2022-07-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det har redan lyfts alldeles för mycket och har blivit hippt, coolt och dessutom totalt urvattnat.

Din kommentar är ett hån mot oss som lider av psykisk ohälsa på riktigt.

En polare till mig begick självmord för några år sedan .
Citera
2022-07-25, 11:09
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Din kommentar är ett hån mot oss som lider av psykisk ohälsa på riktigt.

En polare till mig begick självmord för några år sedan .

Det är den knappast. Och jag vet som sagt vad psykisk ohälsa faktiskt innebär. Att du tar åt dig är dock positivt. Det visar att du är exakt en av dom som är en del av problemet.

Jag förlorat flera vänner i självmord. Lipa mer.

OnT: Gött med regnmatch idag. Hade hellre sett att den spelas här på gräs då det regnar mer här.

Regnig gräsfotboll är det bästa
Citera
2022-07-25, 11:14
Medlem
Citat:
Det är den knappast. Och jag vet som sagt vad psykisk ohälsa faktiskt innebär. Att du tar åt dig är dock positivt. Det visar att du är exakt en av dom som är en del av problemet.

Jag förlorat flera vänner i självmord. Lipa mer.

OnT: Gött med regnmatch idag. Hade hellre sett att den spelas här på gräs då det regnar mer här.

Regnig gräsfotboll är det bästa
Så hårt som du nedvärderar psykisk ohälsa har jag väldigt svårt att tro att du verkligen vet vad det innebär . Om du nu förlorat fler vänner i självmord borde du rimligtvis ta det på betydligt större allvar . Såna som dig är anledningen till att psykvården havererat
Citera
2022-07-25, 11:16
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Dom som lider av det kan lyfta det med sin psykolog. Vi andra vill inte höra om det.

Du har fel. Det som krävs är att vi lyfter bort stigmat kring psykisk ohälsa och börjar prata mer om det. Det är inte ett snack med psykologen som räddar människor. Det är ett ofta samtalen med medmänniskor som är avgörande och som gör skillnad. Jag tycker det är bra att Danielson lyfter detta för det är definitivt något som inte är socialt accepterat inom fotbollen och det är många spelare som lider av psykisk ohälsa.
Citera
2022-07-25, 11:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Så hårt som du nedvärderar psykisk ohälsa har jag väldigt svårt att tro att du verkligen vet vad det innebär . Om du nu förlorat fler vänner i självmord borde du rimligtvis ta det på betydligt större allvar . Såna som dig är anledningen till att psykvården havererat

Det gör jag inte. Jag nedvärderar det konstanta tjatandet och glorifierandet av det. Och såna som dig då. Det ingår.

Nej psykvården har havererat för att Jenny 14 år har börjat självmedicinera Tramadol och skära sig i armarna för att hennes favoritinfluencer har "PTSD" och nu helt plötsligt har Jenny det med.
Citera
2022-07-25, 11:20
Medlem
Citat:
Det gör jag inte. Jag nedvärderar det konstanta tjatandet och glorifierandet av det. Och såna som dig då. Det ingår.

Nej psykvården har havererat för att Jenny 14 år har börjat självmedicinera Tramadol och skära sig i armarna för att hennes favoritinfluencer har "PTSD" och nu helt plötsligt har Jenny det med.
Och för att såna som du tycker att begreppet psykisk ohälsa är urvattnat. Det ena utesluter inte det andra
Citera
2022-07-25, 11:22
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Du har fel. Det som krävs är att vi lyfter bort stigmat kring psykisk ohälsa och börjar prata mer om det. Det är inte ett snack med psykologen som räddar människor. Det är ett ofta samtalen med medmänniskor som är avgörande och som gör skillnad. Jag tycker det är bra att Danielson lyfter detta för det är definitivt något som inte är socialt accepterat inom fotbollen och det är många spelare som lider av psykisk ohälsa.

Finns inget stigma längre. Den som tror det har levt under en sten senaste 20 åren.

Citat:
Och för att såna som du tycker att begreppet psykisk ohälsa är urvattnat. Det ena utesluter inte det andra

Nej. Såna som jag är de som kan örfila små emos upp på banan igen istället för att dom skall dra resurser från folk som verkligen behöver hjälp.

Nu är det grovt jävla OT här så jag lämnar det här.
Citera
2022-07-25, 11:23
Medlem
Citat:
Finns inget stigma längre. Den som tror det har levt under en sten senaste 20 åren.

Nej. Såna som jag är de som kan örfila små emos upp på banan igen istället för att dom skall dra resurser från folk som verkligen behöver hjälp.

Nu är det grovt jävla OT här så jag lämnar det här.
Herregud. Du borde fan söka hjälp. Du slår på någon som redan ligger
Citera
2022-07-25, 11:51
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

OT men vi vänder på det och säger att den som inte tror att det finns ett stigma, lever i en bubbla. Jag arbetar med folk i många åldersgrupper men umgås mest med folk i min egen ålder (40-45 ca) och upplever verkligen att väldigt mycket hänt bland de unga (de kan snacka om "när jag var hos min psykolog..." helt öppet) medan i min egen grupp har inget hänt. Kvinnor pratar överdrivet mycket om sitt mående medan män skrockar åt "hjärnskrynklare" och likställer begreppet "psykisk ohälsa" med att vara "sjuk i huvudet". Hur många vuxna män skulle ha någon att prata med om de mådde psykiskt dåligt?

Den som för övrigt tror att man inte lider stor risk av att drabbas av psykisk ohälsa vid inlåsning typ den Danielson varit med om i Kina, förstår inte mycket om det mänskliga psyket och vårt behov av rörelsefrihet.
Citera
2022-07-25, 12:20
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotbo...-for-malmo-ff/ Dessvärre inte helt oväntat men Siby missar hela säsongen . Malmö har verkligen otur vad gäller skador
Citera
2022-07-25, 12:26
Medlem
Snacket om psykisk ohälsa blev popcorn moment här.
Problemet idag är ju alla tar till kortet "mår psykiskt dåligt*direkt vid minsta lilla bakslag i livet.
Och det är så jäkla fel ord använda ,och jäkligt orättvist mot de som verkligen lider och inte får hjälp inom psykiatrin,som är helt ut sliten just pga folk söker vård för "en fis på tvären"istället för hjälpa sig själv.
Citera
2022-07-25, 13:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Han trollar i alla trådar så ignorera psykbrytet bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in