2022-09-01, 18:16
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Norrköping har alltså tagit 5 poäng sedan de sparkade Norling. Fyra förluster, kryss mot Elfsborg & Varberg och vinst mot Degerfors.

Tror ni tränareffekten kommer i år?

Som sagt så skall Peking verkligen be till högre makter att det finns tre lag som är så bedrövliga i årets allsvenska. Därav spelar Peking i Allsvenskan 2023.
Citera
2022-09-01, 18:35
Blåser det så kan det lika gärna blåsa ordentligt. Tycker ändå det är ganska nyttigt att det blir lite kärv i det hela. Det är sådana här saker som kan skaka liv i belåtenheten och göra folk ännu hungrigare, vilket tydligt saknats denna säsong.

Med det sagt så hade jag personligen uppskattat ifall alla inom klubben (utom Don Andersson) bara håller flabben (främst AG och de "seniora" spelarna, jävla barnrumpor hela bunten), löser det internt och jobbar hårt för att vända på trenden. Håller någon på att underminera klubben ska de slängas ut med huvudet före, oavsett om det är en ikon eller en legoknekt.
Citera
2022-09-01, 19:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Nu är det läge att använda en del av kassan att köpa nya spelare och försöka skicka gamlingarna till Saudi eller vänta ut kontraktslut.

Jag tror att DA får åka om de ska lägga ut några större summor på spelare.
Citera
2022-09-01, 19:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Och för någon vecka sen var "ledande spelare" missnöjda med Milos och ville bli av med honom.

Någon ljuger. Jag tippar att det är den senaste källan.

Edit: Hela våren var kantad med kritik mot för intensiva träningar (minns ni när vi hade 12 skadade spelare och ställde upp med Gall mot Djurgården och blev förnedrade?) - och nu är dom för lågintensiva. Antingen har vi ledande spelare som bölar oavsett vad, eller så är det någon som ljuger.

I AG-fallet är det en spelare som gnäller även om flera inte är nöjda.
När det gäller Milos var det några med lite pondus som menade att Milos skulle få mer tid.
Den hårda träningen var ju till för truppen skulle klara dubbla matcher nu till hösten. Det kom väl ifrån en viss sportchef eller?

Jag ska tillägga att rykten från personer runt MFF.
Citera
2022-09-01, 19:28
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I AG-fallet är det en spelare som gnäller även om flera inte är nöjda.
När det gäller Milos var det några med lite pondus som menade att Milos skulle få mer tid.
Den hårda träningen var ju till för truppen skulle klara dubbla matcher nu till hösten. Det kom väl ifrån en viss sportchef eller?

Jag ska tillägga att rykten från personer runt MFF.

Vem av spelarna är det som ogillar AG?
Citera
2022-09-01, 19:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Vem av spelarna är det som ogillar AG?

Det kan jag tyvärr inte säga. Det skulle kunna sätta mina källor i klistret.

Isaac Kiese Thelin tycker att det var synd att Milos Milojevic fick sparken som tränare i Malmö FF.

Anfallaren vet vad han vill ha för ny tränare i MFF.

– Vi behöver ha in en stark karaktär som är bra på att motivera och självklart är taktiskt skicklig, säger 30-åringen som också talar ut om de senaste bänkningarna.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-en-ny-hareide
Citera
2022-09-01, 19:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det kan jag tyvärr inte säga. Det skulle kunna sätta mina källor i klistret.

Isaac Kiese Thelin tycker att det var synd att Milos Milojevic fick sparken som tränare i Malmö FF.

Anfallaren vet vad han vill ha för ny tränare i MFF.

– Vi behöver ha in en stark karaktär som är bra på att motivera och självklart är taktiskt skicklig, säger 30-åringen som också talar ut om de senaste bänkningarna.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-en-ny-hareide

Citat:
Vilken typ av tränare skulle du vilja se i MFF? Du får gärna säga ett namn.

– Jag har inget namn. Men vi behöver ha in en stark karaktär som är bra på att motivera och självklart är taktiskt skicklig. Kollar jag tillbaka på de jag har haft så var Åge (Hareide) fantastisk på det. Men vi hade allt det i Milos också.

En dei av ovanstående artikel.
Citera
2022-09-01, 19:52
Medlem
MrSkargards avatar
Nu borde väl Jimmy Thelin få sparken?
Citera
2022-09-01, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Såg inte matchen men tanke på Elfsborgs position i allsvenska tabellen så känns det inte som det var läge att vila spelare mot Oskarshamn i cupen va?
Citera
2022-09-01, 20:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Såg inte matchen men tanke på Elfsborgs position i allsvenska tabellen så känns det inte som det var läge att vila spelare mot Oskarshamn i cupen va?

Oskarshamn har skrällt innan. 2019 slog de ut HIF 2-1.
Citera
2022-09-02, 01:47
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
elfsborg är inget storstadslag, han får minst en halv nästa säsong på sig skulle jag tro
Citera
2022-09-02, 08:16
Hela säsongen har jag suttit och njutit över Norrköpings förfall p.g.a att jag varit sur på Ekpolo. Men efter att ha rannsakat mig själv har jag nu kommit fram till att jag varit småsint och att Ekpolo lidit tillräckligt. Nu unnar jag Norrköping en seger i nästa match och Ekpolo får gärna göra ett av sina sällsynta mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in