2022-02-10, 23:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Senast ni var i allsvenskan nådde ni knappt 0.87 poäng / match så jag skulle väl kanske inte vara allt för stöddig om jag var du.

Då hade dom inte seriens bästa mittfält. Det kommer bli en tuff kamp om den fetes pokal mellan IFK GBG och Heif i år.
Citera
2022-02-10, 23:12
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Då hade dom inte seriens bästa mittfält. Det kommer bli en tuff kamp om den fetes pokal mellan IFK GBG och Heif i år.
Jag tror att FCK hade kunnat blanda sig i.. och AFC Eskilstuna

Nä men seriöst. Tar vi inte två poäng per match i denna serie så är det skandal.
Citera
2022-02-10, 23:18
Medlem
UppsalaJannes avatar
Det borde vara en regel att varje lag får ha max 2 spelare som inte har svenskt pass på planen samtidigt.
Citera
2022-02-10, 23:38
Medlem
Bra test när man får möta gäng som Lokomotiv, lite andra förutsättningar för dom jämfört med allsvenska lag, dom har splashat ca 450 miljoner på nyförvärv den här säsongen, gubbarna höll ihop det ganska bra fram tills alla bytena kom. 2 billiga mål som förhoppningsvis inte händer i en tävlingsmatch.

Nu börjar allvaret!
Citera
2022-02-11, 06:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaJanne
Det borde vara en regel att varje lag får ha max 2 spelare som inte har svenskt pass på planen samtidigt.
Varför då?
Citera
2022-02-11, 09:16
Medlem
Hur kan Stahre gå ut säga han är nöjd och kommer höja lsget med sin målvakt,som släppte in 4 bollar och endast haft en träning med laget...
Citera
2022-02-11, 09:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Nog för att du är obsessed på en ny nivå, men du menar alltså att du satt bänkad i 90 minuter AIK-Degerfors? Vid svar ja, så är dina fotbollskunskaper undermåliga om du inte håller med mitt påstående.
Ja, eller det såg väl bra ut framåt men katastrofalt ut bakåt. Det var ett försäsongsexperiment. Det gav mersmak för oss som tittar men inte för Grzelak. Kolsäcksfotbollen är tillbaka lagom till Cupens gruppspel eller till Allsvenskans andra omgång som allra senast.

Den defensiva fotbollen är en del av AIKs DNA. Norlings försök att utveckla er fotboll stod er och honom dyrt. Grzelak kommer inte försöka sig på samma sak.
Citera
2022-02-11, 13:58
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ja, eller det såg väl bra ut framåt men katastrofalt ut bakåt. Det var ett försäsongsexperiment. Det gav mersmak för oss som tittar men inte för Grzelak. Kolsäcksfotbollen är tillbaka lagom till Cupens gruppspel eller till Allsvenskans andra omgång som allra senast.

Den defensiva fotbollen är en del av AIKs DNA. Norlings försök att utveckla er fotboll stod er och honom dyrt. Grzelak kommer inte försöka sig på samma sak.
Ja, framåt jag menade. Defensiven är solid som betong när ordinarie spelar, och om du inte sovit under en sten senaste året så är offensiven en prioritet att utveckla – och behöver inte alls göras på bekostnad av defensiven.

Norling försökte inte utveckla vår fotboll... det var ett amatörmässigt misstag att inte entlediga honom efter säsongen 2019 och istället ge honom ett ultimatum att spela en mer offensiv fotboll utan att ge honom materialet och tyglarna för det. Fick sedan sparken när han fick ett till ultimatum, att gå tillbaka till det trygga, tiskminimerande men poängeffektiva spelet. Nej, sa herr Norling som implementerat man/man hela våren och sommaren.

Jag tror mycket på Bartosz, väldigt mycket. Tror att han är mannen som kommer leda AIK till klubbens nästa SM-guld, och det är fan inte många tränare som jag gett den epiteten till – men det kommer naturligtvis du ha invändningar till ändå...

Sedan talar du om defensiv fotboll som något dåligt. Vill påminna dig om att den defensiva fotbollen som du nämner släppte in fem mål färre än ditt Djurgården men gjorde bara ett mindre och slutade två poäng före totalt i tabellen.

Så ofantligt trött på snacket om rolig/offensiv eller tråkig/defensiv fotboll. Vill jag se på ”rolig” fotboll kollar jag på internationell fotboll, inte på Allsvenskan. När AIK spelar vill jag se tre poäng, jag skiter i allt annat. Men du kanske är nöjd med att bli sönderkontrade av Varberg i en avgörande guldstrid inför en chockad hemmapublik så länge ni står med backlinjen på mittplan och trycker ner Varberg i 85 av 90 minuter? Suck...
Senast redigerad av Eldarn. 2022-02-11 kl. 14:00.
Citera
2022-02-11, 17:37
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Så när Farnerud sa att Göteborg har näst bästa truppen så var det Helsingborg som var den bästa eller?
Citera
2022-02-11, 17:44
Medlem
snurresprettiss avatar
Bajen torskade mot Molde, någon som vet hur spelet var?
Citera
2022-02-11, 18:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Bajen torskade mot Molde, någon som vet hur spelet var?
Stannade Cifuentes kvar i Stockholm eller följde han med Molde till Norge?
Citera
2022-02-11, 20:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Stannade Cifuentes kvar i Stockholm eller följde han med Molde till Norge?
Blev någon förväxling så Martí blev kvar i Spanien och Magnus Pehrsson följde med laget hem. Ska tydligen ha en Manager-roll framgent hos oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in