Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-10, 16:45
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Aj då, det är ändå inga skitspelare, jag som trodde på AIK denna säsong, nu får man tippa dom på 4-5 plats.

När Bajen mötte Göteborg så ställde dom upp med 2 olika elvor, en halvlek var, Göteborg var totalt utspelade trots att dom använde alla sina toppspelare, Göteborg började byta i 55 minuten när dom insåg att det är kört. Då kan man låssas som om det vore en träningsmatch, ska bli kul att se Göteborg idag 16.00, levererar dom inte bättre så kommer tränaren få sparken innan omg 15.

Jag tror att Djurgården tar guldet i år, det beror till stora delar på att dom inte har någon som klantarselet Jonas Olsson som ramlar varje gång i sitt eget straffområde. Undra om inte han har sökt in till Dramaten?

Topp tre denna säsong.
1, DIF
2, Malmö
3, Bajen
Måste bara flika in att det är längesedan – om ens någonsin – som jag sett ett AIK (i början av februari!!) vara så bra i presspelet och chansskapandet som vi var mot Degerfors – och då spelade vi U19 i andra halvlek! Med lite bättre effektivitet (som kommer med tiden genom träning eller nya anfallare ) så hade AIK vunnit med 7-2, och då överdriver jag inte ens. Lägger ingen värdering i matcherna mot Sollentuna & Täby. Sundsvall imorgon, däremot!

Har mycket stora och höga förhoppningar på AIK, och tror att en del unga spelare kan överraska enormt. Du kan var trygg i din tro på AIK i år, och det kommer från mig som normalt sett är ett felbeslut från valfri spelare från att klippa årskortet såhärdags...
Senast redigerad av Eldarn. 2022-02-10 kl. 16:59.
Citera
2022-02-10, 18:02
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Måste bara flika in att det är längesedan – om ens någonsin – som jag sett ett AIK (i början av februari!!) vara så bra i presspelet och chansskapandet som vi var mot Degerfors – och då spelade vi U19 i andra halvlek! Med lite bättre effektivitet (som kommer med tiden genom träning eller nya anfallare ) så hade AIK vunnit med 7-2, och då överdriver jag inte ens. Lägger ingen värdering i matcherna mot Sollentuna & Täby. Sundsvall imorgon, däremot!

Har mycket stora och höga förhoppningar på AIK, och tror att en del unga spelare kan överraska enormt. Du kan var trygg i din tro på AIK i år, och det kommer från mig som normalt sett är ett felbeslut från valfri spelare från att klippa årskortet såhärdags...
AIKs stora problem historiskt har väl varit att man inte vaknar till förrän till höstdelen av säsongen?
Citera
2022-02-10, 19:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Aj då, det är ändå inga skitspelare, jag som trodde på AIK denna säsong, nu får man tippa dom på 4-5 plats.

När Bajen mötte Göteborg så ställde dom upp med 2 olika elvor, en halvlek var, Göteborg var totalt utspelade trots att dom använde alla sina toppspelare, Göteborg började byta i 55 minuten när dom insåg att det är kört. Då kan man låssas som om det vore en träningsmatch, ska bli kul att se Göteborg idag 16.00, levererar dom inte bättre så kommer tränaren få sparken innan omg 15.

Jag tror att Djurgården tar guldet i år, det beror till stora delar på att dom inte har någon som klantarselet Jonas Olsson som ramlar varje gång i sitt eget straffområde. Undra om inte han har sökt in till Dramaten?

