2022-05-30, 22:15
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi har aldrig bildats som en idrottsförening. Vi bildades som en roddförening som senare övergick i idrottsförening.

Vad som är så bissart är hur man kan vara besatt av något som är en intern angelägenhet i en annan förening. Varför bryr du dig så mycket om hur och när vi bildades? Om du har invändningar mot våra "hobbyhistoriker" så är det bara att presentera faktan av dina efterforskningar och försöka motbevisa dem.
Ja då borde ni ju heta "roddförening" som Flamengo gör.

Tror du på allvar att folk enbart har koll på de lag man själv håller på? Det här borde vara en större nyhet mtp. hur jävla bisarrt det är. Jag bryr mig för det är humor, jag har skrattat åt hammarby genom hela livet som de flesta andra, men det här är nog det sjukaste. Jag undrar 100% allvarligt om bajare lever i en egen värld. Så lite tragiskt är det ju också iofs.
Citera
2022-05-30, 22:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Så Hammarby gick precis från att vara en klubb som vinner ett sm-guld på 124 år till att bli en klubb som vinner ett sm-guld på 132 år?

Så kan man också se det
Citera
2022-05-30, 22:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Jag är imponerad över att du hade koll på att Brentfords rodd-historia .
Sen gick väl i och för sig Rangers och Flamengo vidare och har även gjort stora avtryck inom fotbollen.
Vilket inte Hammarby och Brentford gjort på samma sätt.

Ni verkar ta rodd på stort allvar i Bajen. Helt rätt, man skall vara stolt över sina framgångar.
MFF har ex.v. blivit svenska mästare i pingis, dock är det sällan man hör någon MFF-are som snackar om det.
Fotbollen är viktigare här nere i Danmark.
Flamengo har fortfarande rodd med i sin verksamhet och som del av sin merch kan du se paddlar. Varför skulle man skämmas för det, jag skulle förstått om det varit typ gång, men rodd?
Citera
2022-05-30, 22:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi har aldrig bildats som en idrottsförening.

Axel Robert Schönthal ansåg att ni hade "bildats som en idrottsförening".
Citera
2022-05-30, 22:55
Medlem
Vanstertrollets avatar
Fan vad taskigt att göra nån åtta år äldre bara sådär. Hade blivit ledsen om nån gjort så mot mig.
Citera
2022-05-30, 22:56
Medlem
Valvantos avatar
Ja att Bajen berör det har man alltid vetat. Motståndare pratar mer om oss än om sitt egna lag. Vissa individers försök till hån härinne har jag på riktigt garvat åt så jag får ont i magen då det är så mycket felaktigheter och okunskap som skrivs!

Denna interna förändring har varit på tal hur länge som helst och nu har äntligen alliansföreningar gått med på det. Det är alltså inget som plötsligt kommit på tal som många verkar tro. Om man nu är så intresserad av oss så undrar man ju hur svårt det ska vara för folk att googla svar?
Citera
2022-05-30, 23:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ja att Bajen berör det har man alltid vetat. Motståndare pratar mer om oss än om sitt egna lag. Vissa individers försök till hån härinne har jag på riktigt garvat åt så jag får ont i magen då det är så mycket felaktigheter och okunskap som skrivs!

Denna interna förändring har varit på tal hur länge som helst och nu har äntligen alliansföreningar gått med på det. Det är alltså inget som plötsligt kommit på tal som många verkar tro. Om man nu är så intresserad av oss så undrar man ju hur svårt det ska vara för folk att googla svar?
Skiter man på sig får man finna sig i att andra påpekar att det stinker.
Citera
2022-05-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vad menar du med det?
Citera
2022-05-30, 23:21
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Ursäkta?

//Hälsningar Bajen - Först, Störst och Vackrast
Citera
2022-05-30, 23:23
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Axel Robert Schönthal ansåg att ni hade "bildats som en idrottsförening".
Roddklubben bildades 1889 och upptogs sen i idrottsföreningen som blev en naturlig fortsättning på roddklubben när man började syssla med annat än rodd. Vad är så svårt att förstå och hur kan det sticka i ögonen?

Det här är som sagt inga nyheter för oss inbitna och beskedet är varken överraskande eller märkligt då Hammarby IF är Hammarby Rodd och vice versa. Vi blev idrottsförening 1897 men har funnits sen 1889.
Citera
2022-05-30, 23:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ursäkta?

//Hälsningar Bajen - Först, Störst och Vackrast
https://bajenpins.files.wordpress.com/2013/07/0184a.jpg

Verkligheten är svår att sudda ut.
Citera
2022-05-30, 23:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
https://bajenpins.files.wordpress.com/2013/07/0184a.jpg

Verkligheten är svår att sudda ut.

Påminner väldigt mycket om ett annat klubbmärke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in