2022-01-17, 10:22
Medlem
happilappis avatar
Jag hade en mental gissning av hur hon som klagade skulle se ut innan jag läste artikeln. Sedan scrollade jag ner och inser att jag gissade rätt.
Citera
2022-01-17, 10:27
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jag hade en mental gissning av hur hon som klagade skulle se ut innan jag läste artikeln. Sedan scrollade jag ner och inser att jag gissade rätt.
Samma här, hon är en vandrande stereotyp. Att det här ens blir en artikel är så godtyckligt att man börjar undra om hon har kontakter på Aftonbladet.
Citera
2022-01-17, 10:29
Medlem
Bor i en mindre stad och här hittar man även fler kläder i xs-l online än vad som finns i butik, så det gäller inte bara stora storlekar. Lindex tog även bort gravidkläder ur butiken och det går bara köpa online.
Storstadsproblem
Citera
2022-01-17, 10:38
Medlem
Sveriges befolkning blir större. Det är fakta. Därför tar de stora storlekarna slut snabbare, kanske speciellt i butik. Det hon sökte var kanske utplockat. Hon borde förstå det. Korkat i det stora hela, iallafall!

Mvh.
Citera
2022-01-17, 10:45
Medlem
Varför finns fysiska butiker
Citera
2022-01-17, 11:15
Medlem
Som spritaktivist kan jag verkligen förstå hennes ilska. Jag kan bli vansinnigt arg över att vissa sorter är beställningsvaror på Systembolaget. För att inte tala om öppettiderna. DÄR kan vi snacka om diskriminering. Jävla pösmunk.
Citera
2022-01-17, 11:30
Medlem
Eller så är strandsatta valar helt enkelt färre i antal och säkerligen fridlysta. Varför blev detta ens en artikel? Kroppsaktivist.
Citera
2022-01-17, 11:33
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag tillhör xxl sortimentet. Jag får lov att finna mig i att min storlek inte efterfrågas, och att det till och med ser förjävligt ut med vissa kläder då min kroppsform är avvikande. Men att gnälla att affärerna inte har mina saker skulle jag passa mig för. Vist är det surt att inte kunna prova alla modeller osv, men jag får gå till de affärerna som säljer saker som passar mig...
Citera
2022-01-17, 11:37
Medlem
Packapappaspacks avatar
Är de här stora kläderna dyrare? Det går att mycket mer tyg än storleken M.?
Får dom sina kläder för samma pris som en S.?
Är det ingen skillnad på priset så ska dom nog vara tacksamma för det.
Citera
2022-01-17, 11:45
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Varför finns fysiska butiker
Kläderna tillverkas i olika länder/fabriker, och man kan inte lita på att ex vis Large = Large.

Som kund i fysisk butik uppskattar jag att de mest feta fula människorna inte har nåt där att göra.
Citera
2022-01-17, 12:02
Medlem
NativeVLANs avatar
Kläder tar upp plats i butik, speciellt extra stora storlekar... Är det då mindre efterfrågan på dessa så är det givet att de försvinner från hyllorna. Vad är det här för klappträ, gnälla över något så logiskt.
Citera
2022-01-17, 12:05
Medlem
Epimaness avatar
Banta eller gå till tält-butiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in