Topp tre denna säsong.
1, DIF
2, Malmö
3, Bajen

Allsvenskans näst bästa trupp har 3 förluster och 2-9 i målskillnad, visst träningsmatcher men det uttalandet av Farnerud blir bara mer och mer patetiskt.
Citera
2022-02-10, 21:02
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
AIKs stora problem historiskt har väl varit att man inte vaknar till förrän till höstdelen av säsongen?
Japp, historiskt sett absolut. Kan inte betona vikten av att vara på tårna från minut 1 denna säsong. AIK:s schema fram till uppehållet:

3/4: BK Häcken (b)
10/4: IFK Norrköping (h)
17/4: Malmö FF (b)
20/4: Varbergs BoIS (h)
24/4: Djurgårdens IF (h)
1/5: GIF Sundsvall (b)
8/5: IFK Göteborg (h)
11/5: Malmö FF (h)
15/5: Hammarby IF (b)
22/5: IK Sirius
29/5: Helsingborgs IF

(Utgick från Forzas spelschema, datumen kan vara ändrade.)

Notera att vi möter ditt Malmö två gånger under våren, har inte råd att slarva bort sex poäng där. Möter även Häcken & Peking inledningsvis, två förmodade lag som kommer höra till topp 7. På det Djurgården, Blåvitt och Bajen.

Jag är dock optimistisk! Tycker vi startade säsongen bra med Bartosz i fjol, och det har börjat kännas som att det där klassiska ”svaga-på-våren-syndromet” mer är ett kapitel för Andreas Alms svagheter i AIK-boken.
Citera
2022-02-10, 21:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Topp tre denna säsong.
1, DIF
2, Malmö
3, Bajen
Eloge till dig som är ärlig!

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men luuuuugn.

Försäsongsmatcher kan va extremt intetsägande så dra inte för stora växlar av dom.
Han e luuuuuuuuuuuugn sa jag
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Vad i helvete?

Det såg ut som fan och det vet du om.
Citera
2022-02-10, 21:23
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Eloge till dig som är ärlig!

Han e luuuuuuuuuuuugn sa jag

Vad i helvete?

Det såg ut som fan och det vet du om.
Nog för att du är obsessed på en ny nivå, men du menar alltså att du satt bänkad i 90 minuter AIK-Degerfors? Vid svar ja, så är dina fotbollskunskaper undermåliga om du inte håller med mitt påstående.
Citera
2022-02-10, 21:39
Medlem
Citat:
Problem och problem. Om man ska vara starkast första femton eller sista femton - föredrar jag som AIK att vara bästa när det avgörs. Före att börja starkt och sedan falla ihop. Även om man skulle sluta på samma poäng.
Citera
2022-02-10, 21:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Problem och problem. Om man ska vara starkast första femton eller sista femton - föredrar jag som AIK att vara bästa när det avgörs. Före att börja starkt och sedan falla ihop. Även om man skulle sluta på samma poäng.
Klart det är ett problem, era svaga säsongsinledningar har säkert kostat er minst 2-3 guld de senaste tio åren. Förra säsongen är väl ett ganska bra exempel på det, eftersom du ändå nämner det.
Citera
2022-02-10, 21:59
Medlem
Citat:
Klart det är ett problem, era svaga säsongsinledningar har säkert kostat er minst 2-3 guld de senaste tio åren. Förra säsongen är väl ett ganska bra exempel på det, eftersom du ändå nämner det.
I fjol tog AIK 30p första 15 omgångar, och 29p sista 15. Hyfsat jämnt över just den säsongen.
Citera
2022-02-10, 22:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
I fjol tog AIK 30p första 15 omgångar, och 29p sista 15. Hyfsat jämnt över just den säsongen.
Vi pratar ju om matcher före eller efter pausen, så jag fattar inte varför du delar av på hälften? På vårdelen spelade vi 8 matcher förra året. Höstdelen spelade vi 22.

Innan sommaruppehållet hade ni ett poängsnitt på 1,75p per match. Efter sommaruppehållet hade ni över 2p per match i snitt (guldnivå).
Citera
2022-02-10, 22:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Två poäng per match är alltså guldnivå. Ribban är satt. Detta blir enkelt!
Citera
2022-02-10, 22:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Två poäng per match är alltså guldnivå. Ribban är satt. Detta blir enkelt!
Senast ni var i allsvenskan nådde ni knappt 0.87 poäng / match så jag skulle väl kanske inte vara allt för stöddig om jag var du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in