2022-01-17, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hur är det ”logik” att män, eller kvastfeningar, blir ”kränkta” av att feta kvinnor kräver något som inte är någon rättighet överhuvudtaget utan bara gnäll att de inte blir tillfredsställda.

Edit:
Och varför borde butiker ha kläder i just dina storlekar?
Nej det är totalt ologiskt att bli kränkt av att nån vill att butiken ska ha ett större storleksutbud.

Antagligen för att jag vill köpa den butikens kläder och det kan jag inte om de inte har min storlek.
Citera
2022-01-17, 21:26
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej det är totalt ologiskt att bli kränkt av att nån vill att butiken ska ha ett större storleksutbud.

Antagligen för att jag vill köpa den butikens kläder och det kan jag inte om de inte har min storlek.
Så din ”logik” sträcker sig till ”jag vill nåt” och därför bör ”nån annan” se till att jag får det så?

Du har inte tänkt hur det ser ut från butikens perspektiv?

Hur många varianter och storlekar de behöver ha hemma i butiken?

Förstår du att varje osåld vara som ligger på hyllan innebär pengar. Något butiken betalat för men än så länge är osålt. Förblir den osåld behöver de rea ut den. Kanske, kanske inte, får de tillbaka inköpspriset. Men det betyder inte att det är bra. Du måste sälja med viss avans annars kan du inte betala för anställda och lokalen.
Citera
2022-01-17, 21:29
Medlem
Zcapegoats avatar
Jag är kvinna och har alltid haft lite annorlunda smak när det gäller kläder och tycker ofta att ca 99% av alla kläder i vanliga butiker är skittråkiga. Jag kan klaga lite tyst för mig själv, men aldrig i livet att jag skulle skriva arga inlägg eller gråta ut i media. Det finns några butiker på nätet där jag kan handla kläder jag gillar, och jag är mest glad över att de finns alls. Tillhör man en målgrupp utanför mainstream på något sätt så får man helt enkelt inse att allt inte kan vara anpassat efter just en själv. Nu har jag rätt så normalstorlek, men hade resonerat exakt likadant om det var plusstorlekar istället för alternativa kläder jag saknade i butik.

Ser det för övrigt som positivt ur folkhälsosynpunkt att efterfrågan på större storlekar är så litet att det inte är lönsamt att ha dem i butik.
Citera
2022-01-17, 21:36
Avslutad
Citat:
Så din ”logik” sträcker sig till ”jag vill nåt” och därför bör ”nån annan” se till att jag får det så?

Du har inte tänkt hur det ser ut från butikens perspektiv?

Hur många varianter och storlekar de behöver ha hemma i butiken?

Förstår du att varje osåld vara som ligger på hyllan innebär pengar. Något butiken betalat för men än så länge är osålt. Förblir den osåld behöver de rea ut den. Kanske, kanske inte, får de tillbaka inköpspriset. Men det betyder inte att det är bra. Du måste sälja med viss avans annars kan du inte betala för anställda och lokalen.
Och om man ser det ut butikens perspektiv så blir det logiskt att skriva så här om någon blir arg över att hennes storlek inte finns i affären?
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
(…)
tjooockissar är fan korkade det har jag alltid vetat !
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Blir spyfärdig när jag ser henne. Hon uttrycker lathet, arrogans, dekadens och dessutom vill hon överföra sina sjuka brister till andra människor. (…)
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Eller så är strandsatta valar helt enkelt färre i antal och säkerligen fridlysta. :
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Banta eller gå till tält-butiken.
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Klipp 3 hål i en jävla presenning din dumma jävla luftballong.
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Man är ju rätt körd i huvudet om man är ett fetto som tycker det är ok att vara ett fetto.(...)
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Yuck, ja vi får se hur mycket kroppsaktivist hon är när hon får diabetes.
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
En tidstypisk attention whore av rang! Istället för att ta tag i sina jävla problem så ska hela samhället ställas i stand by mode för att passa upp på matvraket!

Vad då ta plats? Hon tar för fan plats så det räcker!
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkunskap
Sånna där feta jävlar ska jag äta upp när det blir svält. Grilla grisen i hennes egna fett
Citera
2022-01-17, 21:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Och om man ser det ut butikens perspektiv så blir det logiskt att skriva så här om någon blir arg över att hennes storlek inte finns i affären?
Imponerande citering (i alla fall om du som jag alltid kör med telefon (det är så attans pilligt)).

Men dina citeringar har inget att göra med fakta.

Inläggarna du citerade vräkte ur sig massa äckel mot fettblobbar. Men det får stå för dem.

Jag tror vi skiter i ordet logik hädanefter. Det hjälper oss inte.

Vi kan väl gå till kärnan:

Du vill ha kläder i alla storlekar som gör dig fin.

Butiker säljer allt som efterfrågas så de går runt, vilket är minimum.

Vad är problemet? Egentligen?

För liten efterfrågan av kläder för tjocka?
För liten betalningsförmåga hos tjocka?
Citera
2022-01-17, 22:03
Avslutad
Citat:
Imponerande citering (i alla fall om du som jag alltid kör med telefon (det är så attans pilligt)).

Men dina citeringar har inget att göra med fakta.

Inläggarna du citerade vräkte ur sig massa äckel mot fettblobbar. Men det får stå för dem.

Jag tror vi skiter i ordet logik hädanefter. Det hjälper oss inte.

Vi kan väl gå till kärnan:

Du vill ha kläder i alla storlekar som gör dig fin.

Butiker säljer allt som efterfrågas så de går runt, vilket är minimum.

Vad är problemet? Egentligen?

För liten efterfrågan av kläder för tjocka?
För liten betalningsförmåga hos tjocka?
Antagligen för liten efterfrågan.

