder.

Fortsättning lär följa.
Citera
2022-01-19, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dyhane
Nån som sett matchen? Var det grinigt tidigare under matchen med?
Yepp
Citera
2022-01-19, 21:18
Bannlyst
Citat:
Den lättkränkte spelaren kommer nu att få sona sitt brott. Skulle inte förvåna mig om han gråter ut snart och ber om förlåtelse. Förhoppningsvis har han förstört alla möjligheter för sitt vidare ishockeyspelande. Det finns inget inom ishockeyn som ses värre än när klubban används för att skada.
Lätt kränkt, har du sett hela matchen?
Citera
2022-01-19, 21:20
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Jag behöver inte känna till eller ha någon historik på någon som utför en vansinneshandling. Ingen normal människa gör det han gjorde. Du har tappat det helt som försöker försvara ett slag med klubban i ansiktet för lite vattenstänk.

Var de där för att leka vattenkrig?

Normala människor kan bli provocerade om du leker din "provokationssport" mot dem, särskilt unga män kan reagera med mer kraft än det var tänkt. Det är klart man kan försvara en ung man som person fast han har reagerat obetänksamt vid ett tillfälle.

Instinkt. Adrenalin. Reflexer. Enligt dig hör sådant hemma "i stenåldern" men det är ingen konstruktiv eller realistisk inställning. Det är feminism, som sagt. Du försvarar ett antisocialt osportsligt beteende men saknar förståelse för att reaktionen också kan bli otrevlig.

"Jag fattar inte att sånt här finns i hockey" säger den chockade "Kid". Han fick lära sig att sådant här finns i verkligheten. Lek dumma lekar och vinn en dumstrut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in