2022-01-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Oj missade att det fanns ett klipp. Såg inte så hårt ut nej och såg inte ut som han tänkt skada honom medvetet

Sjuka skador ändå, ofattbart.

Kanske dålig jämförelse men när jag var liten så hade vi brännboll i skolan och någon råkade svinga iväg/tappa det runda brännbollsträt rätt in i huvudet på en annan. Han knockades ner men ställde sig upp igen oskadd. Fick säkert mild hjärnskakning men det var inget han visade då. Förvisso har en hockeyklubba en smal kant vilket inte ett brännbollsträ har på samma sätt vilket kanske är mer skadligt?

Skallben är hårt. Hjärnskakningar underskattat. Klubbspetsar har gjort mycket skada genom åren, sånt händer helt enkelt. Hade aldrig tandskydd, ingen använde sånt. Höll huvudet för lågt i kamp om puck .. bara att acceptera när man råka få klubban rätt upp i käften .. det är del av kampen.

Sånt gör ont men går över. Mer kött än allvarlig skada som på hjärnan. Sy ihop gnällspiken bara
Citera
2022-01-19, 19:18
Medlem
eenoks avatar
Har sett videon bara och det är ett slag som tar väldigt olyckligt men det är inte en hänsynslös grov misshandel som man kan uppfatta det som om man bara läser tråden tycker jag.
Citera
2022-01-19, 19:21
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Svinet ska aldrig mer spela hockey på aktiv serienivå. Förstår man inte att om man svingar en hockeyklubba med full kraft i ansiktet på någon så riskerar man att i värsta fall ha ihjäl någon, i bästa fall bara skada någon allvarligt.

Fan är det för IDIOT utan impulskontroll och konsekvenstänk som gör så där? Du är direkt olämplig i idrottsliga sammanhang med ett sådant beteende. Blir man så jävla upprörd över lite vatten så kan man ju undra vad som hänt om en sådan människa har en kniv i handen när han blir arg. Måste kännas oerhört kränkande att få vatten på sig.
om du kollar på klippet så är det uppenbart att han inte svingar ens med närheten av full kraft, det är mer av ett fuck off, han kollar knappt på grabben och fortsätter att spela som om han inte just skickade någon med ambulanshelikopter till karolinska. När jag läste så föreställde jag mig att han tog bödelgrepp på hockeyklubban och svingade så att han blev andfådd, men det är knappast vad som hände. Problemet ligger i att klubban är alldeles för effektiv som vapen och han har dålig koll på skadan den kan göra, man kan inte backhanda någon med en klubba och förvänta sig att den har samma effekt som näven. Han borde få straff för det är ändå hans fel och ansvar, men man kan knappast klandra honom avsevärt.
Citera
2022-01-19, 19:24
Medlem
Det verkar ju som att en del (de som då inte är kompisar/släkt med förövaren) enbart är här för att provocera så mycket som möjligt. Har ni tråkigt, grabbar (och kanske någon tjej, inte så troligt men...)?

Lägg ansvaret där det hör hemma, på GM och inte på offret. Skall det vara så svårt att förstå?
Citera
2022-01-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Ifall det verkligen är så att tränare godkänner en skitkultur med att jävlas med motspelare, kasta in saker från båset osv så är de förstås delvis ansvariga när konsekvenser plötsligt drabbar en av deras ungdomar.

Att påpeka det är naturligtvis inte att hylla misshandel eller något.

Nä det är proportionerna som stör. Det är tekning och en idiot slänger sig fram ä sprutar vatten på motståndare. Motståndare reagera instinktivt och det blir en mindre skada som är vardag.
Huvudtränare har stort ansvar här för sunkig kultur.
Lilla Kid har en pappa som ger sin son ett fjollnamn och springer till polis när lilla söta drabbats av sitt egna dåligt beteende.
Kid är initiativtagare till händelse som blev lite dålig men är själv den som såg till att förlopp skedde.
Kid kanske lär sig nåt om inte fjoll älskare får som dom vill ?
Citera
2022-01-19, 19:37
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
om du kollar på klippet så är det uppenbart att han inte svingar ens med närheten av full kraft, det är mer av ett fuck off, han kollar knappt på grabben och fortsätter att spela som om han inte just skickade någon med ambulanshelikopter till karolinska. När jag läste så föreställde jag mig att han tog bödelgrepp på hockeyklubban och svingade så att han blev andfådd, men det är knappast vad som hände. Problemet ligger i att klubban är alldeles för effektiv som vapen och han har dålig koll på skadan den kan göra, man kan inte backhanda någon med en klubba och förvänta sig att den har samma effekt som näven. Han borde få straff för det är ändå hans fel och ansvar, men man kan knappast klandra honom avsevärt.

Uppenbarligen var det mycket kraft i träffen annars brister inte käkbenet rakt av och läppen går mitt itu.
Citera
2022-01-19, 19:59
Medlem
Citat:
Uppenbarligen var det mycket kraft i träffen annars brister inte käkbenet rakt av och läppen går mitt itu.

Kan du lägga upp röntgenbilder ? Vi andra har inte sett dom
Citera
2022-01-19, 20:03
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
mängden kraft som kommer ut kan vara hög samtidigt som mängden kraft som åker in är rätt låg. klubbor är ju gjorda för att smälla till puckar hårt som fan, det blir ett mekaniskt övertag. hade han drämt till honom med näven skulle detta aldrig hänt om han inte var mike tyson. varför detta är viktigt är ju för att det är skillnad på att ge någon som drygar sig en snabb backhand och på att ta i allt vad man kan och slå in näsbenet på dem. skulle det ens blivit en tråd om han hade istället bitchslappat honom i gengäld för vattnet? troligtvis inte, men nu så utdelades bitchslappen av en modern långyxa.
Citera
2022-01-19, 20:08
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Tror du på det där själv ,
Dom lär vara lika lessa på honom som motståndarna ja.
Citera
2022-01-19, 20:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Om spelaren var utanför spelet men ändå försöker påverka det. Vad är det då om inte gränslöst beteende ?.
Flera såna hen lagkaptener blir nog bra

Det är ett beteende som givetvis domaren ska stävja. Det andra är ett överfall som har civilrättslig påföljd att vänta. Att använda ett tillhygge är inget annat än det fega kräk gör. Om han i stället hade hoppat in i båset och använt knytnävarna så hade jag kunna ge honom lite respekt. Han var för feg för det och det tiltade i den tomma hjärnan.
Citera
2022-01-19, 20:10
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Tur att du inte är en försvarsadvokat...

Då du precis har lyckats bevisa att den du försöker förklara inte bara gör det "i stridens hetta" utan faktiskt medvetet begår handlingen...

Well done.

Det är liksom precis det som uppsåt är...

Nej det jag försökte förklara är att det finns idioter som Kid. Personer som kan jävlas och spela fult en hel match. Och då kan en person som har väldigt lång stubin pressas så långt att en sådan som Kid blir skadad.

Han har sig själv att skylla. Sen tycker jag att Z skulle förvarnat Kid att om han inte slutade så skulle han bli sänkt, det kan jag erkänna.
Citera
2022-01-19, 20:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Va? Så är det ju knappast. Du har tappat tråden här. När du inte vet något om en person eller hans tidigare beteende så gör du klokt i att inte uttala dig om hans psyke.

Jag behöver inte känna till eller ha någon historik på någon som utför en vansinneshandling. Ingen normal människa gör det han gjorde. Du har tappat det helt som försöker försvara ett slag med klubban i ansiktet för lite vattenstänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in