Men nu vet vi ju i vart fall en som efterfrågat det på Instagram och tydligen har flera hållit med. Vad är problemet med det?

Jag kan som sagt förstå problemet med att inte hitta kläder i sin storlek. Jag kan inte förstå problemet med att någon säger det.
Citera
2022-01-17, 22:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Antagligen för liten efterfrågan.

Men nu vet vi ju i vart fall en som efterfrågat det på Instagram och tydligen har flera hållit med. Vad är problemet med det?

Jag kan som sagt förstå problemet med att inte hitta kläder i sin storlek. Jag kan inte förstå problemet med att någon säger det.
En har efterfrågat det på instagram?

Var är ditt sinne för perspektiv? En fet rugguggla hamnar i Expressen (vilka såklart mer än gärna fotar ugglan).

Men bortsett från det, han hon en sak, är det rimligt?

Eller hänger du på varenda krok och låter dig dras med?

Hon har n0ll case. Hela tråden har gått ut på att hon inte har ett case att ens snyfta.

Men kvinnor är som kvinnor är. Om en kvinna kvider kommer alla kvinnor till ”undsättning” även om hon bara hade magknip. Kvinnor lystrar alltid till andra kvinnor. Det är nåt biologiskt. De går inte att komma ifrån det.

Som män och våld. I grunden biologiskt. Går inte att dividera bort.

Så du kvinna, lystrade till en annan kvinna när hon kom med fullständigt orimliga krav. Och du gjorde vad du är biologiskt betingad att göra: du ställde dig på hennes sida.

Men hon har fel. Och du med, fast indirekt, eftersom du bara gjorde som du var predisponerad att göra.
Citera
2022-01-17, 22:26
Avslutad
Citat:
En har efterfrågat det på instagram?

Var är ditt sinne för perspektiv? En fet rugguggla hamnar i Expressen (vilka såklart mer än gärna fotar ugglan).

Men bortsett från det, han hon en sak, är det rimligt?

Eller hänger du på varenda krok och låter dig dras med?

Hon har n0ll case. Hela tråden har gått ut på att hon inte har ett case att ens snyfta.

Men kvinnor är som kvinnor är. Om en kvinna kvider kommer alla kvinnor till ”undsättning” även om hon bara hade magknip. Kvinnor lystrar alltid till andra kvinnor. Det är nåt biologiskt. De går inte att komma ifrån det.

Som män och våld. I grunden biologiskt. Går inte att dividera bort.

Så du kvinna, lystrade till en annan kvinna när hon kom med fullständigt orimliga krav. Och du gjorde vad du är biologiskt betingad att göra: du ställde dig på hennes sida.

Men hon har fel. Och du med, fast indirekt, eftersom du bara gjorde som du var predisponerad att göra.
Ja det är rimligt att efterfråga kläder i sin storlek på affären. Man kan inte alltid få som man vill, men efterfråga kan man göra.

Är det rimligt att starta en tråd på Flashback och ondgöra sig över en som vill ha kläder i sin storlek på affären?
Citera
2022-01-17, 22:28
Medlem
Som muskulös fet kroppsbyggare håller jag med Ellinor. Dessutom vill jag knylla henne. ++++Extra XXX Large Size Fuck me!
Senast redigerad av whamy 2022-01-17 kl. 22:31.
Citera
2022-01-17, 22:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ja det är rimligt att efterfråga kläder i sin storlek på affären. Man kan inte alltid få som man vill, men efterfråga kan man göra.
Jag tycker du ska starta design, tillverkning och försäljning i egen butik för att verkligen visa Lindex och alla andra hur jäkla lätt det är att driva och sälja och få det att gå runt. Särskilt om du vill klä snåla feta kvinnor.

Citat:
Är det rimligt att starta en tråd på Flashback och ondgöra sig över en som vill ha kläder i sin storlek på affären?
Der är mer än rimligt att ta sitt samhällsansvar och försöka förklara för tjockskallar (!) hur ekonomi och världen hänger ihop. Det är inte bara att kräva. Bakom krav måste finnas nån form utav vett. I detta fall fanns inget vett, nån som inte vet vad Lindex (eller vilket annat företag som helst) behöver göra för att få det att gå runt.
Efterfrågas inte någon vara så åker den ut!

Sluta titta in i er egen navel och lyft blicken.
Citera
2022-01-17, 22:51
Avslutad
Citat:
Jag tycker du ska starta design, tillverkning och försäljning i egen butik för att verkligen visa Lindex och alla andra hur jäkla lätt det är att driva och sälja och få det att gå runt. Särskilt om du vill klä snåla feta kvinnor.

Der är mer än rimligt att ta sitt samhällsansvar och försöka förklara för tjockskallar (!) hur ekonomi och världen hänger ihop. Det är inte bara att kräva. Bakom krav måste finnas nån form utav vett. I detta fall fanns inget vett, nån som inte vet vad Lindex (eller vilket annat företag som helst) behöver göra för att få det att gå runt.
Efterfrågas inte någon vara så åker den ut!

Sluta titta in i er egen navel och lyft blicken.
Jag vill inte klä några snåla feta kvinnor, inga andra kvinnor heller faktiskt. Men Ellinor kanske får någon annan att nappa på hennes krav, vem vet? Försöka duger. Annars får hon väl fortsätta handla på nätet.

Om den efterfrågas så kanske den åker in igen?

Så du tycker den här tråden är något slags samhällsansvar?
Citera
2022-01-17, 22:53
Medlem
Det handlar ju bara om att dom vill tjäna pengar, kostar väl för mycket att ha saker i lager som inte säljs så bra. Hade jag haft ett företag hade jag ju tänkt så jag med. Oavsett vad det är för typ av produkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in